Tvättlappar??
Hej!!
Vad är att rekommendera?
TYgtvättlappar, engångs våtservetter, någon som prövat euroshopper i papper?
Ville bara höra om någon kan hjälpa mig.
Lotta
Hej!!
Vad är att rekommendera?
TYgtvättlappar, engångs våtservetter, någon som prövat euroshopper i papper?
Ville bara höra om någon kan hjälpa mig.
Lotta
Är vi inte hemma använder vi våtservetter.
Hemma sköljer vi rumpan under kranen och torkar torrt med en frottelapp från IKEA
Använder endast huggis våtservetter de luktar gudomligt gott som päron o babn har aldrig varit irriterad.
Euroshoppers tvättlappar (torra) är jättebra!
Håller med om Euroshoppers torra tvättlappar, de är kanon! Använde liberos våtservetter från början men när dottern kissa eller bajsa så lukta det gift så de används inte längre. Just nu provar jag coops våtservetter.
Köpte två stycken 10-packs tvättlappar på Ikea. Dottern spyr ofta och så använder jag de när jag ammar!
Man pratar om frottehandduk vid blöjbyte.
Ni får tycka det känns äckligt men det tycker vi inte.
Har aldrigt tyckte det från dag 1.
Efter varje blöjbytre skölja vi den o ev. gnugga lite.
Så det värsta försvinner. Sen hänger vi den på element för att torka den.
Vi lägger dom i tvättmaskin som vanligt.
Inga konstighet.
Jag tycker istället: det är äckligt att använda "fabrikgjorda" tvättlappar vid blöjbyte.
För man måste ha 100 bitar att vara säker på att bebisrumpan är rena från bajs eller/och kiss.
Som någon härinne skrev:
Smaken är som baken....
Det rimmar bra för dt handlar om bebisens rumpor härinne....
Vi har aldrig haft tvättlappar utan använt Skona torky istället och vanligt vatten, har det varit mycket bajs så har jag haft lite babyolja efteråt. Aldrig röd rumpa på dottern, bara nu när hon går på dagis. Frottehanduk har vi under (gamla som vi tycker är utjänta som handdukar) och på de hamnar bajs titt som tätt men de blir ju rena efter tvätt. Eldorados tvättlappar i skötväskan, billigast och bäst.
Jag älskar skumtvättlapparna. De har jag och sen torkar torrt med euroshoppers torra tvättlappar. Sambon använder våtservetter. Det använder jag dock bara när vi är ute.
Vi använder Euroshoppers torra tvättlappar som vi blöter. Är det svårt att rengöra har vi även på lite babyolja. Vi började med att använda våtservetter, men det är bra mycket billigare och bättre för huden att använda torra.
Det jag hört är att Euroshopper och Eldorado är bra i torra tvättlappar i papper och att Coops skumtvättlappar är bra.
Jag kör våtservetter, natusan eller pampers eller vad som finns. Tycker att de funkar bra, Ante har aldrig haft röd stjärt, ibland tar jag på lite vaselin eller zinksalva på rumpan ändå..
Eldorados torra tvättlappar. Mjuka och goa när de fuktas i vatten.
Jag använder våtservetter rakt av.Skiftar mellan Natusan, Libero, Coop och Icas egan, tyckeer alla är helt ok.När de bajjart använder jag med parfym och kissat utan parfym.