AVA klinik i Riga
Det verkar som om alla tar väldigt olika sorters mediciner, vissa tar sprutor medan andra inte alls...
Det verkar som om alla tar väldigt olika sorters mediciner, vissa tar sprutor medan andra inte alls...
Beccalie: Jag har kört 3 IVF privat på sofiahemmet, får inte via offentlig vård. Men jag skulle helst vilja hitta ett annat ställe att göra kontroller på, har ngn tips på ngt mer söderort/Södertälje alt mer centralt i city?
Micro: Jag har ju precis börjat detta, ångrar mig som många andra också skriver att jag inte gav min in på ÄD tidigare. Jag funderar också på det där berätta o inte, men har ju ett behov att prata om det, därför så härligt att denna tråd finns, jag tänkte försöka hålla detta endast för de närmaste, mest för det eventuella barnets skull sen..men jag vet inte,,.
När det gäller RIga så stod det på hemsidan att de har konsultationer i sthlm, men när jag frågade om det, så hade de inga inplanerade just nu, så därför åker vi dit nästa vecka för ett första möte. Som sagt när man väl bestämt sig så vill man komma igång.
WildaMatilda:Hur många satte du in?
snorpan02 Tack för info,förstår att du inte är nöjd med Sofiahemmet...
Håller tummarna för dig Swede!!! Fick du ngn rekommendation av doktorn om 1 eller 2?
Vad för ngt fick du, en 3 dagars`? eller 5 dagars blastocyt? Jag tycker det verkar vanligare här på tråden med blasto just nu...
Tack Beccalie för info!!
Lite praktiska frågor, kan ngn rekommendera ngt bra hotell i Riga? Funkar euro där? eller har de en egen valuta?
Lina Q, har de sagt till er att ni ska ta alla prover innan? Till oss sa de att vi skulle komma dit o ta prover o göra alla undersökningar på första träffen sedan åka ännu en gång för ET.
När det gäller detta med mediciner. Är det bättre att hämta ut dom på apotek i Riga? Eller kan läkare i Riga skriva recept o man hämtar ut i Sverige ( låter lite konstigt) eller är det bäst att få en svensk läkare att skriva ut o hämta i Sverige? Vad är era erfarenheter?