• Löparnörden

AVA klinik i Riga

Tack allaHjärta

Känns lite trist men jag tänker att guldägget ligger och väntar i frysen, har 5 blastisar där. Men allt för många frysförsök kommer det inte bli innan vi bestämmer oss för att nöja oss med det underverk vi redan har. Idag är hon min livlina, vet inte hur många gånger jag pussat på henne och känt mig så glad att vi har henne i alla fall.

Har redan varit och lämnat hcg-prov, fick min vanliga gynekolog på Karolinska som kan hela vår historia att skriva remiss, så kostade inte ett öreSkrattande Borde kunna ringa och få svar imorgon. Fortsätter med medicinen fram till dess för säkerhets skull.

• Löparnörden
    wonders skrev 2014-10-22 09:52:23 följande:

Ja Emla salva är underskattat. Jag har haft den på när det varit tjockare nålar som ska in i magen tom. Underlättar en hel del.

Är det någon här inne som har funderat på graviditetsförsäkring och kanske tom tecknat en? I så fall undrar jag hur man ska tänka och vad du/ni valde för form, gratis eller betalningsversion. Jag är ju snart där så borde väl kolla runt på sånt men tänkte ha en liten riktning från er här inne och sen lämna över till sambon som håller i alla andra försäkringar..

När jag var gravid med dottern kollade jag runt lite, gjorde inte allt för noggrann research utan det slutade med att vi valde Länsförsäkringar eftersom vi ha alla våra andra försäkringar där så det kändes smidigast. De har både en gratis och en betal-variant och vi valde betalvarianten och sedan när dottern föddes gjorde vi om den till en barnförsäkring.  
  • Löparnörden

Så har syndafloden börjat efter att jag slutat med tabletterna, hade helt glömt vilken mensvärk och kraftig mens man fick efter det.
    Mailat Riga om min status, de rekommenderar att jag vilar en cykel innan fet så nu ska jag äta mina vanliga östrogentabletter tom 13 november och preliminärt datum för fet blir 8 december

• Löparnörden

Fru84, lite surt att behöva börja om igen, men skam den som ger sig. På'et igen:) Skönt att du slapp operation. När blir det dags för dig igen?

TyckOmMig, jag har ingen egen hormonproduktion alls så i normala fall äter jag 1 östrogentablett om dagen. Ja på cykeldag 2 ska jag inför transfern börja äta 6 mg Estrofem. Det är väl standard vad jag förstått eller finns säkert de som får göra annorlunda.

Skönt Solkattan, hoppas borttagningen av polyperna leder till lyckat resultat nästa gång.

• Löparnörden
    Nugällerdet73 skrev 2014-11-03 21:09:32 följande:

Swede och Frk Röd, tack för era värmande ord! Det är skönt att veta att man inte är ensam även om det är så sorgligt att vi är fler som inte lyckas! Jag tycker så synd om oss! smile4.gif

Jag börjar få svårt att ladda om och behålla hoppet, just nu vill jag bara lägga mig ner och självdö! Jag är rätt säker på att jag kommer få leva mitt liv utan barn! smile4.gif

Lider med dig, vet hur frustrerande och hårt ett misslyckande känns. Inte ge upp, tänk att nästa gång kanske det är din tur.

Styrkekramar
  • Löparnörden

Tittar in här en snabbis, har läst alla inlägg även om jag inte varit så aktiv själv.
    Egentligen skulle vi ha gjort fet i december men jag har precis fått nytt jobb och då känns det som lite taskig timing så istället satsar vi på februari.

Lycka till alla som ruvar/snart ska ruva, ingen nämnd ingen glömd:)

Vilken härlig läsning Annaba, ta hand om dig så att din kropp blir stark inför nästa försök.

• Löparnörden
    Fru84 skrev 2014-11-24 13:57:29 följande:

Blodprovet var negativt. Så varför det var plus i morse är en gåta

Så tråkigt:(

Styrkekram
  • Löparnörden
    swede skrev 2014-11-25 16:17:07 följande:
    Ja, jag har testat. Ett stort fett minus, idag också. Känner mig helt uppgiven och tom just nu. Min sambo vill inte ta mer lån, så I guess this is it. Väldigt, väldigt tungt...om det nu inte trollas fram ett stort, fett plus till morgondagen. Har i alla fall, efter mycket möda få tag i en läkare som är villig att ta HCG på mig imorgon....så jag tog tidigaste tiden för att hon inte ska hinna ändra sig. 300kr- som hittat faktiskt...om man tänker på mina andra alternativ...resa till Götet o ta in 2 nätter på hotell och ta test på WeRLabs!
    Nej så tråkigt Swede:(

Stor styrkekram till dig
  • Löparnörden
    TyckOmMig skrev 2014-11-25 15:15:07 följande:

Zaq-har du vågat testa ännu?

Swede-du då har du testat idag?

Jag kunde ju inte hålla mig utan föll för min magkänsla idag och vågade testa mitt på dagen för både idag och igår har symtomen ändrats lite mer åt må illa hållet och fasiken vad nervös jag var men pust det var positiv graviditetstest sagolikt hoppas det håller i sig det är i tidigaste laget så nu måste jag ner till VC för beställning av min HCG blodprovning/remiss tid fredag.

Stort grattis, hoppas verkligen det håller hela vägen
Svar på tråden AVA klinik i Riga