Inlägg från: Marremia |Visa alla inlägg
  • Marremia

Malmö BF 2010

Så kul det hade varit och träffas på fika :)

Jag jobbar i Danmark och det skiljer sig mycket angående föräldraledighet där. Det kollektiv avtal vi följer ger mig rätt att gå hem 4 veckor innan beräknad födesel så det tänkte jag nog göra. Det måste vara skönt att kunna fixa allt inför julen och köpa alla julklappar tidigt i år så det är klart till när den lilla tittar ut.

Min mage putar verkligen ut nu så det syns och jag kan känna hur det sparkas innifrån :) Så mysigt!

• Marremia

Mig passar det söndagen den 19 sept. 

JoJo10: Jag jobbar i fredriksberg i köpenhamn och så har vi kontor i Malmö så jag varierar lite men är mest i fredriksberg. Vart är det du brukar åka?

• Marremia

Idag har vi handlat en Emmaljunga vagn Classic Sport och citykorg samt bilbarnstol (britax). Så himla skönt att ha det gjort. Vi har även börjat köpa lite kläder till henne. Kläderna ska väl tvättas innan hon använder dem? med endast tvättmedel eller är det ok med sköljmedel också? Måste det vara speciellt tvättmedel?

Vad kul det det ska bli att vi ska träffas 11,30 passar bra för mig med!

• Marremia

Malmölita: Vi gick till Emmakliniken förra veckan och gjorde ett 3D ultraljud och då fick vi reda på att det var en liten flicka. Jag tror det kostade 1.000 kr och 750 om du inte vill ha 3D utan vanligt ultraljud.

Jag mår jättera dock framemot kvällen kan det skära till i nedre delen av ryggen när jag går eller döjer mig. men så längre jag undviker att bära eller gå långa sträckor så är allt bra.

Hur mycket kläder köper ni i storlek 50? och 56?  

• Marremia

Jag ska gå på kontroll imorgon ska bli spännande och se vad värdena visar.

Idag ska vi köra en liten runda och titta på säng till den lilla. Jag tror det lutar åt Brios säng som har höj och sänkbar sida. Några frågor som jag funderar på som ni kanske kan komma med lite kloka råd till :): Vad är bäst att ha i vagnen på vintern? Vilken storlek ska jag  köpa overall i?

Jag tror vi tänkte boka in en profylax kurs men vi har inte bestämt vart någonstans än. Vart funderar ni om på att gå någonstans om ni ska gå?

• Marremia

Karin010: Jag var på besök hos barnmorskan igår och frågade henne om hon rekommenderade någon. Fast hon tyckte inte vi behövde gå på en kurs utan att det räckte med föräldrakursen som de annordnar. Så nu vet jag inte riktigt om vi ska gå.

Hjärthjudet var 145 och SF-mått 25. Så härligt det var att höra hjärtljudet :)

• Marremia

Älskademirakel: Det låter inget vidare kul med kryckor. Är det för foglossning som orsakar det?

Jag har också varit hos sjukgymnasten igår och idag då jag har börjat få riktigt ont i nedre delen av ryggen mot rumpan till. Så ett bälte är införskaffat och jag fick några övningar som jag ska göra.
    Det är nästan jobbigast på natten då det strålar i ryggen/rumpan när jag försöker vända mig vilket tar några minuter och gör ont så jag vaknar varenda gång jag rör mig vilket de sista nätterna varit typ varje eller varannan timme. Ikväll tänkte jag testa sova med bältet på hoppas det hjälper. Är det någon som har några bra tips?

• Marremia

Det ska bli kul att ses på söndag! De gånger jag varit på smak på konsthallen har det varit rätt fullt så jag ringde igår och bokade bord eftersom vi blir några stycken. Dock var jag inte helt säker på hur många vi blir så jag bokade för 8 pers till på söndag 11.30 men lovade att ringa tillbaka till helgen om vi blev färre. Blir vi 6 pers eller?

Vi har också börjat prata om att boka en resa till nästa år i september med siktet inställt på Spanien.  

• Marremia

Restaurangen heter smak som ligger inne på konsthallen. Jag har bokad bord för 8 pers i namnet Maria till 11.30 imorgon. 

Så kul det ska bli att träffas imorgon! 

• Marremia

Så trevligt det var igår! Jag går gärna med ut och äter. Jag kan också sön 24 okt, mån 1 nov eller tors 4 nov. Jag har aldrig varit på rose garden supreme men st Marcus har riktigt god mat Glad. Hoppas alla kan!

• Marremia

Hej!

Här är allting bra. Har haft riktigt mycket att göra men nu börjar det närma sig slutet med endast tre hela arbets veckor kvar. Känns riktigt märkligt att det är så kort tid kvar. Glad

Idag var vi på ultraljud och såg den lilla flickan. Hon vägde idag 2247 gram men ville inte visa sitt ansikte.  

Så kul det ska bli att ses den 4:e nov.

• Marremia

Hickningar har jag också känt av, någon gång per dag. Idag så hickade hon ett tag och det kändes att hon började bli lite irriterad efter ett tag och försökte vända sig och sparka för att bli av med det. Så gulligt! Glad

Vi har varit på vår första föräldraträff idag och det var riktigt bra! Kul att få lite information det känns som om det börjar närma sig nu snart är det ju December..... Tiden går så himla fort. Har ni hunnit fixa allt än? Vi har fortfarande kvar att köpa lite små grejor typ som badbalja, apoteksgrejor, blöjor etc.

Så kul det ska bli att ses på torsdag!

• Marremia

Fika 21/10 14.00 bagericafeet, Gustav Adolfstorg

Nyårsbebis10
    Kollegan
    Eekramaren
    Marremia

Så himla härligt bara en hel vecka kvar att arbeta men så märkligt det känns sedan är det ett tag till nästa arbetsdag :)

Karin010: Ha en trevlig sista arbetsdag :)
    Malmölita: Så kul att ni får komma hem nästa vecka. :)  Hur stor har han blivit nu? Är ni kvar i Lund? 

Vad har ni köpt för att ha i vagnen? Åkpåse eller?

Svar på tråden Malmö BF 2010