Tvättlappar??
Hej!!
Vad är att rekommendera?
TYgtvättlappar, engångs våtservetter, någon som prövat euroshopper i papper?
Ville bara höra om någon kan hjälpa mig.
Lotta
Hej!!
Vad är att rekommendera?
TYgtvättlappar, engångs våtservetter, någon som prövat euroshopper i papper?
Ville bara höra om någon kan hjälpa mig.
Lotta
Här på FL tycker man OLIKA om den och den.
Det bästa du kan är att köpa det som du tycker det känns bäst.
Vi har tvättlappar (natursan eller Libero) som vi mest använder vid utflykter då vi tvättar barnens händerna o ansikte efter varje måltid.
Vid blöjbyte använder vi tvättlappar då vi är inte hemma.
Härhemma använder vi frottelappar som jag klippte från en gammal handduk.
Eller använder handen.
Du kan vänta med inköp då du kan få en liten paket med tvättlappar när du kommer hem från BB (den där babybag som man brukar få av BB) då kan du känna om det är vad du vill fortsätta med eller inte.
Önskar dig lycka till.
Vi har euroshoppers tvättlappar. De är hur sträva som helst tills man får vatten på dem då är de mjuka och slitstarka. Inte alls lika tunna som köpetvättlappar.
Vi klipper isär våra och sen lägger i en låda och fyller på med vatten. Lite olivolja på när man ska tvätta av nederdelen eller om bebisen bajsat och man slipper röd rumpa =)
Nu är det ju så att alla BB INTE har babybagar så att vänta på en sådan är inget jag rekomenderar.
Jag använder enbart köpe-tvättlappar när vi är ute och tvingas byta blöja. De luktar för starkt för min smak och priset är ett skämt. Milda står det på en del.. Jag skulle inte ens tvätta mina egna händer med dem och därmed inte min bebis heller. Då kan jag lika gärna ge honom en att suga på.
Men alla tycker olika. Och det är fint =)
Vi har frottétvättlappar att torka dregel och kräks med hemma. Ett par 10-pack från Ikea och man är på grön kvist.
Förstår inte hur man gör med tygtvättlappar i rumpan, måste ju bli skitäckligt att tvätta sen?
Tydligen innehåller våtservetter så mycket farliga ämnen, kemikalier mm så de kan ge upphov till allergier. De är ändå bra att använda vid blöjbyte vid utflykter och inte har tillgång till vatten. Men man ska inte använda dem för ofta och man ska hålla koll så inte barnet visar nån allergisk reaktion.
Men de har varnat för att använda dem till ansikte och händer, då det är farligt för barnet att få det i munnen!!!
Ikeas frottetvättlappar använder vi till att torka torrt efter man använt Coops extras torra tvättlappar som man blött med vatten o tvätta rent, hemska tanke för att bara använda frotté o måsta tvätta upp de riktigt smutsiga lapparna sen.. Bättre att bara kunna kasta de ju.
Vid utflykter så använder jag iaf coops våtservetter, perfekt då dessa har ett lock man kan stänga o inte bara en klisterlapp som snabbt slutar funka..=) Men smaken är ju som baken!
Hej!!
okej tack för alla svar.
får nog pröva mig fram men nu har jag lite koll iallafall.
Lotta
Använder man ändå tygblöjor har jag svårt att se problemet med att behöva tvätta frottétvättlappar också, men har man bara engångsblöjor är det klart att det kan kännas lite onödigt att ha nånstans att förvara tygtvättlappar också. Men vad vet jag, har inte fått första barnet än så får väl se vad som passar, jag kommer köpa både i frotté och euroshoppers torra tvättlappar till att börja med.