AVA klinik i Riga
Lina q. I Sthlm bor jag o där kan du göra ul privat.
Lina q. I Sthlm bor jag o där kan du göra ul privat.
Jag antog att man skulle ta trombyl i samband med att man startar med östrogenet, men doktorn sa att jag skulle börja med trombyl redan nu, start av östrogen är ca 9 maj, jag vill inte äta mer medicin än vad som verkligen är nödvändigt, det blir ju 3 veckor i förtid? Är det ngn annan som fått den ordinationen, som sagt så gick det väldigt fort hos doktorn kändes inte som det fanns tid för förklaringar.
Redan, jag var på apoteket igår o skulle hämta ut de 3 som Riga skrev ut bla progesteron, apoteket rimgde 2 ggr efteråt för de hade frågor, är det verkligen rätt med så många etc??de ska tydligen blandas ihop på ngt special ställe så det gäller att vara ute i tid, nu är det ju rätt så lång tid innan jag ska börja med progesteron.
Du skrev att du rekommenderade att jag skaffade det i Riga, är det för att det är i tablett form där? Får man svid eller kli av vaggisarna? Man ska ju ta det i 8 veckor...
Du skrev förut om man fick tag i billigt flyg så kunde man boka....jag har inte hittat ngt billigt flyg överhuvudtaget om man inte vill åka i 6h...tycker alla kostar ca 1300 enkel..eller har du tips på ngn sida på nätet eller flygbolag där man kan hitta billiga?
Beccalie: Hur många ägg satte du in? vad sa doktorn, fick du rekommendation? Jag tänker en hel del på det nu, hur man ska göra... Hoppas så att det går bra för dig med testet efter påsk
Vad skiljer trombyl o fragmin? På trombyl står det ju att man inte ska äta om man planerar att bli gravid?? Eller gäller det inte oss som gör ÄD? Vi är ju rekommenderade att äta trombyl. Men det kanske är så att risken är högre att få blodpropp än risken med det andra..
Vi sitter oxå o ska fylla i tillval.
I den ÄD som kostar ca 65000 ingår då inte blasto? Eller ned frysning om det blir fler bra ? Måste maila o fråga Riga i morgon, men tänkte kolla om ni vet?
Det står ju balstocyt cultivation som tillägg, men då är alltså det ngt annat än att få blastocyt?
Varför äter ni kortison? Det har jag ännu inte fått ngn ordination på?
Rosen 76. Riga sa inget om trombyl till mig. De sa endast 3 mediciner. Procren spruta. Progynon tabletter samt progesteron. Det var deras samarbetes läkare i Sthlm som sa att jag skulle ta trombyl. Riga sa även ät d vitamin omega tre samt folsyra.
Tycker det inte är lätt när man får olika svar av Riga o deras samarbetes läkare. Fick svar av Riga nyss, de säger trombyl efter ET, läkaren här hemma säger trombyl på en gång eller i alla fall i samband med att man börjar med östrogen. Jag vill inte ta mer mediciner än absolut nödvändigt, men vill ändå göra det som ger bäst chans att lyckas.