• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-07-30 18:01:20 följande:
    Här är min mens  då det var så konstigt.

Åsikter tack

25/12 Neg CB
    27/12 + på CB MEN det lodrätta strecket på det var smalt och jättestarkt blått
    29/12 Svaaaagt CB
    30/12 Neg CB både vanligt och digitalt. Fick jätteont i rumpa,höfter, rygg och huvudvärk. Mensen kom jätteriklig för att vara dag 1 i cykeln. Brukar inte blöda så mycket på dag 1. Det onda i rumpa, höfter och rygg gick över men jag hade fortfarande jätteont i huvudet och mensvärk. Brukar aldrig ha ont i huvudet när jag har mens och har väldigt sällan mensvärk.
    31/12 Blöder som i slutet av mensen, byter binda max 3 ggr den dagen och jag brukar alltid blöda som mest på dag 2 i cykeln.

1/1 Blöder knappt nåt alls byter binda max 2 ggr den dagen.
    2/1 Blöder ingenting. Kl 13.30 ca så börjar det blöda igen mycket som börjar med ljusrött och blir mörkare och mörkare och på kvällen så ser jag som små små gryn i det i samma storlek som riskorn ungefär.
    Efter 5 timmar ca så bara slutar det.

Sedan kom det inget mer

12/1 Är hos gyn, grav test neg och inget syns på VUL förutom att jag har ÄL på gång.
    14/1 ÄL test pos
    30/1 Svagt + på grav test och så mens 3 tim senare
    8/2 Får svar att jag inte haft nån ÄL i jan då progesteronprovet bara var på 7 och ska vara på minst 20 men gärna över 30.

Jag är rätt säker på att det var ett tidigt MF, eller vad tror ni.

Nu denna gång så hade jag postiv sticka och CB ÄL test den 10, 11 och 12 juli. FF markerade att jag hade ÄL den 12 juli.

Räknade ut att jag borde få mens den 25/7 om jag inte är gravid.

Den 21/7 tar jag ett ÄL-test och får positivt men grav testet neg.
    22/7 CB neg
    24/7 CB neg
    25/7 mens
    28/7 känner mig skum, känns som nån trycker mig i svanken när jag går, har dragningar i ljumsken trött som fan och mensen slut. Brukar alltid blöda i 5-6 dagar.
    30/7 Idag så har jag inte blödit på 2 dagar och så helt plötsligt så kommer det igen ljusröd ganska ordentlig blödning som sen försvinner igen och nu är det ingenting.

Vad fan är det här?
    Jag tycker att det låter som din kropp är i obalans, hormonell obalans. Har du funderat på att prova akupunktur eller zonterapi? Det kan hjälpa kroppen att komma i balans faktiskt (jag gick på akupunktur 2 ggr i veckan hela våren). Har du högkostandkort så finns det akupunktörer som prakticerar under landstinget och då kostar det ju inget heller.

Sedan funderade jag vidare...när du fått lite balans i kroppen....har du funderat på att åka till danmark för insemination? Dem verkar väldigt snälla med sina regler där nere vad som gäller ensamstående så det kanske är värt att prova? Om din donator är ett sådant stolpskott att han inte fattar att det ibland krävs lite av mannen också än bara ett enda sprut så kanske en anonym dansk funkar bättre? Jag tror nog att jag själv skulle gå den vägen om jag befann mig i din situation.

*kram på dig igen*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten

Väntan: jo inlägget var till dig. Min mob citerar inte l jag glömmer alltid att skriva vem jag skriver till.

Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-07-30 10:38:54 följande:
    Jag funderar på någon slags hjälp denna månad... någon som kan ge mig lite tips? Odd, Happiness?? Apiforce, rosenrot, glandin 25... rena djungeln!!  Hjälp!
    Måste tillägga att jag blev gravid just den månaden jag åt rosenrot! Det var det tredje försöket efter skrapningen och tänkte att jag inte hade nåt att förlora. Jag tvingade i mannen tabletter också och tog själv två om dagen en morgon och en kväll av apotekets artic root eller vad de heter. Började med dem när mensen kom igång tills ÄL sen ska man ha uppehåll till nästa mens.  Jag fick dock lite problem med insomning på kvällen därför minskade jag till en tabl på morgonen och mannen kände samma sak och skippade sina också. Men gravid det blev jag :D Och idag är jag i v 18(17+0).
  • MCT79

Man kanske ska köra rosenrot och glandin 25 denna månad då! Ska kika in på apoteket i morgon och se om de har rosenrot. Jag bor ju på en pytteort!

Tack snälla ni för era svar!

• FruW

MCT79 hur har det gått för dig? Ngn tant på besök än?? Hoppas verkligen inte!!

• FruW
    Flyttar fram BIM-listan så den inte hamnar alldeles för långt bak! Glad Mallanis, Pancakes, LillaMy3, hur mår ni? Några symptom?? Håller tummarna för er tjejer!

BIM JULI/AUGUSTI 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 aug- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug Väntan på en liten (3:e försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS 
    Maria204

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 30/3 2011
  • MCT79
    FruW skrev 2010-07-30 21:01:17 följande:
    MCT79 hur har det gått för dig? Ngn tant på besök än?? Hoppas verkligen inte!!
    Jodå! Hon kom på bim+3! Inte helt överraskad men blev ledsen såklart! Jag hade ju inga symtom på något annat heller...

Ska köpa lite rosenrot idag och testa det den här månaden! :D
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-07-31 10:12:27 följande:
    Jodå! Hon kom på bim+3! Inte helt överraskad men blev ledsen såklart! Jag hade ju inga symtom på något annat heller...

Ska köpa lite rosenrot idag och testa det den här månaden! :D
    håller tummarna för dig.
    Längtan efter liten är stor
  • FruW

MCT, nej vad tråkigt!! Attans när den luras så där!

Blä, nu är den här, dagen jag inte sett fram mot! Var helt övertygad om att i dag, då är vi föräldrar, eller åtminståne skulle jag fira min "stora dag" med en fin mage att visa upp för familj o vänner... Usch, känns jobbigt att vi inte är närmare att bli föräldrar än vi var förra året, vid det första mf´et.. Känner mig som om jag snart är gammal tant o att fertiliteten o där med chansen till barn börjar rusa snabbt nedför..

• MCT79
    FruW skrev 2010-07-31 10:43:45 följande:

MCT, nej vad tråkigt!! Attans när den luras så där!

Blä, nu är den här, dagen jag inte sett fram mot! Var helt övertygad om att i dag, då är vi föräldrar, eller åtminståne skulle jag fira min "stora dag" med en fin mage att visa upp för familj o vänner... Usch, känns jobbigt att vi inte är närmare att bli föräldrar än vi var förra året, vid det första mf´et.. Känner mig som om jag snart är gammal tant o att fertiliteten o där med chansen till barn börjar rusa snabbt nedför..

ja trist, men kroppar är kroppar och de gör som de vill.. mestadels.

Stora kramar till dig idag! Snart är den dagen här ändå ska du se, bara ett annat datum.. :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3