• callimero

AVA klinik i Riga

Nu har jag inte ens haft officiell testdag än, men är vansinnigt törstig och springer på toa hela tiden. Natten med. Sen har jag en konstig smak i munnen, känns som tungan är luddig och att jag har dålig andedräkt. Vet inte om det hänger ihop med detta men mindre trevligt. Känner nada i bröst. Vid alla IVF har jag haft riktigt ont i brösten som brukar avta i slutet av v2, så inte mig emot att det känns tvärtom då det inte lett till graviditet. Känner lite som ett nyp i magen ibland, lite som att det spänner då man är kissnödig. Ja det var väl det hela.

• callimero

Då får man gratulera till mens för en gångs skull mammsen!

Vad jobbigt marflo. Jag vet att jag läst om någon annan här på FL som kämpade med slemhinnan vid ÄD. Hon fick plåster istället och då blev det skillnad, tror hon heter villsågärna. Kanske värt ett försök att testa? E-vitamin ska ju vara bra också. Håller tummarna.

Åh nej Bara, men om de är bruna behöver det inte vara någon fara? Hur mycket progesteron tar du? Usch, att man ska behöva fortsätta oroas. Hoppas de avstannar.

Är jätteorolig för att börja blöda eller annat jag med. Åker till Kina på 10-dagars jobb nästa vecka vilket känns lite sådär om något händer.

• callimero

Ja då kanske det inte finns utrymme att öka Bara, om du har progesteronvagiatoter så kanske det kan vara till hjälp.

• callimero

Ahm66, instämmer i grattis och så kul att få födda i listan! Så länge ni kämpat för att nå hela vägen Vill gärna höra mer jag med.

• callimero

Minns inte om du går hos nya eller gamla Bara, men jag tar ju bara en Progynon och som svar på varför fick jag dels att se sänker om slemhinnan är ok vid ET men även att det kan "provoke bleeding". Vet inte om det stämmer men hoppas du får stopp på blödandet.

• callimero

Fick svar från mitt blidprov idag: HCG 218 och PROGESTERON 63 Skulle testa på måndag egentligen. Har mailat till kliniken nu, hoppas det är ok värden!

• callimero

Tack Redan, Krvik och Bara! Skrattande

Kliniken svarade att "Yes, you are really pregnant!". Ska ta nytt prov på måndag, (det är ruvardag 11 idag).

Min gyns rara sköterska/fru ringde upp hela vägen från Bangkok för att framföra provresultatet som de gick in och plockade upp i min journal vid lunch. Hon sa att de var så glada för vår skull att de rös trots värmen. Hade svårt att hålla masken resten av dagen på kontoret, känner mig helt disträ och virrig. På ett bra sätt.

• callimero

På gång
    MrsCecilia, (6 IVF, 8 ÄD) ET 10/12.
    Annaba (6 IVF, 1 ÄD) prel. ET 25/11
    Mammsen2012  1 ET som resulterade i en flicka, FET prel. 21/11
    Marflo, (1 ET som slutade i MF) FET prel. 7/11
    Skade (första) ET 19/12.

Ruvar
    Redan47 : 1ÄD - TD 11 resp 13/11
    Ullisa: 7 misslyckade IVF, nu ÄD nr 1 på nya AVA, TD 11 resp 13/11

Gravida 
    Li02 (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11
    Krvik (Första) ET 7/10. VUL 14/11
    Baraettbarn, 1 barn på naturlig väg, 2 misslyckade IVF, första ÄD på nya AVA, ET 11/10, VUL 14/11
    Lisa (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10 VUL?
    Callimero 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/11, VUL 25/11

Fått barn
    Ahm66, 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013  (10:e gången gilt !!!)

Svar på tråden AVA klinik i Riga