• Löparnörden

AVA klinik i Riga

Rosen 76 skrev 2014-09-19 12:29:51 följande:

Fick svar på onsdagens hcg idag, 6139

Det säger klart inte mycket när jag inte tagit det andra än så jag ser sänkning/ höjning...

Jag har fortfarande rosa/ brun blödning... Riga säger fortsätt med medicin samt extra Vitamin C 1 gr per dag...

Nervvraket har talat...

Det låter ju som bra värde Rosen.

Vet så väl hur det känns, nerverna utanpå kroppen och man är beredd på att kasta in handduken och kan inte tänka på annat.

För att ge dig lite hopp kan jag berätta att jag började blöda 2 dagar efter testdag och hade blodblandade flytningar till och från i 2 veckor. Resultatet håller just nu på att möblera om i kökslådorna och undersöka allt innehåll i dem:), så det behöver inte vara kört.

Har ätit Estrofem i 10 dagar nu, ska på ul för att mäta slemhinnans tjocklek i eftermiddag, så det närmar sig med stormsteg. Preliminär et är 6 oktober. Hur långt innan på ett ungefär brukar man få veta exakt datum för donatorns äggplock/spermielämnande och dag för et?

Nadia var lite svävande när jag frågade.
  • Löparnörden
    swede skrev 2014-09-22 15:55:43 följande:
    Vad mysigt att ta med hela familjen! Vet inte hur länge ni stannar, men OM ni får tid finns det ett väldigt trevligt Zoo, www.rigazoo.lv/public/

Precis som LinaQ skriver, ca 20 min, det är en trevlig promenad. Vi skickade in våra journaler till Dr Fodina precis som de var. Det kan aldrig för mycket information tycker jag, så skicka in!
    Vilket bra tips med zoo. Vi planerar också att åka hela familjen och stanna nån dag. Det ska vi absolut fundera på att besöka.
  • Löparnörden

Så tråkigt Swede. Kan inte riktigt ge något råd förutom att sätta er ner tillsammans och fundera. Vilket av dessa alternativ tror ni ger snabbast och bäst utfall till önskat resultat, ett efterlängtat barn. Dvs väga in ekonomi men ändå tänka att ett dyrare alternativ ger bättre chans och samtidigt väga in mental och kroppslig påfrestning. Ingen annan kan nog råda er utan det är något ni måste komma fram till utifrån er personliga situation. Sätt dig ner med din gubbe och känn efter i både hjärta och hjärna vad som känns mest rätt för just er.

Har en liten fråga till er alla. I fredags skulle vår donator på ultraljud och sedan skulle vi få exakt dag för hennes äggplock och et. Preliminärt datum för äggplock är 1 oktober så det är nära. Fick mail av Nadia att donatorn behövde göra ett till ultraljud på måndag. Så vi har ännu inte kunnat boka någon resa och 1 är ju på onsdag så känner att det börjar brinna i knutarna och kanske blir svårt att hitta resa. Så två frågor till er som åkt förut:

Är det vanligt att få datum så kort inpå?

Brukar det vara svårt att hitta biljetter/hotell med så kort varsel?

• Löparnörden
    chikita124 skrev 2014-09-27 17:49:48 följande:
    att de vill göra nytt ultraljud på donatorn kan misstänkas att de inte blir något alls på onsdag så är min känsla..(donatorn kan gå tom eller inte svarar på behandling så de satt in extra över helgen) om de blir så blir de nog mer framåt helgen..
    de går väldigt enkelt få flyg om du inte är så kräsen jag åkte med de billiga flyget o där brukar de finnas platser kvar samma dag tom.  åkte med Air baltic.com
    b2b travel..
    hotell kan du boka via booking.com finns alltid bra hotell:)

Håll ut när de händer går de säkert jätte fort:)
    Tack Chikita

Jo börjar misstänka att donatorn inte svarar bra för Nadia har hela tiden dragit ut på när vi ska få exakta datum.

Skönt att höra att det inte brukar vara svårt med biljetter och hotell.
  • Löparnörden
    Solkattan skrev 2014-09-27 18:53:34 följande:

Löparnörden: nu är jag inte så insatt i just äd o donation. Men själv gjort flera ivf:er och haft ägg som växt långsamt visa ggr. Och fått göra 2 eller var det tom. 3 VUL för att kunna maximera äggplocket eller hur man ska uttrycka det. Så det behöver inte betyda att det inte blir några ägg. Vi bokade med norweigenholidays till Riga i oktober. Bra pris men ej ombokningsbart...

Tack Solkattan. Proceduren runt äggplock borde ju inte skilja sig så mycket åt vid äd och ivf så din erfarenhet är absolut värdefull:)

Ja ägg verkar ju växa väldigt olika så vi får hoppas att det extra ultraljudet görs av noggrannhet för att maximera äggplocket som du säger.

Tack för bokningstipset.
  • Löparnörden

Tack för bokningstipset Swede.
    Nu hoppas jag att Nadia kommer med datum idag så at jag kan boka resa.
    Även fast det känns nervöst, trots att vi gjort detta 3 ggr tidigare längtar jag också efter att vara i gång.

Grattis Helisa, så vacker hon är.
    Visst är det ett mäktigt vad kroppen fixar och känslan när man fick se  sitt barn för första gången går liksom inte att beskrivaHjärta
    Hoppas så att jag får uppleva allt detta igen.

• Löparnörden

Idag fick vi som utlovat besked om datum. På torsdag åker maken över dagen och lämnar sitt bidrag och så åker vi hela familjen på söndag, turistar lite i Riga och ET blir tisdag 7.
    Flyg och hotell är bokat, nu börjar det bli ruggigt näraFlört

• Löparnörden
    chikita124 skrev 2014-09-30 19:10:12 följande:
    härligt:) nu är de nära:)
    Tack Chikita.

Ja nu när allt praktiskt är fixat och jag kan släppa det börjar jag bli lite nervig:)

Zaq, ja Justus lät väldigt bra på beskrivningen. Bra att höra att du tyckte om det. Utan wi-fi klarar man sig inte:).

Solkattan, så gott allt lät som du skulle handla. Om du du hittar någon barnvänlig restaurang får du gärna tipsa om det för vår lilla prinsessa följer med oss.

Så otroligt söta dina tvillingar var Snorpan.
  • Löparnörden
    Glittraa skrev 2014-10-01 14:02:19 följande:

Grattis Helisa och Snorpan! 
    Jag är sällan inne och skriver men desto oftare inne och läser! :) Uppdaterar listan och sällar mig till fått barn..

I onsdags föddes vår lillasyster 4 v för tidigt! Hon mår alldeles utmärkt men jag har fått högt blodtryck efter förlossningen.. Medicinerar nu och hoppas på att det snart ger med sig!
    Kram på er allihop!

Avvaktar och på gång

Maryhe: 1 ICSI (MF), 2 ICSI (minus), 1 FET(minus), ÄD ET hoppade av Riga. Nu Tjeckien.

WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012, eventuellt nytt försök i sept/okt

Skade: (En tidigare ÄD, dödfödd pojke) avvaktar.

annaba: inga barn, 2 ET, ett MA, ett minus; flertal tidigare försök med IVF/insemination med ex-partner; avvaktar FET tillsvidare. 

Frk Röd: 5 IVF (varav 2 utan återföring) 1 ÄD ET 21/10 i Aten (minus), 2 ÄD ET 23 juni (minus) avvaktar

Ullisa: 7 IVF (alla minus). ÄD 1 ET (MA). ÄD 1 FET (minus).

Löparnörden: äd-dotter född aug 2013 (Huddinge), planerar start av syskonförsök hösten 2014 på nya IVF Riga, ET 7/10

zaq1234: 3 IVF 1 ÄD ET 28/5,minus, nytt FET 25/7 missfall i vecka 6.

Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD 1: ET 9/4 (minus), 1:a FET 17 juni (1 missfall + 1 utomkveds/inkomplett missfall som slutligen tog sig ner till 0 i mitten av september). Hysto ca okt/nov.

Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14) Dödfödd pojke 20/5. ET 19/8minus.

Redan47: 2 vuxna barn, (ÄD1)ET 28/10-2013, missfall mellan ruvardag 8-15, (ÄD 2) FET 10/12 (ÄD3) FET 20/2.(ÄD 4 )ET 29/3 i Aten; TD 10/4 (ÄD5) FET 6/6-2014, (ÄD6) FET 12/9, TD 24/9

Swede: ÄD nr 1, ET 2/4, (ÄD2) FET 12/9

Melmum:

Solkattan:

Ruvar

Rosen 76:

Gravida

LinaQ: 3 IVF samt ett avbrutet, 2 ÄD på gamla Riga. Ny ÄD nya Riga ET 18/8 

ahavamaria: FET 140814 AVA Riga

wonders: 7st ivf 1ÄD, ÄD 2 FET 9/4 (minus), 3 ÄD FET 14/7

Micro: 1 ÄD ET 14/7

Chikita124: ET 2013 (MA), FET 27 Juni BF 15/3 (blir tidigare 14 dagar)

Azurea: (ÄD1) AvaClinic ET 30/5, tvillingar (en av varje) BF 17/2

Fire07: ÄD nr 1, ET 29/4 TD 12/5 BF 14/1

snorpan02: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014

Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014

Veris14: 2 IVF, BF1410? 

Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11.

Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8 

Sissan: Fet 6/9

Fått barn

Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, FET 31/1 gamla AVA BF 21/10- Dotter född 24/9

Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA, ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8, dotter född 5/9

Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, Tvillingar BF 141003, 2 flickor födda 28 juli.

MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. Tvillingar 18/7 i v34

Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, BF 8/7, dotter född med planerat snitt 30/6.

Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11, BF 22/6, igångsättning 9/6 

Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. juni 2014

Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, Planerat snitt 18/6. 

Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 

1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!) 

RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013 

TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13. 

Sissan: 3 ÄD, Flicka född 17/7-2013 

The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13 

Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014 

WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012

ahavamaria: dotter född 2012, AVA Riga

MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. 18/7 tvillingar

Grattis Glittraa

Skoj med så många nya Rigabebisar.

Har ju ett livs levande litet underverk hemma som bevis på att äd funkar men det känns ändå betryggande att så många lyckas i Riga.
Svar på tråden AVA klinik i Riga