• Snigelkotten

Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?

Nu behöver jag era allra bästa tips!

Jag tycker alla parfymer jag provat doftar alldeles för svagt, och doften försvinner alldees för snabbt. Detta trots att jag alltid bara köper dyr riktig parfym, och inte eau de toilette och liknande.

Har ni några förslag på parfymer som luktar riktigt sjuhelsikes starkt och länge? Helst ett helt dygn!

Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk, ni vet precis hur jag menar.

Har just nu Angel från Thierry Mugler, men jag tycker inte den doftar nånting. Alla andra verkar tycka att den är jättestark av nån anledning.

Hjälp!

• Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?
  • Thuleslapper
    Indianica skrev 2010-05-17 23:13:08 följande:
    Är du säker på att du köpt eau de parfume, då och inte eau de toilette? Eau de parfume är nämligen mer koncentrerat, vilket många inte är medvetna om, utan de tror att eau de toilette är samma sak, fast billigare Ett annats tips är att du grundar med duschcreme i samma doft. samt bodylotion. Sist sprayar du eau de parfume. Voilá, varenda por är väldoftande
    Det är ett trick som parfymaffärerna kör med..... alla deras prover (nästan i alla fall) är Eau de Parfume, man provar den och tycker att det luktar supergott och håller i sig... sen köper man Eau de Toilette och blir besviken på att det inte luktar lika intensivt
  • Rose Bay Willow

Oscar de la Renta, Calvin Klein, Issey Myaki och Opium är alla , i mitt tycke, stinkande tantparfymer. Verkligen stannar kvar en lång stund efter att bäraren gått hem...vill du ha en som doftar lagom kör på Poison eller Tresór!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • dålli

köpte min favvo amazin grace på cowbutiken. helt fantastisk! och folk känner vart jag gått utan att den är tung eller kvalmig.

• Blitz

Nu har jag inte just den här doften, men en liknandne o den Stinker nått enormt, de går inte ens att spruta på lite för den luktar väldigt starkt.

www.prisjakt.nu/produkt.php

Tycker många av escadas dofter luktar väldigt intensivt! Annar kanske jag har känslig näsa, men oftast så luktar dom väldigt gott oxå =)

• Aroma

Jag kan inte förstå hur du tänker,, man vill lukta gott ja visst,, men att sprida doftmoln är väl att överdriva,, jag för min del får omedelbar migrän av tanter som "Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk" Nej tack dofta lagom...

060515&101005
  • Hyppolite
    Thuleslapper skrev 2010-05-17 22:45:40 följande:
    Jag brukar (med nästan allparfym) ta ett "sprut på handleden som jag sen delar på bägge handleder och ett sprut mellan brösten... det räcker gott och väl.Bara ibland tar jag även lite i håret.Vad man inte ska göra är att spruta bakom öronen då man har väldigt mycket talg där som gör att det kan lukta härsket.
    Har du så mycket talg bakom öronen så bör du uppsöka läkare, eller tvätta dig.

Thuleslapper skrev 2010-05-17 23:25:12 följande:
    Är det din egna teori? Varför skulle parfymtillverkare göra dyrare prover än den parfym konsumenten köper?
  • nomina

Giorgio Armani Sensi doftar starkt och länge!
    Jag älskar den, men doften i början kan bli lite för stark för min smak...gillar den ändå! Satsa på en sån flaska!

• Snigelkotten
    Indianica skrev 2010-05-17 23:13:08 följande:
    Är du säker på att du köpt eau de parfume, då och inte eau de toilette? Eau de parfume är nämligen mer koncentrerat, vilket många inte är medvetna om, utan de tror att eau de toilette är samma sak, fast billigare Ett annats tips är att du grundar med duschcreme i samma doft. samt bodylotion. Sist sprayar du eau de parfume. Voilá, varenda por är väldoftande
    Ja, jag köper endast eau de parfume. Mycket mycket noga med det.
    Duschkrämer tappar ju doften direkt man kommer ut ur duschen tycker jag?
    Bodylotion i samma doft vore ju dock en idè.
  • Snigelkotten

Tack för alla nya tips som ramlat in!

• And3RZsoN

Dolce gabbana - the one... MUMMA på den du :D
    har haft den i tre år ( ja själv känner ej doften längre, e så van ) men andra frågar jämt vad det är för en god parfym jag har :D å då kan det ha gått flera flera timmar sen ja sprutade på den med TVÅ sprut :D

Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?