• ahm66

AVA klinik i Riga

Här går det fort upp och fort ned.
    Ynklan, jag har aldrig upplevt att vara gravid, men jag kan föreställa mig hur illa detta kan kännas. Hoppas du har det bra ändå, och att du kan upparbeta nya krafter. Gråter
    Som det ser ut som här på forumet, så kan man säga:  SKAM DEN SOM GER SIG !! Drömmer
    Det är många som är mycket starkare än vad jag är, och som kämpar vidare, för att så äntligen få resultat. Grattis till alla er.
    Grattis också till skrutten04 - spännande !

Själv har jag fått medhåll om att mina små myom, inte ska vara i vägen. Så vi kör igen. Är igång med "short protocol" och käkar nu Progynova 3 ggr per dag. 
    Nästa steg blir undersökning för att mäta slemhinnan 15/11.
    Vi ska prova att få blastocyst denna gången - FET 22/11 eller 23/11 Glad

• ahm66

Då har jag varit på undersökelse idag. Slemhinnan är nu 10 mm och alla blodprov ser normala ut. En cysta på höversida dock, men det har jag haft förut, så det räknar jag med går bra..... Om den är kvar och de vill, så tömmer de nog den vid FET, det har i alla fall min norska gynekolog sagt.

Har skickat alla resultat till Riga, och väntar bara på besked tillbaka om vilken dag i nästa vecka det blir.
    Antagligen onsdag 23/11.
    Så nu är det bara att tina eskimåerna och laga fina blastocyster till mig, helst 2 !!! 

På gång: 
    Tistel - FET september/oktober 
    Smugs - ET prel 24/11
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 - 2012
    amh66 - första FET 19/9 2 stk morula (negativ) - Andra FET 23/11 

Ruvare:
    Bollan -ET 14/11, TD 28/11

Gravid:

Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812

Håller tummarna så mycket jag orkar för er andra ! Solig

• ahm66

Ja, då var man ruvare igen! Den här gången har jag en känsla att det kommer att gå bra, hoppas min intuition stämmer.
    Alla 4 äggena klarade tiningen, men 1 ägg blev kaserat. 2 blastocyster 4AB och 3 AB, blev satt inn och en blastocyst 3AB tillbaka i frysen.
    Fick förändrat lite på medicineringen denna gången. Predisolon 10 mg till att börja med och tabletter i stället för Fragmin sprutor. Det är jag glad jag slipper.....
    Då är det bara att hålla tummarna ! Drömmer

På gång: 
    Tistel - FET september/oktober 
    Smugs - ET prel 24/11
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 - 2012 

Ruvare:
    amh66 - andra FET - 23/11, TD 6/12
    Bollan -ET 14/11, TD 28/11

Gravid:

Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812

Bollan - grattis med svagt + !!
    Jag tordes inte lägga in dig under gravid - tenkte du kanske vill göra det själv.

Lycka till idag Smugs

• ahm66

Håller kryssar fingrar och tår för er idag Bollan och Skrutten04 Glad
    Själv är jag på ruvardag 7 och har det fint. Mycket värre halsbrand denna gången..... spänningar i bröstena, men jag vet ju att detta också är medicinerna skyld till.
    Har inte varit så yr i huvudet av progesteronet denna gången, och det är mycket tacksamt !!!  1 vecka till... Solig

• ahm66

Heja Skrutten !!!!! Skrattande
    Låter ju jättespännande.....   Hoppas verkligen att vi alla andra får uppleva samma sak. Gud så härligt det låter !

• ahm66

Hej Vädur 78, välkommen !
    Statistikerna för de olika klinikerna finner du på hemsidan deras, i alla fall på AVA Riga.
    På AVA Riga får man max 2 tillbaka, på EGV Riga vet jag att man kan få 3.....
    Detta är olika. Men det är nog inte några problem med 2 på någon av de utländska klinikerna.

Jag är nöjd med AVA Riga, jag fick till trots för att jag är 45 behandling både hos AVA Tammerfors och Åbo också, men flygpriserna från Norge där jag bor, är mycket högre dit, så därför valde vi Riga.
    AVA valde vi på grund av rekomendation från Norska fertilitetskliniken vi blivit behandlade på, och efter att ha googlat på kryss och tvärs.

Detta är helt klart en djungel utan dess like. Och många kliniker har lite olika upplägg både tester i förväg, och behandlingar, så man kan bli tokig för mindre.........

Hoppas du fick lite svar i alla fall.
    Lycka till !!!

• ahm66

Ruvardag 9 idag. Tror jag håller på att bli tokig av denna väntan.....
    Inte testdag för den 6/12.
    Kan vara att jag tar ett hem-test imorgon!?!  Jag tycker detta med att vänta, vänta och vänta är helt outhärdligt. Men samtidigt så har jag inte något lust att se resultatet om det inte är positivt.
    Man blir ju schizofren av det här Foten i munnen

Annars är det mesta som vanligt. Ömma bröst, och springa på toaletten. Men så dricker jag också mycket efter rekomendation av dr. Fodina. Så det mesta har en förklaring.

Gläder meg till att möta ett stort fet Plus på stickan, eller :   du är gravid

Ha en strålande dag alla ni andra !

• ahm66

Super grattis Bollan!!!!!   Höga värden, det kan kanske vara 2 där inne........ Solig

Själv är jag lite deppig idag ! Gråter
    Kunde inte låta bli att testa även om det är tidigt. Ruvdag 10 idag, och jag vet ju att flera fått sett sitt Plus då.....
    Men till mig lös texten:    ikke gravid Kräks
    Känns så motigt och trist!
    Jag vet att det fortfarande kan finnas chans. Test dag är på tisdag.
    Var så säker på att denna gången skulle det klaffa ! 
    Jag ska göra mitt bästa för att fortsätta att vara positiv och hoppningsfull. Ser ju också att det är många som blivit gravida efter många försök. Jag beundrar er verkligen!!!  Vet inte om jag orkar så många försök faktiskt. Kroppen medicineras som en berg och dalbana, och hoppet och lyckokänslan far likadant.
    Ändå är detta bara mitt försök nr. 2 !  
    Är det någon här inne som testat Minus tidigt, och så fått bekräftat graviditet ???

• ahm66

Ja, så gick det till helvete den här gången också....... Gråter
    Jag hade ju en misstanke om det efter min hem-test.

Just nu känns det helt jävligt, så vad jag gör vidare, vet jag inte helt.

Min man vill inte att jag utsätter min kropp för allt detta gång på gång. Men han blir nog med på det som jag vill. Jag får mysa i julen och tänka noga efter vad jag önskar vidare.

Vi har ju en liten eskimå kvar.......   men chansen att ta flyg till Riga, och att den lilla eskimåen överlever er ju liten! och det måste nog ske samma dag, eftersom det var en blastocyst som blev frusen.

Ett nytt försök vill ju kosta över 50 000 norska kronor. ++++  Massa undersökningar, flygbilljetter, mediciner med mera med mera. Och här i Norge får vi inte tillbaka någonting!

Lycka till vidare alla ni andra.

Svar på tråden AVA klinik i Riga