AVA klinik i Riga
Trist fröken Bus - jag vet hur det känns. Lycka till med ruvning RigaMaria 
Jag har i alla fall kommit mig efter nedturen sist.....
Har varit i kontakt med Penny i Aten, men tänkte prova AVA Riga en gång till. Vi fick ju aldrig något färsk försök eftersom min slemhinna slapp, så de två försökena jag har haft har varit med FET.
Vi hade 8 befruktade ägg, som alla blev frysta dag 2-3 efter befruktning.
Vid första insättningen ville jag ha blastocyster - Men Riga ville också följa utvecklingen vid tiningen. 4 ägg blev tinade och alla 4 blev odlade till blastocyster. 2 av dessa var sådär och Riga menade att dessa skulle kasseras, något vi också gick med på.
2 blastocyster blev satt in.
Nästa gång blev de 4 nästa äggena tinade och där blev det 3 fina blastocyster, men AVA sätter bara in 2, och därför blev minsta blastocysten fryst igen.
Så man kan bestämma allt eftersom. Det är ju inte så enkelt om man sitter där med 6 stk ägg efter plock som blivit befruktade och 4 stk ramlar bort efter 2 dagar. Då är det inte så lätt att vara tuff nog att säga att de 2 sista äggena skal odlas till blastocyster. Men måste nog ta det som det kommer.
Jag har surfat över hela värden för att finna något facit, men de är inte överens om vad som är bäst!
Men självklart är det så, har man en fin fin blastocyst så är chanserna större att detta är ett levnadsduktigt ägg !
Dock mener några experter att flera toppen ägg också ramlar bort vid odling som definitivt kunnat blivit baby, men inte tålt laboratoriet och hanteringen. Äggena är ju lagade för att vara inne i vår kropp, och inte utanför. Så därför får man ju lite olika svar här och där.
Själv väntar jag nu på nästa mens, (i början på april) så kör vi igen !!! Och NUUUUUUU är det f.....n meg min tur 

Kroppen är ju inte direkt samarbetsvillig...!