Malmö BF 2010
Bra idé med bordsbokningen Marremia! Jag får oss till 7 st enligt listan i början av tråden + Piglettens kollega och med Wincent blir vi 9. =o)
Bra idé med bordsbokningen Marremia! Jag får oss till 7 st enligt listan i början av tråden + Piglettens kollega och med Wincent blir vi 9. =o)
Hej tjejer,
Tack för en trevlig fika idag! Hoppas alla kan vara med nästa gång :)
Mail eller facebook funkar för mig me.
Pigletten: vi pratade lite om solskärmar till barnvagnar, var det nåt sådant du menade http://www.barnfyndet.se/produkter/Solskärm-Aussies-Finest-UPF-50+-för-barnvagn_407 ?
Pigletten: vi har bestämt oss för en emmaljungavagn. Men vi var ute i en annan butik idag och testkörde en Nitro City så nu börjar vi vela lite igen... :) Denna var lite lättare att svänga med och kändes samtidigt stabil. Det stora dilemmat nu är om vi ska ha quadrolift, city korg eller mjuklift... Någon som har några bra tips? Tycker det finns fördelar och nackdelar med alla.
MFJG: Jag har inte hakat på bloggtrenden än :) Så mail eller facebook är enklast för mig.
Pigletten: Ja nu lutar vi mer åt en mjuklift på grund av enkelheten och att man kan ha den längre. Så det blir nog en sån och en Nitro City :) Om inte någon kommer med en jätteklok invändning. :)
Hur var vattengympan? Körde ni den på Friskis?
Karin010: Ja jag har tittat lite på vad som finns för gravida i enklare form. Jag har inte tränat så mycket tidigare men det skulle vara kul att prova.
MFJG: Fika på Entré låter trevligt. Där finns lite ställen att välja på :) Har du några förslag på datum?
Jag kan oxå både lördag och söndag vecka 40!
Jag är på på söndag kl 11.30, ska komma ihåg att inte äta frukost denna gången för deras mackor såg smarriga ut :p
Det där med träning lät jättebra, jag är inte så bra på att pusha mig till att träna så jag behöver all motivation :)
Marremia: visst är det konstigt att referera till sig själv som småbarnsförälder. Min vännina sa till mig att hon förstod att jag skulle bli mamma först när min mage hade vuxit lite. Just när hon sa det "du ska bli mamma" kändes det mysigt, läskigt och som att hon pratade om nån annan :)
Annars har helgen varit bra, efter en del velande köpte vi äntligen en barnvagn som vi är jättenöjda med. Nu vill man bara att lillkillen kommer så man kan gå ut och gå med de!
Pigletten: Det blev en City Cross till slut ;) med en mjuklift! Den är jättefin och kändes mest stabil av de vi provade.
Karin010: Känner igen det där med att tiden går såå sakta nu... Har en kompis vars andra barn nu är en månad gammal och jag förvånas över att tiden gått så fort för henne när den går så sakta för mig... :)
Pigletten: det blev en svart som vi tänkte piffa upp med en limegrön skötväska :)
Kollegan: kul att se dig här! Hur gick det på glukostestet? Ta gärna med fler, det är bara kul!
Tänkte på en sak hörni, vi börjar bli ett par st nu och sist jag tittade på sittplatserna utanför Redfellas var det ganska små bord och inte så många. Vad tror ni om att försten dit tar en plats i soffgrupperna på vån 2, nästan vid Gina Tricot. Det verkar som att man kan sitta där med mat från alla fik eller bara sitta och softa.
Torsdagen den 4:e passar kanon för mig me!
Vart går vi, S:t Marcus eller Rose garden?