• Stor mamma

Vad gör du?

Detta scenario har du just varit med om:

Du kommer hem, polisen står på din tomt. Ditt barn(oavsett ålder) har just blivit mördat. Mördaren är gripen på bar gärning. Vid ditt trädgårdland finnerdu polisen med mördaren, han står brevid dina trädgårdverktyg. Du går framåt dit.
    H*n står nu framför dig. Vad gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du?
  • Anna o Leia
    Stor mamma skrev 2010-05-17 18:53:28 följande:
    verkar vara få som litar på sveriges rättssystem
    Dom har ett sjukt dåligt rättsystem.. Jag kan säga att jag inte är rädd att åka i fängelse om jag säger så..
  • Anna o Leia

Nä usch.. vill inte ens tänka på sånt.. blir så jävla arg.. Man får försöka se till att det aldrig händer istället

• saltabanditen
    Anna o Leia skrev 2010-05-17 19:10:53 följande:
    Vad jag hade gjort?? Det finns inga ord för vad jag hade gjort. Det första jag tänker är att slå av skallen från kroppen på mördaren men.. Det är för snällt mot honom. Då behöver han ju inte lida. Jag hade nog sett till att han åkte in, betalat ut honom med borgen och sett till att han skulle få lida resten av sitt liv.
    Allvarligt så har du tittat på alldeles för många amerikanska serier. Vi har inte borgenssystem i sverige.

Öht när det gäller diskussioner om rättsystemet i sverige blir det övertydligt att källan till kunskap ofta är aftonbladets braskande rubriker. Plus det att man ofta tror att rättssystemet i sverige fungerar på samma sätt som amerikanska serier.

Åsikterna och diskussionerna blir inte några riktiga diskussioner utan mest ett uppvisande av slående okunskap.
  • saltabanditen

TS fråga är något felaktigt konstruerad eftersom det antyds att du som kommer hem har alla fakta, dvs vet att den utpekade verkligen är mördaren.
    Rättsystemet fungerar så att även det måste bevisas och inte enbart fastslås a´la aftonbladet.

• Marma

alt 1 är närmast det jag skulle göra. skulle defenetivt gå fram till honom o slå sönder honom sönder o samman med mina egna händer ev nåt tillhyge.

• UpsyDaisy
    lennartsdotter skrev 2010-05-17 18:58:30 följande:
    Allvarligt? I den situationen gör jag nog ingenting annat än skriker och gråter.
    Samma här
  • Zimlis

Jag hade "bara" skrikit och gråtit helt hysteriskt - troligtvis vara i alldeles för stor chock för att överhuvudtaget göra något annat.
    Jag skulle antagligen inte ens se trädgårdsredskapen.

Så polisen hade garanterat fått tag i mej innan jag noterat de där redskapen - så min röst får falla på att jag hade önskat att det fanns dödsstraff (mitt barn har blivit mördat - tro fan att jag skulle önska mördaren död)

• La Lola

Skulle aldrig slå ihjäl personen iaf.
    Då är ju jag inte ett dugg bättre som människa.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anonyhm
    La Lola skrev 2010-05-18 08:23:50 följande:
    Skulle aldrig slå ihjäl personen iaf. Då är ju jag inte ett dugg bättre som människa.
    lite bättre är deu allt. Det är en jävla skillnad på att mörda ett oskyldigt barn och att agera i affekt när någon mördat ens barn. 
Svar på tråden Vad gör du?