• Redan47

AVA klinik i Riga

RobSab skrev 2015-11-05 07:44:40 följande:

Jag är gravid!!!

Efter 9 ivf + 6 återföranden utan + så känns det här helt overkligt!

Härliga nyheter! Tar du Aten support parallellt ? Hcg?
  • Redan47

Inte ett knyst! Väl inne på förlossning handlar det bara om din o barnets säkerhet.

• Redan47

Wonder....nej Han är inte helt påläst....för har du äggblåsor o äl så har du din egen hormoncykel igång. Och då är dag 25 insättning i senaste laget. Äl dag14+ 5dagar är då fertilitetsfönstret.

• Redan47
    Micro skrev 2016-04-25 16:15:49 följande:

Testade negativt denna gång:( officiell testdag på onsdag. Vill såklart göra nytt försök så snart som möjligt.
    Wonders: jag hänger gärna med i juni:))

Så tråkigt! :(
  • Redan47
    wonders skrev 2016-05-21 04:48:47 följande:

Liten fråga vilken dag i cykeln görs transfern på när man inte går på procren? Känner mig ringrostig i denna världen????

Det är bra att följa kroppens fertilitetsfönster. Den börjar dag14+5dagar.
  • Redan47
    wonders skrev 2016-06-28 21:41:23 följande:

Jaha det blev inget mer underverk för oss..???? Men tänker som så att hellre glädjas över henne och ge det hon behöver och strunta i fler försök som är rätt så stressiga och man blir knäpp.. Som sambon sa vi har iaf försökt och ja efter 11försök och ett underbart barn får vi nog påstå att vi inte gav upp så lätt.. Håller tummarna att det går vägen för dig imorgon Micro. Stor bamse kram

Tråkigt, beklagar.... vem vet ni kanske får för er att försöka ändå fler ggr. Se på mig mig, det gick ju till slut. 
  • Redan47

Hejsan på er alla! Vill bara lyckönska er alla startgropar, försök, ET och hcg!
    Jag tittar in här ich kollar läget ibland! Kram

• Redan47
    PeeWee44 skrev 2017-02-03 07:06:24 följande:

Helt otroligt GRAVID 1-2 veckor! Idag blev det glädjetårar. Nu är jag och väntar på att ta blodprov.

Lycka till i dag.

Grattis!!!!
  • Redan47

Peewee så ledsamt... förstår om det känns hopplöst.
    Det kommer gå, du ser ju att embryot fäste!!

• Redan47
    Micro skrev 2017-02-07 17:34:21 följande:

Hur går det för er alla? Bra hoppas jag. Själv ruvare, dag 5, mycket påfrestande. Sover dåligt och är okoncentrerad på jobbet, gnällig mot sambon men är ju värt det i slutändan.

Håller tummar!!!
  • Redan47
    Micro skrev 2017-02-10 09:16:27 följande:

Minus idag på rd 8:( Bara att bryta ihop o komma igen.

Så motigt känslan när minus visas är så nedslående som en våt filt.
    Kram
  • Redan47
    Vårt väntrum skrev 2017-03-17 21:57:03 följande:

Okej tack hörrni då vet jag. Hur länge väntade ni med fet från blödning efter minus? :/

Kört på kommande cykel.
  • Redan47

Aten ordinerat stege östrogen tabletter fr 4mg-12mg/dygn. En del svarar bättre med plåster eller oxå. 50-100mg plåster var tredje dag.
    Vagifem.... Näe, det räcker långt ifrån till
    E-vitamin dosen.... ja som extra utanpå 400mg
    Omega 3 oxå.

• Redan47

Missne avbryt om det blir insättning efter dag 20, max24.
    Dina östrogen receptorer kanske inte är mottagliga för externa östrogenet. Hur har din medicinering sett ut?

• Redan47
    Missne skrev 2017-06-15 20:17:52 följande:
    Jag frågade om detta eftersom jag satte in på dag 29. Läkaren sa då att man kunde återföra ända till dag 42 ( 6 veckors stimulering) utan att det skulle påverka chanserna .
    Olika skolor då.... men jag har bara läst att det ultimata är att hålla sig till naturens "fertilitetsfönster". Därefter blir slemhinnan "gammal".
    Vad är syftet att göra så sena insättningar? Om problemet är att slemhinnan inte tar sig, är en utredning om orsaken till det att prio. Det kan ju tex bero på att östrogenreceptirer inte tar in externt östrogen. Och det finns behandling för det att testa.
  • Redan47

Grattis missne! Progestoron har 11h tid så det blev säkert bra med din påfyllning!

Jag har utrogest om du behöver!

• Redan47

Gjorde oxå så, vi reste dit en vecka och gjorde allt. Tester och vul gjordes i Sverige före och efter.

Därefter vid frusna försök åka själv över 1-2dgr. Flyg el båt.

• Redan47

Serum - behandlingsprogram individuellt , men min plan har då varit start 4mg till slutet cykeln 8mg. Återföring dag senast 19-22.

Svar på tråden AVA klinik i Riga