saltabanditen skrev 2010-05-18 08:05:34 följande:
Allvarligt så har du tittat på alldeles för många amerikanska serier. Vi har inte borgenssystem i sverige. Öht när det gäller diskussioner om rättsystemet i sverige blir det övertydligt att källan till kunskap ofta är aftonbladets braskande rubriker. Plus det att man ofta tror att rättssystemet i sverige fungerar på samma sätt som amerikanska serier. Åsikterna och diskussionerna blir inte några riktiga diskussioner utan mest ett uppvisande av slående okunskap.
Ja.. men vem vet. Kanske bodde jag inte i sverige när det hemska scenarit inträffade
Förstår inte vad "amerikanska serier" har med mitt inlägg att göra.. pga det jag skrev om borgen? Man får väl ha lite fantasi?
Jag hade gjort allt jag kunnat för att aset skulle lida. Sett till så att han/hon är så rädd hela tiden att denna inte kan slappna av. Och berätta att jag väntar tålmodigt på nästa permis eller när straffet e slut(tar ju inte så värst lång tid med dom fesna straffen i sv) Sen skulle jag väl "tagit hand" om aset när denne kommit ut.
Nä.. nu vill jag inte tänka på detta mer....