AVA klinik i Riga
Stort grattis annaba!
Stort grattis annaba!
Också på g i Riga, nya AVA-kliniken. (de har även en speciell samarbetsgyn i Stockholm vet jag). Har tagit Procren i torsdags och inväntar nu mens.
Kul att vi kan följas åt lisa!
Jag fick mens imorse vilket känns lite oroande tidigt. Har mailat kliniken och inväntar svar.
27 dagar har jag, så nu kom den på dag 24. Fick svar från kliniken att jag ska fortsätta enligt plan med VUL 26/9.
Har du fått tider för VUL än lisa? Hur ser din plan ut från din klinik? Intressant att jämföra!
Såhär ser min ut:
>>Last menstruations - 23.08.13.
>>Procren injection 3.75 mg at - 12.09.13.
>>Ultrasound examination to check endometrium size and condition of
>>ovaries at 26.09.13.
>>Progynon pills 2 mg 3 times per day from - 27.09.13.
>>Ultrasound examination to check endometrium size and condition of ovaries at 07.10.13.
>>Egg collection around at - 16.10.13.
>>Embryo transfer around at - 21.10.13.
>>And before embryo transfer You will need to start use Lutinus 100 mg
>>2 times per day.
Så du gjorde alltså ultraljud innan procren? Lutinus är bara en annan variant av progesteron.
Går ni på "nya" eller den gamla AVA-kliniken?
Redan47, ja då är det nya kliniken om det är Jelena som är koordinator.
Jag tog med Procren-sprutan utomlands på tjänsteresa och satte den själv i magen. Inga konstigheter. Har en lång historik med IVF i bagaget så är van att ta sprutor. Min mens kom snabbare än vad de förutspådde, tog sprutan torsdag 12/9 och fick mens i måndags.
Vad tråkigt att du fick avbryta marflo, hur har din behandlingsplan sett ut? Tog du Procren-spruta eller liknande?
Li02, vi har också få och avvikande spermier så det känns lite skakigt men hoppas liksom ni att det ska vara större chans med unga ägg. Har ni diskuterat något om hur länge ni ska odla äggen innan ET? Om ni vill odla till blastocyster? Tydligen är det så att vid manlig faktor så faller de ibland ifrån i utvecklingen vid dag 3. Vi har frågat hur det är med kostnad om man får kanske bara 1-2 ägg kvar. Det är halva priset men de baserar endast detta på hur det ser ut på dag 3. Känns lite kymigt då de ev faller ifrån just mellan dag 3-5. Vid våra IVF har vi återfört på dag 3 och det har alltid varit fin kvalitet, men ingen graviditet. Så nu vill vi gärna se hur spermierna påverkar när kliniken inte kan skylla på gamla ägg längre.
Har varit över på ett besök och tagit blodprover samt känt oss för hur kliniken kändes. Flög Air Baltic från Arlanda.
Marflo, skönt att slippa Procren. Är det FET ni gör nu?
Jag är lite oroad över att jag fick mens så snabbt inpå Procren, man vill ju inte att tiden mellan nedreglering och ET blir allt för lång så att slemhinnan blir för gammal.
Procren var lite samma tjocklek som Orgalutran man tar vid IVF så det var inga problem om man som jag har en rejäl valk att sätta den i. Känner mig rätt låg nu men det kan bero på annat än sprutan också. I muskeln skulle jag aldrig vilja sätta den själv. Har fortfarande ett redigt blåmärke på magen.
Redan47, be den som gör VUL att skriva några rader via mail. ANtingen direkt till AVA eller till dig som du skickar vidare.
MrsCecilia, är så ledsen för det ni behövt gå igenom. Förstår verkligen att det känns som ännu ett "straff" att behöva vänta så länge innan nästa försök. Nu har jag bara en lång rad misslyckade ivf bakom mig men jag vet att den enda trösten är att få försöka igen. Har också fått uppfattningen att kroppen kan ha lättare att bli gravid igen efter en avbruten graviditet. Har kliniken några teorier om varför det inte lyckas trots så många försök? Hoppas ni orkar stå på er för att få försöka tidigare!
Beklagar även era missfall chikita och annaba, hoppas det snart blir dags för nya försök och att dessa blir lyckosamma!
Man bygger upp så mycket större hopp inför ÄD än de futtiga få procent som funnits för att lyckas med ivf. Känns lite skakigt när det ändå är så många som kämpar med flera försök.
Frustrerande Jennie69, min mens kom redan 4 dagar efter Procren så det verkar vara väldigt varierande när den behagar dyka upp.
Starkt jobbat att sätta Zoladexen själv redan47!
Måste höra med er - hur många dagar har det gått från att ni startade med Progynon eller liknande fram till dagen för ET?