Är du för eller emot "konstgjorda" befruktningsmetoder?
Det verkar råda delade meningar hurvida man ska "hjälpa" naturen på traven när man inte kan få barn på naturlig väg.
Jag är för
Motivera gärna varför du är för eller emot
Det verkar råda delade meningar hurvida man ska "hjälpa" naturen på traven när man inte kan få barn på naturlig väg.
Jag är för
Motivera gärna varför du är för eller emot
Absolut för, önskar ingen att inte få uppleva den glädjen över att få bära och föda ett barn. Jag kan inte tänka mig någon större sorg och är glad över att de som behöver det kan få den hjälpen.
Självklart för, även om jag inte själv fått barn via ivf eller annan teknik. Det känns ju konstigt att vara emot fungerande sjukvård. Märkligt att ta ansvar befolkningsfrågan genom att vara emot sjukvårdsinsatser, i så fall får man väl liksom vara emot att man botar människor som är sjuka eller har andra funktionshinder också? Och är det vad man tycker att det handlar om (alltså befolkningsfrågan i ett globalt perspektiv) är det väl i så fall allas ansvar, oavsett om man har lätt för att få barn eller inte, att ta ansvar för att inte skaffa många barn?
Absolut för! Om jag själv hade varit i den situationen hade jag självklart velat ha all hjälp som fanns att få och det unnar jag verkligen de som behöver den.