Inlägg från: Malmölita |Visa alla inlägg
  • Malmölita

Malmö BF 2010

Skönt att ni kommit igång med vattengympan!

Fika på Entré låter bra. Vad sägs om tis, tors kl.18 eller lör, sön kl.11:30 vecka 40 eller samma dagar vecka 41?

• Malmölita

Oki, verkar som många kan lör och sön vecka 40. Pigletten, MFJG, Marremia, Karin010, JoJo10 och jag kan. Får se om ÄlskadeMirakel svarar också. 

Pigletten, du kanske kan höra med "kollegan" igen =) Kul om hon också kan! 

Har ni någon preferens på dag? (Jag uppfattade som att samtliga kan både lör och sön.) Ska vi säga söndagen den 10:e på nåt fik på Entré kl.11:30?

Hur mår ni alla? Jag har börjat få ont i höfterna när jag står upp eller går för länge. Inte kul....   

• Malmölita

Redfellas på sön kl.11:30 låter perfekt! Har knappt varit på Entré överhuvudtaget och aldrig på Redfellas men det låter bra med smootis, sallader och goda mackor =)

Pigletten - Kolla med hon från vattengympan också tycker jag iallafall. Kul med fler!

Å roligt att fler är taggade på att träna ihop efter födseln. Jag känner också att jag måste komma i bra form. Stärka upp kroppen för att orka vardagen som småbarnsförälder. Haha, det kändes konstigt att referera till mig själv som småbarnsförälder... eller förälder över huvudtaget, haha.

Min helg har varit väldigt lugn. Känns skönt nu när hösten är på ingång att gå lite i ide med film, god mat och mys =))

• Malmölita

Ja, välkommen hit Kollegan! Bra att era tester har gått bra. Men klurigt me järnnivån... Mitt värde gick upp jätte bra av blutsaft men nu har d sjunkigt igen. Ligger fortf över minimi gränsen å hoppas jag håller mig där. Mådde illa av järntabletterna så vill inte gå tillbaka t dom igen. Ang Redfellas, tror ni vi kan boka bord? Jag kan göra ett försök nu! Tror vi blir 9 pers va? Inkl tjejen fr cura som Kollegan. Snackat me å hon fr vattengympan som Pigletten nämnde. Älakade mirakel har vi ännu inte hört fr... Testar att boka!

• Malmölita

Så, nu har jag reserverat bord på Redfellas 10 okt kl. 11.30 för 10 pers. De brukar inte reservera men hon sa att hon kunde göra d nu eftersom vi är så många.

• Malmölita

Välkommen nyårsbebis10! Kul att du kan komma på fikan på söndag =)

Vad säger ni tjejer om dessa olika bärsele, manduca eller babybjörn active? Jätte svårt att välja... Någon som har någon erfarenhet eller funderingar kring detta?

Beställde idag ett babynest från en kvinna uppåt landet som syr jätte fina. 450 kr inkl. frakt.
    http://www.blocket.se/gavleborg/Babynest_22664088.htm

• Malmölita

Vi beställde en Manduca idag via nätet. Provade en liknande variant av bärsele på G-knappen idag och den känns jätte skön just med bältet runt höfterna som tar mycket tyngd. Precis som en backpack =) Kanon om bebisen väger mycket snabbt som Wincent =)

Nyårsbebis10 - Jag vet en som köpte Brio Go förra veckan. De har just nu kampanj på de vagnarna. Vet dock inte vilka färger. Men de var 2000 kr billigare än annars. Hörde att den var jätte skön att köra!  

• Malmölita

MFJG - skönt att testet gick bra.! Ses imorgon kl 11:30!

• Malmölita

Ja, kul att ses! Jag går gärna å käkar. Så vad sägs om sön 24 okt, mån 1 nov eller tors 4 nov? Nu drog jag bara till me några datum. Kom me andra om d passar er bättre!

Svar på tråden Malmö BF 2010