• Löparnörden

AVA klinik i Riga

Hej alla kämpare.

Har inte varit speciellt aktiv i tråden sedan vi i oktober beslöt att skjuta på vårat fet till februari men läser alla inlägg.

Nu är det äntligen dags. Imorgon åker jag till Riga över dagen för transfer. Blir en lång dag men värt det för att få komma hem och vaka upp med min lilla prinsessa.

Började ta progesteron i tisdags och tidigare gånger har jag känt mig relativt opåverkad av det men denna gång har jag verkligen gått in i den berömda progesterondimman. Har kola i hjärnan och kan på jobbet tänka att jag behöver fixa en sak och en minut senare har jag glömt vad jag skulle göra och kommer knappt ihåg vad jag planerat.,

• Löparnörden
    zaq1234 skrev 2015-01-30 10:08:24 följande:

Grattis tyckomig till att KUB gick bra, hur mår du med ditt illamående? Att TSH går ner..trodde det skulle gå upp under grav. Vilken dos äter du nu? Jag äter 75 o hade gått ner till 0,9, de tyckte jag skulle fortsätta med 75.

Hoppfullagrodan, grattis till ruvning, håller tummarna för dig. Hur många satte du in denna gång?

Löparnörden, lycka till i RIga idag! Hur många kommer du sätta in?

Redan o Skade, ni finns i mina tankar, hoppas hoppas så på plus för er som har testdag snart.

Tack zaq:)

Nu är jag ruvare. Åkte hemifrån i morse vid 4 tiden och precis kommit hem så lååång dag.

Satte in ett ägg och har testdag den 12.
  • Löparnörden

Tack Redan och Skade

Ja det var en lång men ändå mysig dag. Åt en god lunch, gick på café och hade en bok med mig som fick timmarna att gå.

Spännande för dig skade. Håller tummarna för dig på måndag. Vad säger magkänslan då?

• Löparnörden
    skade skrev 2015-02-02 18:19:00 följande:

Första blodprovet taget, hCG var 763 så ett plus blev det. Det kan ju visa sig att hCG inte utvecklas som det ska sen, men jag är väldigt tacksam för att embryot åtminstone fäste.

Redan, jag tänker på dig dagligen, hoppas så på goda nyheter.

Så roligt. Grattis Skade!!
  • Löparnörden
    Redan47 skrev 2015-02-03 08:31:06 följande:
    På serum kan du köpa IL 100ml påsar de har. Kostar 20Euro/st. På kliniken. Tro det eller ej men jag tog de i handbagage fick rum med mina tre stycken i en flygplastpåse... Plus hade medicinlista med mig, och isklamp. Jag Stammar vi säk kontroll att jag har mediciner ich vill visa upp... De bara ber mig bli klar att gå igenom, inget mer.

Jag tror de är så vana vid all medicin turister... Men du får ju ta 100ml vätska med dig... Ich detta är din medicin.

Åker du ner npgra dagar innan transfer? Så ta ett IL på serum.
    Ha Redan hade en liknande upplevelse när jag åkte hem från Riga i fredags:)

Fick med mig fragmin-sprutor och kände mig rätt så nervös att gå igenom säkerhetskontrollen med dem. Givetvis "larmade" det om min handväska där jag hade sprutorna. Tänkte att nej orka med öststatsbyråkrater. Men det var en hårsprej som jag helt glömt bort att jag hade i väskan som "kameran" reagerade på så jag fick bara gå vidare. Puh, ganska lättad blev jag.
  • Löparnörden
    Hoppfulla grodan skrev 2015-02-03 10:18:07 följande:

Löparnörden ur mår du? Du håller väl ut du med, fram till testdagen. Meeeeeeen det är ju såååå svårt at låta bli att testa smile2.gif

Jo då, tackar som frågar:)

Tidigare gånger har jag känt mig relativt opåverkad av medicinerna men denna gång känner jag mig helt däckad av trötthet på förmiddagarna, har kola i hjärnan och är sur och irriterad. Kommer knappt ihåg vad jag ska göra på jobbet och är världens tråkigaste fru och mamma. Somnade med dottern halv åtta i går kväll:)

Har fått en märklig tanke att skit i om det lyckas, vi har det bra som vi har det i vår lilla familj. Tror jag tänker så för att skydda mig från att bygga upp allt för höga förväntningar och bli leden vid ett ev misslyckande. Men ska hålla mig, inget tjyvtestande som vi sade:)

Själv då? Mår du bra?
  • Löparnörden
    Hoppfulla grodan skrev 2015-02-03 10:48:21 följande:
    Då är vi två med kola i hjärnan och sura miner. Jösses, känner inte igen mig själv. Hör nån som fräser och inser att det är JAG som gör det!!!! Sonen står nästan i givakt när sura morsan kommer in i rummet. Vad fick vi för medicin denna gång??

Tänker också som du....övertygad om att det är en skyddsmekanism. I fall att inte... Nu tänker vi positivt. Denna gången är det PLUS!!!!

Snart kommer vi njuta av illamåendet och tänka "bebis på gång" smile2.gif

Kram!
    Skönt att inte vara ensam om biverkningarna och mina tankar.

Vi bestämmer så va att vi snart får njuta av gravidillamående:)

Kram
  • Löparnörden
    Hoppfulla grodan skrev 2015-02-11 09:21:29 följande:

Ett saftigt minus för mig;-( Igen... hade typ samtliga symptom som när jag var gravid. Alla hormoner spelar oss verkligen ett spratt.

Nu håller vi tummarna för Löparnörden med testdag på torsda!!!

Styrkekramar till dig grodan, säger samma sak som i den andra tråden.
  • Löparnörden
    zaq1234 skrev 2015-02-11 19:20:23 följande:

Lycka till i morgon löparnörden. Nu vill vi se ett plus?

Åh tack snälla Zaq:)
  • Löparnörden

Hap tjejer. Inget plus här heller idag.

Kan väl bara drömma om att stickan visade fel och hcg-provet kommer visa annat.

• Löparnörden
    zaq1234 skrev 2015-02-19 20:58:36 följande:

Hur var det chikita blir det ks för dig eller blir du igångsatt? Vilket landsting har du? Ska fråga min bm varför det är olika. Har ju bara varit hos min en gång men hon sa inget om 38v. Så jag tror inte Sthlm har den regeln..

Zaq i Stockholm får man inte gå mer än 1 vecka över tiden vid äd-graviditet, därefter igångsättning. I alla fall var riktlinjen så 2013 när dottern föddes. Hon trivdes så bra i magen så det blev det för oss och det gick bara fint.
  • Löparnörden

Håller på med planeringen av vårat tredje Har gjort 2 syskonförsök i Riga och nu inför planeringen av det tredje försöket så fick rekommenderade de att jag skulle göra en hysteroskopi. Det är jag helt inne på att göra men jag undrar ni som gjort det och blivit sövda, hur mådde ni efteråt? Kändes det okej att åka själv eller är det bättre att ta sin man med sig? Var ni i form att flyga hem samma dag eller är det bättre att satsa på hotellnatt efteråt?

Sedan rekommenderade Riga att samma dag göra ett ERA test. Har aldrig hört talas om det trots att jag varit i äd-svängen ett antal år. Fortsod inte riktigt av koordinatorns förklaring vad det skulle kunna visa. Någon som gjort det och vet närmare? Är det ett test man bör göra? Vad exakt visar det? 700 euro kändes lite saftigt för något jag inte riktigt vet vad det är.

• Löparnörden

Tack för svar Rosen, Frazze och Swede:)
    Är också inställd på att åka själv och hem på kvällen, ville bara kolla så jag inte tar mig vatten över huvudet. Men det låter ju inte så och jag är inte pjåkig av mig.
    Frazze så förstod jag det också att ERA prov innebar. Men din förklaring var betydligt utförligare än koordinatorns.
    Lutar mot att jag gör det också. Vill ju känna att jag gjort allt i min makt.
    Håller tummarna för dig för fin hcg ökning på måndag trots att du känner dig skeptisk.
    Swede om jag fattat rätt har du blivit gravid:) stort grattis. Minns hur uppgiven du var efter minus förra hösten/vintern. Skam den som ger sig.
    Vårt första underverk kom på tredje försöket, jag hoppas så att det blir tredje gången gilt nu också med syskonförsök.

• Löparnörden
    Frazze skrev 2015-09-25 15:58:46 följande:
    Tack för tumhållningen! Jag har oxå tänkt att kanske ta ERA provet. Men jag vill verkligen inte åka iväg till riga och göra det! Jag tänkte att kanske min gyn visste vad det var och kunde göra det, men han är bara knäpp! Funderar på att ringa sahlgrenska och fråga om de kan göra det om jag betalar. Min Ivf läkare sa att han gärna skulle göra det, men att han skulle få pisk av de andra för att det är skattebetalarnas pengar. Men om jag betalar själv då? Skulle inte det funka tro? I alla fall så får vi se vad som händer här först! Lycka till med syskonförsök nu!
    Ja svensk sjukvård verkar ha en hel del att önska när det kommer till fertilitetsbehandlingar. Fast dottern kom till i Huddinge så jag ska inte klaga men visst verkar det fattas kompetens och intresse för vidare undersökningar när det inte funkar.
    Vet faktiskt inte hur det funkar med att betala skälv för undersökningar men säkert värt undersöka.
    Efter funderare har jag/vi bestämt att göra ERA när jag ändå ska till Riga för hysteroskopi.
    Tack för lyckönskningen:)
  • Löparnörden
    swede skrev 2015-09-25 18:04:06 följande:

Löparnörden, ja jag var helt uppgiven efter vårt senaste missfall i december. 4:e försöket i Riga o inga mer ägg kvar :( Jobbigast var att jag ville fortsätta, medan min sambo inte ville pga att han inte ville att vi skulle ta mer lån. Så det var en mycket jobbig period. Efter många diskussioner bestämde vi till slut oss för att prova en gång till. Vi bytte klinik till Arleta i Tjeckien. Där upptäckte de att jag hade endometrios. Vi satte in två embryon o ett verkar ha fastnat. Känns fortfarande overkligt. Är glad att vi inte gav upp.

Hoppas nu att det är eran tur. Tror det är bra att göra en hysto. Ett stort lycka till nu :)

Vilken tur att ni inte gav upp:)
    Har hört många som lyckats på Arleta. Svensk sjukvård i ett nötskal att inte gå till grunden med saker och inte se bakomliggande problematik:(.
    Vilken vecka är du i nu?
    Hoppas du mår bra.
    Har bestämt mig/oss för att göra både hysteroskopi och ERA test så nu jäklars.
    Tack för lyckönskningen:)
Svar på tråden AVA klinik i Riga