• Stor mamma

Vad gör du?

Detta scenario har du just varit med om:

Du kommer hem, polisen står på din tomt. Ditt barn(oavsett ålder) har just blivit mördat. Mördaren är gripen på bar gärning. Vid ditt trädgårdland finnerdu polisen med mördaren, han står brevid dina trädgårdverktyg. Du går framåt dit.
    H*n står nu framför dig. Vad gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du?
  • La Lola
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:02:35 följande:
    lite bättre är deu allt. Det är en jävla skillnad på att mörda ett oskyldigt barn och att agera i affekt när någon mördat ens barn. 
    Jag anser inte att jag är bättre.
    Mördare som mördare.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anonyhm
    La Lola skrev 2010-05-18 09:05:35 följande:
    Jag anser inte att jag är bättre. Mördare som mördare.
    Och jag anser att det är skillnad. Det gör även Svenska rättssystemet. 
  • La Lola
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:06:34 följande:
    Ok.
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:06:34 följande:
    Jaså?
  • Anonyhm
    snillis skrev 2010-05-18 09:08:34 följande:
    Jaså?
    Det går bra att utbilda sig. Om du tror att en mamma som handlar i affekt döms lika hårt som en barnamördare tror du fel. Mycket simpla termer som "berått mod", "överlagt mord" osv kan klargöra saken men jag tänker inte sitta och grundskoleutbilda vuxna människor. 
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:13:22 följande:
    Det går bra att utbilda sig. Om du tror att en mamma som handlar i affekt döms lika hårt som en barnamördare tror du fel. Mycket simpla termer som "berått mod", "överlagt mord" osv kan klargöra saken men jag tänker inte sitta och grundskoleutbilda vuxna människor. 
    Jag är jurist, det är helt OK
  • La Lola
    snillis skrev 2010-05-18 09:16:12 följande:
  • Anonyhm
    snillis skrev 2010-05-18 09:16:12 följande:
    Och ändå känner du inte till att det finns något som kallas förmildrande omständigheter?
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:13:22 följande:
    Mördaren har ju mest troligt även han/hon handlat i affekt.
    Kanske är det rent av så att barnet mördades av en olyckshändelse medan jag har direkt uppsåt om jag tar livet av mitt barns mördare.
    Så rent krasst skulle jag kunna dömas för mord medan barnets baneman döms för vållande till annans död.
    Detta vet man ju inte när man kommer till platsen och endast har uppgifterna i TS att utgå ifrån.
  • snillis
    Anonyhm skrev 2010-05-18 09:18:13 följande:
    Och ändå känner du inte till att det finns något som kallas förmildrande omständigheter?
    Vad tror du själv?
Svar på tråden Vad gör du?