• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Jag åt apiforce sist jag blev gravid, om det var det eller slumpen kan jag inte säga.
    Vet inte om jag ska äta det nu eller inte, så jag tar en varannan dag

Är rädd att de kan rubba min regelbundna mens och äl.. har läst ngt om det.

• MCT79

Okej.. ja jag är ju väldigt oregelbunden så nån rubbning vill jag ju inte ha!

• MCT79
    MCT79 skrev 2010-07-30 10:57:43 följande:
    Okej.. ja jag är ju väldigt oregelbunden så nån rubbning vill jag ju inte ha!
    väldigt regelbunden...såklart.  Foten i munnen
  • Muffe80

hihi. dock så åt jag det sist i ca 10 dagar och fick ingen rubbing men blev gravid... Så jag ska nog fortstätta med min varannan-dag metod

• Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-30 09:44:36 följande:
    hm konstigt. men jag kan ju säga att jag hade det likadant förra månaden..
    du tar inga tabletter?
    för mig lev det så när jag blandade glandin och pravidel...
    Nej, inga tabletter denna månad, ska bli intressant att se om jag har någon ÄL nu, åt ju apiforce i april och blev ju gravid, sedan hade jag ju naturlig ÄL efter MA:t i juni och ÄL i juli men då åt jag Apiforce igen och nu tänkte jag testa och se hur det blir utan det.

Tycker det är så jädra drygt, känns som det var en evighet sedan mensen började, men det är bara dag 6 och runt 1,5 vecka kvar till ÄL, suck.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-30 10:20:35 följande:
    Ja det var ju praktiskt... Ser de inte hjärtat, så vet jag att jag får en tid en vecka senare, känner till förfarandet... Men även den väntan blir olidlig, särskilt som det visade så illa sist... Rynkar på näsan

När jag var grvaid med dottern, hade jag hyper HELA graviditeten, slutade inte spy förän dottern kommit ut, 15 dagar över tiden. Då ville jag också bli nedsövd, vill jag minnas, men av ngn jättekonstig anledning, ville de inte det. Flört
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 20:31:51 följande:
    Fett minus men det var ju väntat.
    Rynkar på näsan Fan vad trist...

Jag har haft lika symptom, men utan blödning, då var det en stor gulkroppscysta på en äggstock...
    Jag fattar inte var det är, det kommer och går och fortfarande lika ont i svanken.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-30 10:20:35 följande:
    Ja det var ju praktiskt... Ser de inte hjärtat, så vet jag att jag får en tid en vecka senare, känner till förfarandet... Men även den väntan blir olidlig, särskilt som det visade så illa sist... Rynkar på näsan

När jag var grvaid med dottern, hade jag hyper HELA graviditeten, slutade inte spy förän dottern kommit ut, 15 dagar över tiden. Då ville jag också bli nedsövd, vill jag minnas, men av ngn jättekonstig anledning, ville de inte det. Flört
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 20:31:51 följande:
    Fett minus men det var ju väntat.
    Rynkar på näsan Fan vad trist...

Jag har haft lika symptom, men utan blödning, då var det en stor gulkroppscysta på en äggstock...
    man ska vara glad att de tar hand om en så mycket som de faktiskt gör.
    usch mådde du så illa?
    jag lider med dig.
    Med dottern mådde jag inet illa alls.. det enda var halsbränna och huvudvärk.. KAnon graviditet, och än så länge känner jag inget heller. pytte mol ibland och pytte yr ibland, men inget anvmärkningsvärt... fast det kan ju oroa sig med..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-30 11:47:34 följande:
    Nej, inga tabletter denna månad, ska bli intressant att se om jag har någon ÄL nu, åt ju apiforce i april och blev ju gravid, sedan hade jag ju naturlig ÄL efter MA:t i juni och ÄL i juli men då åt jag Apiforce igen och nu tänkte jag testa och se hur det blir utan det.

Tycker det är så jädra drygt, känns som det var en evighet sedan mensen började, men det är bara dag 6 och runt 1,5 vecka kvar till ÄL, suck.
    okej, det bästa är ju att låta kroppen sköta allting själv om man inte får något ordinerat av läkare.
    men ibland vill man bara hjälpa kroppen lite på traven.
    Längtan efter liten är stor
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-30 12:21:32 följande:
    okej, det bästa är ju att låta kroppen sköta allting själv om man inte får något ordinerat av läkare.
    men ibland vill man bara hjälpa kroppen lite på traven.
    Min gyn ser ingen anledning att ge mig pergo med motiveringen att jag har ju regelbunden mens eftersom jag har så koll på när jag ska få mens osv och det trots att jag haft minst 2 (antagligen fler) cykler utan ÄL.

Hoppas på att ÄL sker som det ska denna cykel samt att jag får till det med insemination då och ett plus och att det går vägen till ett barn.
  • Muffe80

Tror ni att det bästa är att inget ta alls? Det kanske det är... kroppen ska ju kunna fixa att bli gravid utan piller...

ska länger mina apiforce idag!!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3