Inlägg från: Majuuu |Visa alla inlägg
  • Majuuu

    Desperata kryssningen...

    trolletsmamma skrev 2011-03-20 13:04:17 följande:
    heheh står ju klart och tydligt svaren på mina frågor redan i de du skrivit hehehhe,.... du behöver inte svara igen:P
    Skål
  • Majuuu
    MrC skrev 2011-03-20 15:29:06 följande:
    Fungerar det verkligen så med hytterna? Jag är tveksam... man kan höra med bokningen i förväg!
    Majuuu skrev 2011-03-20 12:25:30 följande:
    På Silja Galaxy är det Bandit-kryssning så det är inte så billigt om dom inte släpper biljetterna sen när dom inte får dom sålda till Bandit-pris.... Så vi tar inte med det som alternativ....

    Om vi ska boka Birka 50 dagar innan avresa o få rabatt måste vi boka innan typ torsdag om jag räknar rätt.... Dock är c-hytterna med 4 bäddar slut, men jag vägrar sova i c-hytt ändå o det är bara 200kr skillnad per hytt om man "uppgraderar" sig till en b-hytt....

    Vilka röstar på Birka?
    Jag! 

    Vilka röstar på Viking?
    Jag är neutral. Prisskillnaden är inte gigantisk.
    Fördelen med Viking är att det är billigare och man behöver inte betala så snabbt. Det kan vara fördel för dom som tvekar eller om man blir sjuk/får förhinder med kort varsel.
    Jag tror det är bättre drag på Birka.
    Har aldrig åkt med Birka, men igår kväll åkte jag med Viking från Stockholm till Åbo. Så jäkla bra var det inte.Om du vill ha det billigare alternativet så ska du rösta på Viking.
    Resan är billigare och allt ombord är billigare.
    trolletsmamma skrev 2011-03-20 13:09:32 följande:
    Kunde inte tågresan vara LIKA billig hehe... går å 1000 kr tur o retur med tåget..... jaja men är i sthlm runt 16 tiden på fredagn tar 4½ h upp och 4½ h hem hehhe... tur man ÅKER själv och att man INTE har sonen med sig hehe... de är 1 byte bara sköööööönt
    1000 kr låter mycket. Jag kollade på sj.se och hittade för <700 kr tor för dig.

    Jag ska ändå inte dricka några kopiösa mängder eller köpa något taxfree att ta hem, så prisskillnaden stör mig inte.

    Förresten... förfest hemma hos mig för dom som anländer tidigt?
    Syrran har jobbat i siljaterminalen så jag har rätt bra koll på den biten.... Oskyldig Bokningen kan inte göra nånting när det gäller hytterna, utan du får din hytt först när du checkar in på terminalen.

    Är det nån som får förhinder eller blir sjuk brukar det gå att ragga med sig nån annan istället som tar den personens plats.. Sist vi åkte gjorde vi en del förändringar i passagerarlistan o det var inga problem..

    Jag har åkt med Birka 2 ggr o ena gången var det mer drag än andra, o jag hade samma konversation med DJn på stora dansgolvet båda kryssningarna o fick världens deja-vu upplevelse.. Men nu har dom byggt om båten lite om jag förstått det hela rätt.. På Birka är det en mer avslappnad stämning på nåt sätt efetrsom det är ju ingen som ska av båten utan alla är ju där på kryssning..  

    Av Åbo-båtarna är det nog bäst drag på Galaxy, men det var ju Bandit-kryssning då så.... O Cinderella åker jag inte med... Tyst 

    Bjuder du på hemmagjord sushi då? Vegosushi alltså... Om så är fallet kommer jag på förfest!
  • Majuuu
    Lellebror skrev 2011-03-20 16:19:33 följande:
    Klädsel: Morgonrock
    Hmmmm... Då kanske jag inte kommer.... Jag äger ju ingen morgonrock... Tyst
  • Majuuu
    MrC skrev 2011-03-20 17:11:31 följande:
    Jag får känslan att på Viking är det mer pensionärer också.
    Bästa partyt jag varit på var nog på en av båtarna mellan Sthlm-Helsingfors. Men det orkar man inte.
    Är taxfree öppet hela tiden då eller måste man ta med eget om man ska smygsupa i hytterna?
    Jag lovar vegosushi och vanlig sushi om ni kommer. Inga problem.
    Lellebror skrev 2011-03-20 16:19:33 följande:
    Klädsel: Morgonrock
    Då måste jag köpa en. Äger ingen. Det löser sig. Ta med rocken du!Det gör inget. Utan morgonrock går bra också! Mina grannar bryr sig inte. Förvånad
    trolletsmamma skrev 2011-03-20 16:43:34 följande:
    hmmm hur kunde du det?? jag hittade inga billigare alterntiv den dagen.. och då åker jag så jag är framme runt 16 i sthlm och sen åker jag hem runt 18 dagen efter och de fanns inga andra biljetter..
    Jag ska kolla sen. Kan du inte bara åka till Jönköping då?
    Ni kan ju plocka upp CM i Mantorp också, så har ni full bil till Stockholm.
    Just Åbo-båten är det nog inte så mycket drag på.. Cinderella har ju varit deras partybåt men det blev väl lite väl grisigt där så dom ändrade sina taxfree-regler så nu är det ju en ännu mer värdelös båt. Tyst
    Nej Helsingfors-partykryssning klarar jag inte längre.. Det sportade jag med när jag var 16...

    På Birka är taxfree öppet 19.00-22.30 på kvällen o sen 10-15.45 nästa dag. Så de tär en timmes "dötid" innan man får handla %-dricka o det kan man ju överleva.

    Nejdu, jag kommer påklädd på förfest o käkar massa vegosushi..  
  • Majuuu
    OojespersmammaoO skrev 2011-03-20 20:51:59 följande:
    Vegosushi låter gott...hehe..hur ska du fixa det MrC??
    Jag har gjort det själv några gånger o käkat det ute oxå.. Inga konstigheter
  • Majuuu
    OojespersmammaoO skrev 2011-03-20 21:02:03 följande:
    en inget kött eller fisk?? Eller har jag missuppfattat totalt?
    Jepp, inge fisk o inge kött.. Det är ju inte fisken som gör sushin.. Huvudingrediensen i sushi är ju ris..
  • Majuuu
    MrC skrev 2011-03-21 12:16:00 följande:
    Sushi är lätt att göra. Har jag gjort många gånger. Så, bara att byta ut crabfish, lax, räkor mot mer gurka och avocado? Jag har en liten kokbok om sushi, så det ska nog lösa sig.

    Drog ni till med sushi för att ni trodde att jag inte skulle kunna fixa det?
    Nej jag drog till med sushi för att du nämt att du lagat sushi några gånger i tråden o jag älskar sushi..
  • Majuuu

    Så det verkar vara typ klubbat att vi ska åka med Birka, så då tänkte jag att vi kanske ska sammanställa en lista på alla som vet redan nu att dom vill o kan åka dels här o så får alla som ska med PMa mig med namn o födelsedata o vilken hytt-kategori samt vem dom vill bo med senast onsdag denna vecka. Sen går det ju alltid att lägga till folk till hytterna eller boka in fler hytter ifall det behövs. Men då finns ju risken att dom sent bokade hytterna blir dyrare, om det itne dyker upp nåt bra erbjudande.

Svar på tråden Desperata kryssningen...