• Snigelkotten

Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?

Nu behöver jag era allra bästa tips!

Jag tycker alla parfymer jag provat doftar alldeles för svagt, och doften försvinner alldees för snabbt. Detta trots att jag alltid bara köper dyr riktig parfym, och inte eau de toilette och liknande.

Har ni några förslag på parfymer som luktar riktigt sjuhelsikes starkt och länge? Helst ett helt dygn!

Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk, ni vet precis hur jag menar.

Har just nu Angel från Thierry Mugler, men jag tycker inte den doftar nånting. Alla andra verkar tycka att den är jättestark av nån anledning.

Hjälp!

• Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?
  • Snigelkotten
    silvergirl skrev 2010-05-17 19:19:03 följande:
    Vill du uppnå den effekten så är det bara att dränka dig i halva flaskan..
    Har inte råd att "dränka" mig, därför vill jag hitta en potent parfym som gör jobbet på få sprejningar.
  • Snigelkotten
    Nikki skrev 2010-05-17 19:55:39 följande:
    Dior  poison luktar ganska starkt och dom håller länge...men ta bara lite...annars luktar det för mycket
    Ja, den är klassisk. Finns i många olika varianter numera också tror jag?
  • Snigelkotten
    Svana skrev 2010-05-17 21:59:45 följande:
    www.sephora.com/browse/brand_hierarchy.jhtml?... Prova de här parfymerna! Älskar den i det lila äpplet, den sprider ett sånt doftmoln som du eftersträvar. 
    Jag har hört att Lolitaparfymerna tappar doften snabbt? Dock låter ju doftkompositionerna helt underbara.
  • Thuleslapper

Snigelkotten, glömde att nämna en parfym som jag har hemma: Prova  L'Imperatrice från Dolce Gabbana... Den luktar länge, intensivt och GOTT
    Kostade runt 500:- för 100ml på Stena Line-båten

Här brukar jag också beställa parfymer, billigast på nätet (tror jag)
    http://www.nordicfeel.se/

• Sommarlöv
    Thuleslapper skrev 2010-05-17 22:17:19 följande:
    Snigelkotten, glömde att nämna en parfym som jag har hemma: Prova  L'Imperatrice från Dolce Gabbana... Den luktar länge, intensivt och GOTT Kostade runt 500:- för 100ml på Stena Line-båten Här brukar jag också beställa parfymer, billigast på nätet (tror jag) www.nordicfeel.se/
    Den har jag, och jag hoppas verkligen inte att jag sprider ett gigantiskt "doftmoln" efter mig..... Den sitter länge, men ä ganska mild. Tror jag ialla fall.....beror kanske hur mycket man tar på sig!
  • Thuleslapper
    Sommarlöv skrev 2010-05-17 22:31:32 följande:
    Den har jag, och jag hoppas verkligen inte att jag sprider ett gigantiskt "doftmoln" efter mig..... Den sitter länge, men ä ganska mild. Tror jag ialla fall.....beror kanske hur mycket man tar på sig!
    Jag brukar (med nästan allparfym) ta ett "sprut på handleden som jag sen delar på bägge handleder och ett sprut mellan brösten... det räcker gott och väl.
    Bara ibland tar jag även lite i håret.

Vad man inte ska göra är att spruta bakom öronen då man har väldigt mycket talg där som gör att det kan lukta härsket.
  • Svana
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 22:04:06 följande:
    Jag har hört att Lolitaparfymerna tappar doften snabbt? Dock låter ju doftkompositionerna helt underbara.
    Har jag inte märkt, t om de saker som jag förvarar på samma ställe (i väskan) som parfymen doftar av den :)
  • Indianica

Är du säker på att du köpt eau de parfume, då och inte eau de toilette? Eau de parfume är nämligen mer koncentrerat, vilket många inte är medvetna om, utan de tror att eau de toilette är samma sak, fast billigare

Ett annats tips är att du grundar med duschcreme i samma doft. samt bodylotion. Sist sprayar du eau de parfume. Voilá, varenda por är väldoftande

Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?