Malmö BF 2010
Har hört några fler såna exempel på kort tid som du nämner hände din vän ÄlskadeMirakel. Låter inte alls kul! Men som tur är så kan sjukvården så mycket nu så chanserna att bebisen ska växa till sig är väldigt stora. Känns skönt att veta att oddsen är på ens sida om det skulle bli en väldigt mycket förtidig förlossning.
Vad gäller kläder så tycker jag att det skiftar mycket från vilken affär man handlar i. Jämförde byxor i samma storlek men ena paret kommer från H&M och andra från Lindex och det var jätte stor skillnad. Tycker det är jätte svårt med storlekarna...
Ni som har fött innan, vad hade ni för smärtstillande? (Minns inte om vi redan har pratat om det dock... men har isåfall glömt, hehe.) När jag har kollat igenom de olika alternativen så känns det inte som att det är mycket jag vill ta. Givetvis så får det bli som det blir när det väl gäller men jag vill helst inte ta annat än akupunktur, lustgas, tens och sterila kvaddar. Allt annat verkar bedöva bäckenet så att sammandragningarna blir svagare vilket kan leda till att man måste ta bebisen med tång eller sugklocka. Och det vill jag verkligen inte!!! Hur gjorde ni? Och vad tänker ni andra förstföderskor?
.
. Verkar som många av er också ska dit/har varit där för en koll nu i dagarna.