Magnoliah skrev 2010-05-08 11:27:02 följande:
Jag fick EDA när jag var öppen 2 cm. Då hade jag haft regelbundna värkar i 3 timmar och bara öppnat mig 1 cm (var öppen 1 cm när jag kom in), varav de senaste 90 minutrarna kom de varannan minut och gjorde något så infernaliskt ont.EDAn tog bort ALL smärta. Jag blev också bedövad benen. För min del påskyndade EDAn förloppet, för under de följande 3 timmarna öppnade jag mig fullt till 10 cm, och sedan krystade jag ut honom på 10 minuter EDAn tog bort all smärta under krystskedet också. Hade inga problem att känna krystvärkarna och sedan gjorde det inte ett dugg ont när han kom ut. Jag kände ju när han passerade, men det var ungefär som att man känner att någon stryker en på armen eller något. Det var helt smärtfritt för min del.Jag sprack lite och blev sydd - kände inte heller av detta. Jag var otroligt nöjd med min EDA och kommer ta den nästa gång också. Särskilt som mina graviditeter är rena pinan är jag glad om jag får bra förlossningar
Guuud vilken underbar berättelse ang EDA. de e såjag hoppas på att de ska bli för mig.
jag har fött två barn utan EDA eller nått annat bara lite lustgas men har kräkt av den så de har inte varit s lyckat....
har haft rena paniken, skrikit av smärta o trott att min sista strund va kommen typ just pga smärtorna i väörkarna och även när bebeis kommer ut.
känns sååå mycket lättare att fokusera mot igångsättningen på tisdag när man hör nått sånthär. UNDERBART!