Tvättlappar??
Hej!!
Vad är att rekommendera?
TYgtvättlappar, engångs våtservetter, någon som prövat euroshopper i papper?
Ville bara höra om någon kan hjälpa mig.
Lotta
Hej!!
Vad är att rekommendera?
TYgtvättlappar, engångs våtservetter, någon som prövat euroshopper i papper?
Ville bara höra om någon kan hjälpa mig.
Lotta
Med tillgång till rinnande vatten där man byter blöja - samt egen tvättmaskin - skulle jag definitivt använda frottétvättlappar (hemgjorda av gamla handdukar) Det gjorde jag till mina två första barn. Till tredje har jag haft tvättservetter för att vi inte kan ha skötbord i badrummet nu.
Till fyran som ska födas inom två veckor är jag sugen på att använda frottélappar igen för dom var mycket bättre. Men kvarstår gör problemet att vi inte kan ha skötbord i badrummet så det lär väl inte bli av.
Shmone: Några tips som jag fått för det skötbord vi ska ha på övervåningen, långt från vatten, är att ha antingen sprayflaska, bunke med vatten eller pumptermos för att kunna blöta ner trasorna ändå. Jag har tänkt börja med att testa sprayflaska eftersom det känns smidigast och vi nog kommer använda skötbordet i badrummet mest.
jag använder bara euroshoppers torra tvättlappar hemma, tycker dom är jättebra. har en liten bytta på sidan av skötbordet som jag har vatten i för att blöta upp. och sen använder jag ikeas frottétvättlappar för att torka rumpan torr.
i skötväskan har jag våtservetter som jag använder om jag måste byta nånstans där jag inte har tillgång till vatten. men jag har alltid med mig torra tvättlappar där i oxå =)
euroshoppers torra är super, om man doppar dem i vatten blir de mjuka och sköna till skillnad från tex icas som är som sandpapper
Jag använder torra papperstvättlappar och tvättkräm till mina barn. Inget vatten alls. De har ganska känslig hy och vatten torkar ut. Dessutom blir man inte beroende av tillgång till vatten. Tvättkräm finns på apoteket, är parfymfri, både rengör och smörjer.
Är vi ute så använder vi våtservetter, alltid Liberos, de har fått bäst i test för att de innehöll minst tillsatser och är dessutom parfymfria. De lämnar ingen klibbig känsla efter sig som somliga våtservetter gör.
Vi använder Coop Extra torra tvättlappar, blir supermjuka men ändå hållbara när man blöter de. Samma kvalitet som Euroshoppers, men eftersom vi alltid handlar på Coop använder vi Coops.
Rekommenderar att använda våtservetter när man snabbt behöver torka/byta på barnet när man inte har åtkomst till vatten.
Frottélappar (10-pack från Ikea) till att torka dregel, spyor, amningstrasa, när jag badar sonen och gnider i hårbotten för att undvika skorv m.m.
Övriga blöjbyten här hemma har vi använt euroshoppers torra tvättlappar, slitstarka och mjuka när dem blöts!
Det har fungerat bäst för oss iaf! Lycka till!