• Dr Börje

Min fru är otrogen

Jag har funderat en hel del om jag skall skriva det här här. Men nu gör jag det. Antar att jag behöver det som terapi. Jag ser ingen anledning att dölja mig jag är ju ändå anonym då ni inte vet vem jag är IRL

Min fru är otrogen. Det har tydligen pågått i ett antal månader. Jag har haft det på känn i någon månad och jag har nu fått det bekräftat. Hon vet inte att jag vet.

Så om du är less på att läsa om patetiska mäns och kvinnors spionerande på sina respektive så kan du sluta läsa här.

Vårt sexliv har varit kasst väldigt väldigt länge. Sedan vårt första barn föddes. Hon har inte haft något sexuellt intresse av mig. Hon har inte haft något sexuellt intresse över huvudtaget. Inga fantasier. Inga önskemål. Onanerar inte. Säger hon. Totalt asexuell. Till slut vänjer man sig och försöker rätta sig efter nya förutsättningar.

Så varför började jag misstänka otrohet? Ja...och nu börjar det patetiska.

För ca 3 månader sedan skulle hon i väg på en konferens över helgen. Klassiskt eller hur? Jag skulle stanna hemma och hålla markservicen med mat och skjutsningar till idrott och sport för våra tonåringar. När jag var nere i centrum på fredag för att handla inför helgen ringer hon och vill att jag skulle köpa ett par strumpor till henne. Hon hade glömt och var stressad över att komma iväg i tid. Jag fick nogranna och exakta anvisningar över telefon. Märke, modell, kvalitet, färg och storlek. Döm om min förvåning när expediten på Lindex plockar fram ett par exklusiva stay-ups. Jag sa inget. Frågade inget. Och hon nappade åt sig Lindexpåsen när jag kom hem. Sen stack hon iväg.
    Och på söndag när hon kom hem så fanns inga stay-ups kvar. Hur vet jag det?
    Ja...jag snokade helt enkelt genom hennes väska när hon inte såg. Patetiskt va?

Inte nog med det....

Jag hittade hennes "hemliga" hotmailkonto. Inte speciellt svårt om man vet hur man skall leta i loggarna på datorn. Inte svårt heller att lista ut lösenordet. Vi är alla rätt bekväma och förutsägbara när det gäller val av lösenord. Barnens mellannamn sammansatt alltså. Och här fick jag alltså allt bekräftat.

Det hade pågått i nästan ett halvår. Börjat lite trevande och avancerat ganska snabbt. En man på hennes jobb. Fint va? Dom har träffats rätt regelbundet efter konferensen. Jag satt faschinerad och lamslagen och läste emailkorrespondensen. Läste om hur jag var lurad. Läste om att hon har en enorm sexlust. Lurad alltså. Hon har en enorm sexlust. Hon är tydligen väldigt sexuellt drivande och påhittig att döma av hans email till henne. Så igår skrev hon:

"......jag läntar efter att få känna dina grova starka armar runt om mig, din stora kuk i mig och att få det jag aldrig fått hemma....."

Storleken har ingen betydelse. Jag har aldrig brytt mig om sånt. Det är ungefär så hon sagt till mig när detta har kommit på tal för länge sen.

Hon vet alltså inte att jag vet. Hon vet inte att jag följer med i deras hemliga korrespondens och har hygglig koll på vad dom planerar. Var, när...och dessvärre hur. Och på något sjukt sätt ger dig mig en bisarr tillfredställelse. Inte sexuellt ...men själslig. En fånig och kanske skimär känsla av kontroll.

Och så nu avslutningsvis något ännumer sjukt och patetiskt. Efter att ha smält detta några veckor, och hållit god min här hemma, så inser jag att jag kommer att fortsätta med det. Låta det pågå. Låtsas som om det regnar.

Nej...jag är ingen "cock-old" figur. Vill inte vara med och titta. Vill inte vältra mig i detaljerna. Men ändå känns det på något sjukt och patetiskt sätt bra att hon faktiskt har en sexlust och att hon är kåt. Även om det inte är med mig. Hellre en kåt och otrogen fru än en asexuell och trogen fru. Typ.

Sjukt...jag vet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-18 21:46
    Det har hänt lite sedan sist. Vi har börjat prata om vårt förhållande. Vi hade ju en lång helg nu senast och min fru och jag lyckades få en hel del tid tillsammans. Vi pratade om vårt äktenskap, våra tankar för framtiden och livet i stort.

Vi var båda överens om att vi har tappat bort varandra. Hon erkände också att hennes sexlust till mig försvann i samband med 1a barnet för 16 år sedan. Hon sa att hon de första åren hade dåligt samvete och ångest över detta men i takt med att jag fann mig i min lott så har det kännts lättare.

Jag är glad över att vi lyckades ha såna raka och ärliga samtal utan anklagelser eller beskyllningar.

Jag sa t.o.m att jag kan tänka mig att acceptera att hon tar sig en älskare om hon vill. Jag kommer att älska henne ändå. På min fråga om det aldrig har funnits någon annan så antydde att hon att det nog har gjort det.

Så nu har vi så sakteliga börjat bena i detta. Få se vart det tar oss.

• Svar på tråden Min fru är otrogen
  • BlommyNess12
    Dr Börje skrev 2010-05-14 22:27:44 följande:
    Jag har sett att många här tycker att jag skall "bli en man".Jag skall slänga ut henne. Jag skall ta en egen älskarinna. Jag skall ställa henne mot väggen och skälla ut henne. Jag skall  på olika sätt hämnas. osv osv osv....För det är då man är en man. Tydligen.Och iom att jag (som jag ser det nu i alla fall) inte tänker göra något av det ovanstående.....ja då är jag tydligen inte en "man". Jag är tydligen en "cynisk mes"...som någon sa....
    Ta inte åt dig, detta är FL..
  • Anonym (oj)

Du gör precis som du vill. Alla människor är olika och jag hoppas att det här inte äter upp dig. Det är inte lätt att få veta att ens partner varit otrogen. Alla hanterar detta på olika sätt och jag dömmer ingen. Var rädd om dig.

• Anonym (pussy)
    Jag har sett att många här tycker att jag skall "bli en man". Jag skall slänga ut henne. Jag skall ta en egen älskarinna. Jag skall ställa henne mot väggen och skälla ut henne. Jag skall  på olika sätt hämnas. osv osv osv.... För det är då man är en man. Tydligen. Och iom att jag (som jag ser det nu i alla fall) inte tänker göra något av det ovanstående.....ja då är jag tydligen inte en "man". Jag är tydligen en "cynisk mes"...som någon sa....
    Men vad ska du göra då? Sitta på FL och gnälla istället för att sätta ned foten? Du gör ju inget åt att din fru sätter på någon annan och du sitter och tjuvläser deras korrespondens?

Skyll dig själv.
  • Anonym (svartie)

Ju längre du väntar med att säga nåt desto större risk/chans (hur du väljer att se det) att hon lämnar dig. Om du säger något kanske ni kan "rädda" ert förhållande, om du el hon ens vill.

• LillaTanten
    Eftersom citatfunktionen inte funkar för mig:

Anonym ('''''''') sa:

TS driver med oss...

------------------------------------------------

kan det vara - eller så kan det också vara så att han ff är i ett slags chocktillstånd efter sin upptäckt och ständigt grubblar över vad han ska göra med sin vetskap för att inte göra något förhastat. Det kan ju faktiskt vara så att han behöver uppriktigt menade råd och inte sarkasmer och personliga påhopp?

Tyvärr har jag inga råd till dig TS, har sluppit uppleva detsamma- men jag förstår förvirringen!

• glad i livet

Tala om för henne att du vet. Eller fråga henne rent ut om det inte är något hon behöver berätta.. det är skithemskt men ..ja..
    Det låter som att du kommer såra dig själv mer och mer ju längre tiden går..
    Antingen är du ju ok med att hon träffar en annan och då kan det ju vara bra att hon får reda på det..elelr så är du inte ok med det och då måste du ju sätta ned ften.

Var dock beredd på att saker och ting kan hända om du talar om att du vet. Men livet går ju vidare i vilket fall.
    Önskar dig all lycka.

• Anonym (Bli en man......)

Är du så omanlig i dom flesta saker du gör så förstår jag mycket väl varför hon är otrogen mot dig.
    Med tanke på att hon ljuger om sex så ljuger hon säkert om flera saker vad gäller ert liv tillsammans.
    Inse hela ditt liv har varit en stor lögn med henne men du har dig själv att skylla.

• Maddsutt

Jag läser och tycker synd om dig. men bli inget offer, för det mår du inte bättre av. och det är det du har blivit just nu. när du "accepterar" detta och låter livet fortsätta utan att du tänker säga någonting, då gör du dig själv till ett offer. när du tänker att det är bättre att ha en otrogen och kåt fru än en asexuell och trogen fru, blir du ett offer. Och nej, det är inte sjukt, mne jag tycker synd om dig. 

Jag vet inte hur jag kan hjälpa dig, men det bästa för dig är att berätta det för henne. du vet ju genom mejlen vart och när de ska träffas, varför inte "komma på dem"?? Jag hade gjort det om det var min sambo. Dock är det lite "omoget", men jag hade njutit av det då. 
    När du tar upp det, se till att era barn inte är hemma eller ska komma hem de närmaste timmarna. ni behöver tid tillsammans. Innan du tar upp det med henne, fundera på vad du vill. vill du fortsätta era liv tillsammans?? Familjeterapi?
    Du verkar vara en bra man, så när du tar upp det, försök göra det lugnt och sansat, annars leder det till gräl och det gör inte situationen smidigare. 
    Ta hand om dig!
  • Maddsutt
    Jag har sett att många här tycker att jag skall "bli en man". Jag skall slänga ut henne. Jag skall ta en egen älskarinna. Jag skall ställa henne mot väggen och skälla ut henne. Jag skall  på olika sätt hämnas. osv osv osv.... För det är då man är en man. Tydligen. Och iom att jag (som jag ser det nu i alla fall) inte tänker göra något av det ovanstående.....ja då är jag tydligen inte en "man". Jag är tydligen en "cynisk mes"...som någon sa....
    Jag håller med dig.. En man beteer sig inte så!
  • Anonym (Hej!)

Du, jag är verkligen ledsen för vad du är med om. Jag är ledsen för att hon gör som hon gör mot dig.

Du säger ju ändå att din sexlust fått sig en smäll så jo, du måste ju ha påvärkats av det hela.
    Min fråga är, vad vill du? vill du leva utan sex? kan du leva hela livet med denna kvinna utan sex? Är det här allt du vill med ditt liv?

Klart du är man. Du har ju en dick mellan benen och du har visst en ryggrad osv
    Jag ser helt klart en man, en sårad och förvirrad, förundrad och lurad men inte mindre man för det.

När du landat så behöver du sätta dig ner och tänka ut vad du vill med ditt liv, din relation. Du har ju övertaget att du kan göra en plan med ditt liv utan att låta dig påvärkas av någon annans åsikter.

Personligen så är otrohet helt uteslutet i min värld för att de drabbar alltid fler än de två som har affären.
    Jag vet också att förhållanden kan överleva otrohetsaffärer om man verkligen vill. (även om jag inte är en av dom som kan det)

Det behöver ju inte alltid heller vara så att otrohet är avsaknad av något i ens förhållande utan svårigheten att ta emot just det (sex närhet osv) i förhållandet med ens partner. Så nä, det är inte enkelt.

Jag får känslan av att du är sårad men ändå hoppas på att hon ska bli din igen, helt din.

Jag vet inte vad du ska göra, det vet bara du om du vågar tänka och känna efter vad DU vill.

Kram till dig.

Svar på tråden Min fru är otrogen