• Redan47

AVA klinik i Riga

Annaba, tack för att du orkar berätta hur det går för dig. Du har verkligen en tuff plan framför dig hör jag. Det låter ändå som det är hoppfullt behandling och att livmoder blir intakt. Vad jag vet så är det framförallt all typ av cellgiftsbehandling / strålning som har 6mån karens. Säkerhetstid för bebisen.

Du känner om åldern blir ett hinder för dig. Din kärlek blir inte gammal - kom ihåg det! Kram och all lycka o framgång till dig med allt vad behandling kommer innebära.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-10-06 12:16:03 följande:

Ni som gjort FET, när började ni med progynon? Har mailat Riga men inte fått svar ännu. Förra gången började jag dagen efter dvs i morgon men då hade jag kort med tid pga fodinas semester. Har även hört att man börjar 2 dagar efter.

Lite olika , men dag 2-3 vanligast. Jag har även börjat dag 10, semi naturlig cykel. Transfer dag 19. Det kan du bestämma lite själv. Du vet ju hur lång tid du behöver för att slemhinnan ska va klar. Från 8mm, treskiktad, lika med klar för transfer.
  • Redan47

Då tycker jag du gör VUL om en vecka. I Aten börjar man med 4mg först, efter första VUL resultat efter en vecka, från ca cd 1, bedöms hur mkt som ska ev ökas med. Därefter ett VUL dag Cd 14. Har du kostsamma VUL gör bara ett dag 10. Utifrån det resultatet kan du oxå boka transfer, flyg mm. Eftersom jag vet att transfer ska göras Cd 17-20. Så Bokar jag alltid in med flyg o hotell till dess. Jag tar några dagar på plats för utrymme med ev sista VUL på klinik. Att Tina embryo tar någon minut...

I ditt fall verkar inte slemhinnan vara akilleshälen. Jag skulle inte äta 6mg östrogen när slemhinnan blir tillräcklig så fort när TSH behöver tryckas tillbaka.

När slemhinnan är klar om det så är dag 14...så är du färdig för transfer! Du får stå på dig och styra upp så du åtminstone kan tjäna några kronor på resor. Det är ju liksom vinsten med FET, du har inge donator att ta hänsyn till bara dig och ev kliniken. När jag har bokat Riga har jag givit dem de datum som passat mig utifrån billigaste flyg/båt o slemhinnan. Och de har levererat tider. Helt okomplicerat.

• Redan47

Swede, jag tror och tycker det är klokt stt göra den checken för att utesluta och kunna gå vidare med visshet! Det blir ju så dyra chansningar.

Jag åker till Aten imorgon, hysto m borttag av ärrvävnader. Sedan ett experiment att "laga" livmodern.

• Redan47
    Fru84 skrev 2014-10-09 00:43:15 följande:

LinaQ- har du mediciner till övers? Jag sitter med sån panik här nu då jag inte kommer i kontakt med nån ny läkare som vill skriva ut nåt och min älskade läkare gått i pension!!!!! Mest behov av prednisolon och progesteron. Jag betalar gärna om nån har och vill bli av med :)

Fru; du kan be Riga om EU recept. Du får skicka svensk namnet på preparaten. Alt de skickar medicin med dhl. har du inte utrogest / progestoron för 4dagar hemma? Du avbröt ju förra behandlingen tänker jag...
  • Redan47

Lycka till "nu gäller det!". Jag håller på att preppa mig för ett sjunde försök. Mitt problem är att slemhinnan ej utvecklas tiifredsställandr, svarar inte bra på östrogen. Det är motigt ibland denna resa men det ska gå!

• Redan47

Chikita: jag har gjort en hysto i torsdags, ta bort ärr bildningar, de kommer ju tillbaka. Sedan provat ett experiment . Så nu ska jag vänta och se hur det utvecklar sig. Transfer blir tidigast efter två cykler och på den tredje gäller det då. Är jag envis, inte da' ;)

• Redan47
    Betula74 skrev 2014-10-12 22:21:32 följande:
    Jag satte in 2, bara att hoppas att en fäster- två skulle va för bra för att vara sant
    Håller tummar nu! Kram
Svar på tråden AVA klinik i Riga