• Redan47

AVA klinik i Riga

Då var det mailat ett bestämt brev till Riga! Riktigt sur är jag - ska det vara så jävla svårt art skicka ett besked, tex" vi vet inte när ni kan komma...det blir inte 24e, det blir 25 el 26" . Eller vad f sim helst, något , men ingenting, jag frågade !!!!

Hur har ni andra det?

• Redan47

Tack för er förståelse. Vet att många av er kämpat många turer... Beundrar ert tålamod styrka och envishet.

Jag vet vi hade ju kunnat boka på prel schema men vi är inte så trygga i denna process art våga göra så... Men jag menar att ett besked vilket som är ett besked bättre än inget! Om de kan säga bara inte tidigare eller senare än datum beräknar vi.... Så vi kan planera vårt liv utanför äggdonation oxå. Och bli och vara lugnare inpå.

Nu efter mail svar från Riga: ec 23. ET 28.

Alltså: helt enligt plan....

Nu jagar vi flyg. Och vi försöker göra en mysweekend i Riga och avsluta m ET.

Är det billigare att köpa mediciner hormonerna i Riga vid besöket där, eller försöka få gyn i Sverige skriva ut progestoron ? Hur länge knaprar man östrogenet? Är utrigest bättre än motsvarade piller som säljs i sv? Vad har ni andra för kunskap i frågan ?

Jag är mkt nyfiken vad Li resultat blir idag!!!!

Call: era embryon väntar på er i Riga!!!! Äntligen!

• Redan47

Vi är nöjda med sk nya ava Riga, bortsett från denna " icke dialog " senaste mailet. Vi hade kunnat boka och planerat efter schema, men vågade inte eftersom vi inte fick besked om hur läget såg ut. Jag menar vi har ju ingen aning om hur äggstimuleringen går...

För er som är på väg in i svängen, bor med möjlighet flyga Ryan, mer is i magen och chans tagning genom att boka billiga biljetter via Skavsta Ryan, kan bli billigare att boka av dem i sista stund...än köpa flyg fr Arlanda, év tåg bilkost och restiden....

Och kanske vara mer på mail och ringa för att verkligen få besked.

Det är vår lärdom! Naturligtvis- ta personligt ansvar.

Nu har mannen bokat, det blir sem i Riga denna höst...! Vi åker bägge den 23.

Angående medicin; gärna era synpunkter!

• Redan47

Ullisa lycka till i Riga!

Cecilia, grattis till nystarten! Tack för Info om med!

Li, vilken jobbig tärande väntan du står ut med.

Denna tråden uppskattad verkligen av mig! Skönt att höra flera röster som gör denna resa och tacksam att få ta del av allas erfarenheter som delas här. Kram

• Redan47

Li: jamen för 7.., du är ju gravid. Men det har ju vi sagt hela tiden!!!! Hihihi

Call: strålande!!!

Jag blir lika ivrig sim om det vore mina provsvar att höra era resultat, hihihi!!

Vi har berättat för våra Resp bästa vänner. Ej våra föräldrar....svår avvägning. Å ena sidan skulle vi vilja dela den glädje vårt beslut är för oss, å andra sidan fick inte min mamma del av info med första barnen förrän långt senare. Egentligen ingen skillnad .... Jo denna fixering vid ålder, förstås. Så vi tror vi kommer vänta med besked till jul. Vi är inte i behov av några tillrop från olyckskorpar just nu....

Intresserad av att höra hur ni resonerar .

• Redan47

Jag gått upp i vikt senaste året totalt 6kg...troligrn när jag nu läst på progestoronbrist/ har typ 75%av givna symptom...efter behandling nu, ytterligare 2kg plus. Jag äter inte mer än vanligt. Men inte överviktig...enl BMI.

• Redan47

Fire70, medicinerna fick vi hemskickade med DHL från riga. Den kostnad var det värt typ 300kr frakt, för att slippa ringa runt.

Provtagning fick jag tips fr en klinik till en privatpraktik som bl.a. Tar prover för vbf till analyslab. Kostade 500kr plus analyskostn. Jag hittade en lokal gyn som gör VUL och remiss provtagning hcg senare.

Vi åkte till Sthlm på konsultation och gjorde då första VUL där. Den praktiken kAn hjälpA er vidare. De var jätte trevliga och samarbeta inga problem, innan jSg hittade provtagning närmare hemma istället.

• Redan47

Imorgon bitti flyger vi till Riga för lämna spermier och stannar kvar till ET. Fort tiden ändå gick mit slutet...! Spänd av förväntan hur donators äggplock blir. Vi vill önska kön, spermie sortera, vet ni om de har möjlighet till det? Min man verkar ev ha genetiskt på asberger på sina bägge söner sedan tidigare . Vuxna ungdomar där utredning pågår . Det är 3 ggr högre risk på y.

Svar på tråden AVA klinik i Riga