• zaq1234

AVA klinik i Riga

Lina Q Jag har funderat på samma sak, från Riga fick jag 0,3 ml Fraxiparine 2850IU, men sedan fick jag av Eva här 0,2 ml Fragmin 2500IE. Hur som helst så gör de senare ont när jag sticker o efteråt. Fick blåa märken plus att det känns som en kula sitter under huden. Nu ca 2 veckor efter att jag slutat så har jag i alla fall två kulor kvar, men de blir mindre o mindre med tiden.

Tyckte även att man fick blåmärken  överallt under naveln o visste inte vad man skulle sätta sprutan dagen efter, kändes inte bra att sätta den där det redan var blått o sedan vet jag inte hur långt bort från regionen man kan sätta.

• zaq1234

Märkligt med dessa kostråd, till mig sa Fodina. 2-3 veckor utan kakor, godis eller kaffebröd. Tror hon sa att det viktiga var att undvika fruktos.

• zaq1234

Lina
    Efter första ET så fick jag glukosdropp
    efter FET fick jag ngt innan eller precis under transfer, jag frågade vad det var men hon kunde inte engelska, försökte sedan fråga igen o då sa de calcium tror jag, men sen tror jag att det på ngt sätt ingick glukos..

• zaq1234

Har nu varit hos min ordinarie gynekolog. Han sa allt ser fint ut, allt gammalt kommit ut, idag 9 mm ägglossning idag, han ser inget skäl till hysto i detta läge, jag gjorde ju en doppler i juli som också var bra.

Riga sa att vi kan offer you a hysto, det var efter att jag frågade. Den svenske sa att betydligt viktigare för mig var mitt tsh värde. Att det inte är över 2 o det har jag för mig att det var... Så nu sitter jag i vänt rum o väntar på att ta blodprov, men jag känner mig mycket kluven till hur jag ska göra med hysto..

• zaq1234

Redan, hur har det gått för dig idag??
    Förstod inte riktigt vad du menade med att TSH under 2,5 är inte aktuellt....
    Jag hade TSH 2,6 vid FET sedan dess 25 mikrogram i de 3 veckorna innan jag slutade, men ska ev börja igen nu beroende på vad jag får för svar på  provet jag tog idag.

Lina   Supergrattis, härligt med lite plus i tråden..det var verkligen högt...ska du ta igen i övermorgon?

Mailade Riga idag o frågade om de verkligen rekommenderade hysto ändå, det var ju eg jag som förde det på tal, men Fodina säger idag att hon verkligen vill göra detta. Blir man alltid sövd på hysto? Om jag förstår det rätt så gör dom först en diagnostik o om de ser ngt konstigt då tar de bort det, men sövs man oavsett?

• zaq1234

Förstår Redan att du saknar din man, jag har varit själv i Riga vid mina två försök o det känns lite ensamt. Bra att slemhinnan växt! Nu är du verkligen på gång igen!! Som sagt vi på tråden finns bara några rader bort, som chikita sa. Kram till Dig!!

• zaq1234

Kommer inte ihåg vilka av er som gjort hysto i Riga, men vad jag förstår så blir man bara sövd om de hittar ngt. Själva hyston utan att man sövs, stämmer det?

Jag skulle i alla fall inte äta o dricka ngt på hela dagen innan jag kom, ska vara där kl 13, så det känns lite jobbigt.

Mens kommer efter ca 14 dagar efter hysto om det nu inte ändras efter ingreppet, kan jag köra efter den mensen eller måste jag vänta till nästa?

Svar på tråden AVA klinik i Riga