Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Natur, jag HOPPAS att det är spm sugar säger- en helt vanlig mellanblödning. Hur är det på stressfronten, kan inte var anågot där som sätter igång det?? Eller hade ni haft sex under dygnet innan? Kan säkert också orsaka en helt ofarlig blödning.

Sugar, VAD KUL att han inte förstod först! Gud, vad duktig du har varit som inte röjt dig under veckan!Skrattande

• skruttnorpan

Mimmi, haha- ja, det kanske vore något att testa...ganska smidigt faktiskt Flört
    Vilket sätt du än väljer så hoppas jag att det är dags snart! Men oavsett så kommer vi nog ses här...framt till de små är i skolåldern, haha!

MCT- hoppas du får ditt ÄL-utslag snart! Håller tummarna!!

Sugar- du fortsätter kolla varje dag alltså...vad sugen jag blevTungan ute Men nä...nu ska jag hålla mig en v och testa med cb igen efter det och se hur veckorna beter sig...Ska försöka släppa fixeringen vid tester...men jag tror att ni alla vet hur svårt det är!

Träffade en tjej igår som jag hört på omvägar skulle vara gravid...men hon drack champagne och pratade om att hon varit superfull på nyår. Lyckades smyga fram en fråga om detta till en nära vän till oss båda och det visar sig att hon fått MF. ATT det ska vara så vanligt!
    STOR KRAM till oss alla tjejer! Nu håller vi varandra under armarna tills vi alla har våra små i famnen!

• skruttnorpan
    SoMa72 skrev 2011-01-17 06:46:35 följande:
    Toknegativt nu med, väntar in mensen under dagen...
    Näj, vad synd! När har du plusat tidigare? Du kan inte vara en av senplusarna?

MCT- hoppas på att ÄL dyker upp snart! Men tänk på att det perfekta ägget kan behöva lite tid på sig och är VÄL VÄRT att vänta påSkrattande
  • skruttnorpan

Ni som inte plusat denna gången, har ni sett att CB och FL söker 30 kvinnor som försöker bli gravida till en grupp som ska få tekniksa hjälpmedel i form av fertilitetsmonitorer mm? Står som reklamlänk på första forumsidan...
    kan kanske vara något??

• skruttnorpan
    SoMa72 skrev 2011-01-17 09:03:45 följande:
    De menade säkert v 50 eftersom det skulle starta idag, 17 jan, men då borde de ju antingen ha tagit bort länken, alternativt ändra svarsdatum i svaret....
    Men...vad SKUMT! Har aldrig sett den länken tidigare...eller... menar de inte att de går ut och börjar söka folk i dag då? Annars börjar det kanske NÄSTA år..? och då kommer du redan vara gravidSkrattande
  • skruttnorpan

Atti- många tankar och kramar till dig! Hoppas precis som mimmi att det går bra ändå, men om det värsta händer så gör du helt rätt i att njuta av dina fina pojkar ett tag...vem vet...orken komemr kanske tillbaka!
    STOR KRAM

• skruttnorpan
    FruW skrev 2011-01-18 21:46:45 följande:
    Är det ngn härinne som har gjort en vanlig fertilitetsutredning? Jag har ju bara gjort en mfutredning, funderar över vilka tester o undersökningar som skulle tillkomma, ngn som vet? Sambons simmare är ju inte kollade, läkarna tyckte det räckte med 3 mf, men jag skulle ändå vilja att de kollade. Tycker det går så segt för oss att bli gravida, 10:nde försöket nu,,
    Jag har gjort en fertilitetsutredning. Om jag minns rätt bestod det i
    - Blodprov för att kolla äggbank och nivåer av progesteron, östrogen och testosteron
    - Kontroaströntgen äggledare
    - Någon koll av livmodern...mins att det var med VUL, tror det var någon vätska de sprutade in
    - Sambon fick lämna spermaprov

Tror det var i princip det...Glad
  • skruttnorpan

Förstår frustrationen, Mimmi. I vårt fall hade den utdragna processen inget att göra med killens simmare utan att jag inte hade ÄL. Sedan jag fick igång ÄL i september är jag nu gravid för 2a gången. Räknat på en liten graviditet där i  mitten så är det 2 grav på 4 försök. Det jag vill säga är att har man tur att hitta vad som verkligen är fel så kan det innebäre en jätteskillnad! Tycker du ska trycka på det där med att det tar tid att bli gravid, bara för att ni gjort en MF-utredning behöver det ju inte betyda att simmarna är halvbra och kanske skulle behöva lite stöd. Jag tycker ni ska yrka på att få kolla!

• skruttnorpan
    pixerpie skrev 2011-01-19 17:37:32 följande:

Hej alla!!

Fy för menscykler som strular, SoMa och MCT... Detär inte kul!! Men hoppas det beror på något positivt SoMa! MCT och Mimmi, ni kanske nehöver som jag pergo... Vet ju inte om det hjälper men sätter stort HOPP till det! Har du tagit det Skruttnorpan eller vad gav de dig??
    Tar min första tablett imorgon  men eftersom min mens varit så sparsam, plus ömma och vätska i brösten gjorde jag ett grav.test idag bara för att vara säker på att jag inte är gravid då jag startar med pergon! 

Nä, jag fick proleva...tro lag det hette...skulle stimulera igång en blödning och därefter komm ÄL igång som den skulle...magiskt!

Atti; VARMASTE KRAMARNA! Tänker på dig!

Kitty och SoMa- min tumme är kvar i handen!
  • skruttnorpan
    FruW skrev 2011-01-20 08:00:05 följande:
    Själv närmar jag mig bim, så där är mitt fokus nu...

Ngn annan som ska ha bim snart?
    Håller tummen, tjejen! Hur mår du??
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3