Inlägg från: Marremia |Visa alla inlägg
  • Marremia

Malmö BF 2010

Så himla härligt väder det är. Vi var i havet och simmade igår men det kändes lite märkligt när jag simmade bröstsim precis som jag hade en påse på magen :) så ryggsim är mycket bättre.

Jag har också gått upp i vikt med 6 kg och magen sticker utanför brösten.

Har ni ont längst nere i ryggen som strålar ut i benet? Något bra tips på hur det kan försvinna?

MFJG hur gick allt på RUL idag? Jag ser så fram emot nästa måndag

• Marremia

Gjorde du ditt RUL på MAS? Får du med dig bilder därifrån? Vad spännande Glad

Får ni också så att det skär till lite där nere i ryggen? Jag har märkt att jag får lätt ont när jag sitter för mycket ned på kontoret (vilket jag gör hela tiden)

• Marremia

Är det någon av er som tränar just nu?
    Innan tränade jag ibland på morgnarna men när jag började må illa på morgonen så slutade jag och nu har jag bara inte börjat igen fast jag inte mår illa längre. Vet ni om det är bra att springa eller använda cross trainer? 

• Marremia

Vad kul att vi blir flera Glad. Jag är 28 år och bor i Vellinge. Jag ser så fram emot ultraljudet på Måndag.

Marremia 1:a barnet BF 18/12

MFJG - 2:a barnet (1:a 2009) BF 20/12 
    Pigletten - 1:a barnet BF 24/12
  • Marremia

Så glad jag är. Allt gick jättebra på ultraljudet och vi fick en jättetrevlig barnmorska. Hittentills har vi väntat med att köpa saker utan ville först kolla så att allt såg bra ut på ultraljudet så nu kan shoppingen börja :). Jag har inga vänner som är gravida just nu men några som precis fått barn men det är kul att vi följs åt här.

Pigletten vilken vagn köpte ni?

• Marremia

Känner ni av era bebisar mycket? Jag känner det ibland (några gånger) hur det känns som något puffar innifrån. 

Malmölita har också fått i korta stunder som känns som mensvärk men jag tror som pigletten skriver att det är när bebisen trycker där.

• Marremia

Malmölita mitt ultraljud visade också att jag hade moderkakan fram men jag känner ändå av den lilla lite ibland. Jag tror det är väldigt induviduellt när det börjar kännas. När ska du ha ultraljud nästa vecka?

Jag / vi funderar på att boka in ett 3D ultraljud i augusti och kanske kolla könet samtidigt. Har någon av er gjort 3D ultraljud?

• Marremia

Detta är mitt första barn. Jag mår bra bortsett från att det gör ont längst ner i ryggen och strålar ut i vänster skinka och lår och ibland vad som gör att det kan bli lite jobbigt ibland.

Jag ska jobba en vecka till och sedan har jag tre veckors semester. Så himla skönt det ska bli!

Hur gick det på era ultraljud?

• Marremia

Vilka bra tips, tack så mycket! Det är svårt när det är första barnet att veta vad som ska inhandlas. Vad ska fårskinnet användas till? Jag har fortfarande inte köpt något utan vi sparar det till semestern och då blir det shopping och titta på vagn och bilbarnstol :)

Jag går och får massage på hälsohuset i Limhamn men där tar de 300 kr för en halvtimme.

• Marremia

Pigletten - Grattis till pojken och MF JG grattis till körkortet!!!

Vi har bokat in ett 3D ultraljud i nästa vecka på onsdag så då tänkte vi passa på och kolla om det är pojke eller flicka. Igår och idag har vi varit runt och tittat på vagn. Jag tror att vi bestämt oss för en Emmaljunga Classic Sport. Tycker den verkar vettig med fyra fasta hjul eftersom vi bor nära fina promenad stråk med dålig grusväg osv. Har någon av er testat/hört något om den tidigare?

Svar på tråden Malmö BF 2010