• VinterNoll2

    Har du hundbajspåsar i skötväskan?

    Jag blev stoppad av en kille häromdagen, han hade två hundar med sig och nu hade ena skitit mitt i vägen. Han undrade om jag möjligtvis hade nån hundbajspåse med mig i skötväskan. Och det hade jag ju så han berättade att man alltid kunde lita på föräldrar med barnvagn för de hade alltid bajspåsar med sig.

    För mig var det här med bajspåsar en nyhet då jag blev mamma, på öppna förskolor och hemma hos vänner som haft barn ett tag ligger det alltid en rulle med bajspåsar vid skötbordet. Det är minst lika vanligt som att det står en flaska handsprit på handfatet på toaletten.
    Jag tycker att det ändå är praktiskt att ha med sig bajspåsar, men jag skulle nog aldrig ha kommit på det själv.

    Så nu undrar jag naturligtvis hur många det är egentligen som har bajspåsar i skötväskan? Är det vanligt eller?


    Lillprinsen är äntligen här
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du hundbajspåsar i skötväskan?
  • GreatMaffian

    Ja, jag har alltid med mig de rosa bajspåsarna med svarta döskallar på (köpt på rusta) men det är TILL hunden..{#lang_emotions_laughing}


    Annars har jag vanliga 3-liters påsar i skötväskan ifall det även kommer ut en otäck suprice i blöjan när man är ute & far..{#lang_emotions_dreamer}
  • Shasti

    Har alltid, haft sen dottern var nyfödd och har fortfarande nu när hon är snart 2. Hittade hundbajspåsar som var rosa och lila på Ö&B häromdagen, 50 st för en tia! Det var veckans bästa fynd!

  • Heureka

    Är lite stolt för jag kom faktiskt på det själv. Hade hund ett kort tag när karln och jag flyttade ihop. Vid en storstädning under graviditeten ville han slänga rullen, men då kom jag med den briljanta ideen!!!

    Ni som köper lite billigare påsar, som på typ ÖB o liknande, håller de lukten inne lika bra???


    Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Miss Cee
    Sommarpresent skrev 2010-05-11 20:22:29 följande:
    Vi har vanliga påsar. Efter att ha läst i denna tråd så måste jag nog prova att köpa hundpåsar för att se om de är bättre.
    samma här. kör med vanliga soppåsar på rulle.
  • Ekorrfamiljen

    Haha vilken kul tråd! Jodå, jag har en rulle hundbajspåsar med mig. Vi använder tygblöjor så jag kan ju inte bara slänga en använd blöja i första bästa papperskorg när vi är på sta'n. På ÖoB hittade jag en superbra hållare för hundbajspåsar, med en karbinhake på, så nu har jag hakat fast den utanpå min skötväska. Det är en liknande den här, men inte lika flashig: http://www.shoppinggatan.se/handla/inredning/hallare_for_hundbajspasar/visa


    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • IsaCMoJs

    Japp jag har en rulle i skötväskan, det är ju så bra när man måste byta på offentliga toaletter och kunna kasta bajsblöjorna i så nästa toalettgäst inte kräks!


    Mamma till Moa 081216
  • hannis

    Nej inte bajspåsar men vanliga små plastpåsar har jag alltid
    med mig att lägga bajsblöjor i.

  • Takhiza
    Takhiza skrev 2010-05-11 22:31:58 följande:
    Säger som någon sagt innan, nej, men fy vilken bra idé
    Fast nu blev jag dock lite komfunderad.. I miljösynpunkt kanske de inte är så bra? {#lang_emotions_undecided}
  • Krickita

    Dom är ju zzzzzuper bra! Lagom stora, håller tätt. Vi har dom även för annat småskräp, bananskal mm. Bäzta grejen nånsin!

Svar på tråden Har du hundbajspåsar i skötväskan?