Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Halloj

hoppas att det är ok för mig att hoppa in i tråden, men har haft två tidiga v5-6 missfall direkt efter varandra så det känns skönt att man kan läsa om andra i samma situation.

Jag får hormonstimulerande medel och det känns drygt att hela tiden ha koll på äl sen sex sen 14 dagar senare test. Men vad gör man inte för ett plus :)

• Bellas7

BIM NOVEMBER
    6 nov- Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    16 nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    29 nov  - Atti (6:e försöket efter ma juni-10)
    29 nov - Pinglan83 (1:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)

BIM DECEMBER
    4 dec - Mimmi80 (8:e försöket efter MF)
    6 dec - Knuts76 ( 1 MA, försökt sen -05)
    9 dec - MCT79 - (2:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj
    Anneh

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA

Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Soffy83 BF 11/7-2011

• Bellas7

Jag har börjat på hormonbehandling i går så jag ska på vul, mån nästa vecka och hoppas då att mina äggblåsor är på gång igen.
    Fasen vad det e jobbigt att bara vänta på pluss..igen..
    och jag håller med visst fasen e det jobbigt när alla är gravida runt omkring en, bittar japp totalt. Jag har varit så bitter de sista tre månaderna att jag inte mått så bra, vägrat träffa min mans familj för hans bror ska ha barn nu i mars. Samma dag vi kom hem från sjukhuset efter missfallet som ingen visste om berättade de den stora fina glada nyheten att de skulle ha barn och att de var i vecka 14.

Så nu känns det som att jag måste släppa det och vara lycklig för deras skull. Fast jag retar mig. Annars tror jag inte att jag blir med barn själv. :(

• Bellas7

Bara hormonhjälp så ingen ivf, och det har tagit sig båda gånger, men tyvärr missfall

• Bellas7

Det finns ju inga pergo längre och då sa min gyndok att jag kan gå på sprutor i stället :) precis som ett ivf men man odlar bara en el två blåsor sen äl spruta så man verkligen får äl :) så jag har sprutat i två dagar och hoppas på måndag att det ska vara två fina blåsor då :)

• Bellas7

Grattis sugar :)
    Du behöver inte vara orolig för bruna flytningar så länge det inte kommer blod.
    Förra missfallet kom det bara lite blod på mig knappt en binda men det var missfall i allafall :(
    Men när jag var på undersökning sa läkaren att blir inte testen starkare är det nästan alltid mf.

Men jag tror att allt går bra och min syster hade bruna flytningar hela sin grav så
    GRATTIS

• Bellas7

Sugar jag har haft fem missfall har bara blödit en gång av mina grav och det började från v 4 till v 16 men hallå han går i ettan nu :)
    Mina missfall har jag inte haft ont inte känt något fel osv osv, de sista var liksom bara att mina test blev svagare sen efter ngn v kom blödningarna.

Ja jag vet att man kan blöda en massa med klumpar osv och allt e bra ändå, men det hör faktist till ovanligheterna. Men bruna flytningar och små blödning vid mens dax e normalt vid en graviditet iallafall i början :)
    Så hoppas på det bästa :) det kommer säkert gå bra. Nu vid mitt sista missfall kom det massa mörkt blod minst dubbelt upp en vanlig mens och jag var i v 5+5

• Bellas7

Ohh gråter med dig sugar :( vet hur det känns och jag kan inte heller ta det med gubben, han e trött på tester och vara el icke vara gravid. Jag vill knappt visa honom testen längre när jag ser strecken. Nästa gång jag plussar så ska jag visa honom en v efter bim om jag får behålla det då.
    Men man e inställd på att det går åt helvete iallafall.
    SoMa jag tror att om testen blir starkare kan du andas ut gumman, javisst kan man få missfall i allafall och allt skit kan hända i magen. Men hallå du kan ju gå ut och en bil kör på dig. Allt kan hända men det är INTE troligt så NJUT av din lilla bebe i magen

Kramisar

• Bellas7

Jag hade inte tagit några prover :) utan bara njut och var glad. Är du orolig tigg till dig ett vul om några veckor så du får se den vinka till mamma. Bara ha det mysigt. Vi andra tar ett glas vin och väntar tills plussssss
    Kram

• Bellas7

soma Jag tror inte du behöver vara orolig utan det ser bra ut.:) förra månaden när jag fick mitt missfall var mina test som dina är nu även det digitala visade gravid 1-2 men edter ett par dagar blev det märkbart svagare fast jag inte hade blött mer så på två dagar skulle ditt hunnit vara svagare tror jag. vilken v är du i?

Jag vet hur det känns att inte vara säker då jag gårr igenom detta ett par gånger men jag hade lutat mig tillbaka och insett att hallå jag e gravid. Ta ett nytt digitalt test till helgen då vet du om det är mer hcg för då slår det om till 2-3 v så det ser helt normalt ut ditt test.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3