• Redan47

AVA klinik i Riga

Tyck ommig: möjligheten att maila ich ställa frågan till andra kliniker hur naturlig cykel behandling utförs finns ju alltid. Utifrån svar kam du bilda dig en egen uppfattning och fatta beslut hur du vill gå vidare.

Om du inte kommer använda sprutan så kan du lämna tillbaka den när du kommer till Riga. ;)

Riga har sitt sätt att behandla. Inte alla ggr i framkant.

Ytterligare sätt ( serum anv när jag gjort sk naturlig cykel) är att ta blodprov på progestoron ich östrogen nivåer.

Får du naturligt en slemhinna på 16mm, utan östrogen? Det är ju liksom en god förutsättning för en naturlig cykel. Att slippa östrogen och i en del fall bara tillsätta progestoron efter transfer, eller npgra dgr innan, som sagt beroende på de naturliga progestoron nivåerna.

Lyssna på din kropp och vad du tycker känns rätt för dig. Ett råd jag oxå fått av peny på serum. Medveten att det är ambivalent, frustrerande ibland, allra helst när vi har med sk experter/ läkare att göra.

• Redan47

Att ta sprutan själv är inga problem, kolla in på youtube så blir du säkrare var övre kvadranten sitter. Köp Emla på med plåster, så kommer du inte känna ett smack. Du får låta din inre motivation driva dig. Det kommer gå utmärkt!

• Redan47

Wonders teckna gratis Trygg-Hansa nu. Så kan du tänka undertiden. Försäkringar så får du kolla på helheten, vilka avtalsförsäkringar sjukvårdsförsäkr du har och vad du vill försäkra dig från.

• Redan47

Jmt välkommen.

Grattis fru84 till omstarten!

Grattis lina till fint UL tillsammans m di man!

Trevlig helg på er alla!

• Redan47

Fru: E-vitamin finns på Apoteket iallafall på apotea nätet- heter E vimim 100mg. Ta många! 400mg. Finns någon sida som jag läst om det, du får kolla. Motion- öka cirkulationen.

• Redan47

Zaq: på min instruktion från Aten står det att: börjar jag blöda under östrogenet ... Sluta behandling (dvs sluta medicinering). Börjar jag blöda under progestoron tiden, 10dgr, avbryt behandling, låt mens/blödning komma. Kontakta kliniken för start av behandling. Så vill de där jag gör.

Grattis betula!!!!

• Redan47
    swede skrev 2014-10-28 18:47:11 följande:
    Zaq1234 smile1.gif Underbart Zaq och vet du...? Jag ska troligen göra FET den 14 nov hos Riga! Så kul! Hoppas att du får den 14:e nov smile1.gif Vi kanske ses då smile1.gif Tror att det här betyder tur smile1.gif !!!
    Vad fort det snurrar på här nu då! Härligt, kör så det ryker!
  • Redan47

Zaq du behöver inte ljuga. Om du känner efter så har du feber...

Ibland vill vi inte vara öppna som böcker utan bevara vår integritet. Det är inte att ljuga.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-11-08 15:35:31 följande:

Jag har de två andra gångerna inte haft ngt besvär av progynon. Nu känner jag mig trött, lite illamående, magen uppsvullen. Vet ej om det beror på progynon äter ju även levaxin. Ni som haft lite biverkningar, vad har ni haft då?

Samma här. Blir jätte trött. Upp o ner i ork o humör. Ledsen glad.

Naturlig cykel, jag har gjort det, så när som att lite östrogen tillsatts för att försöka hjälpa slemhinnan. Och sedan hålla slemhinnan m östrogen o progestoronet. Har ni en slemhinnan som är 8mm plus vid ÄL inga problem att köra naturlig cykel. Viktigt att hålla reda på ÄL stt FeT blir inom 5 dgr efter den.

Chikita; jag ... Jag har haft min blödning, går in i min naturella cykel och ska göra VUL vid ÄL. Om 1,5v typ. Generellt är jag trött och låg. Går 2dgr/v på massage för att bli bättre i rygg o kropp som jag misshandlat längre tid. Livet gör sig påmint, strul i fam leden, som det är, mitt i det njuter jag av livet oxå.

Mår du bra fortfarande? Vecka? Kram
  • Redan47
    Blomman701 skrev 2014-11-09 10:10:25 följande:

LinaQ och Fru84 - hade som tur läst mig till informationen innan att prednisolon ska tas på morgonen och sist jag var hos min endokrinolog frågade han flera gånger om jag tog allt prednisolon på morgonen och hade en lång utläggning om varför! Mycket konstigt att Riga säger ni ska ta halva dosen på morgonen och andra på kvällen eller allt på kvällen då kroppen inte alls mår bra av det. Ni kan läsa mer om hur det påverkar kroppen här: sv.wikipedia.org/wiki/Kortisol 

Mycket märkligt att de tycker ni ska befinna er i ett stresstillstånd dygnet runt? för det är precis så kroppen reagerar av denna steroid. Var rädd om era binjurar för de kan ställa till en hel del problem om de inte fungerar normalt.

Tack blomman äntligen någon mer som kritiserar Rigas mycket konstiga medicinering med dag steroider till läggning! Okunskap. Måste vara.

Kortison trycker ner immunförsvaret, 5 mg är inte mycket i sammanhanget. Det är en startdosering för att trappa upp... Till 10-15mg verkar vanlig ordination som generell medicin. Mer än de 15mg bakomliggande problem. Vi som har misslyckade fall bakom oss, skulle jag rek att ta det minst 14dgt före transfer flr att vara uppe i ca10 vid transfer. ÄD kan ni icå komma ihåg är en organdonation - som kroppen mycket väl reagerar på att stöta bort.

Chikita : jo visst pågår ett experiment. Ska se om det ev redan givit resultat im 1,5v. Om det gör det. Vet vi inte heller säkert. Så är det. Forskningsprojekt på kliniken. JAg har prövat transplanterat stamceller, mina egna, fr fett celler. För att hoppas de bygger upp nya fräsch vävnad i livmoder. Och stt det hjälper slemhinnan att bygga upp sig.
Svar på tråden AVA klinik i Riga