Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jodå jag är back, inte så långt nere som jag trodde utan efter ha pratat med läkaren i går kändes som att det kanske finns lite ork kvar. Så jag har börjat på en ny behandling där jag äter extra hormontabletter tre gånger om dagen för att få bättre slemhinna så kanske finns bättre chans att ägget stannar längre. Och nya fina hormonsprutor i magen, ska dit på fredag för att kolla vul känns så konstigt att börja på nytt när jag fortfarande blöder som f-n. Men men just nu är jag liksom ändå nere i skiten och känslan finns visst det kommer bli positivt sen skiter det sig ändå. Så nu denna månad tänker jag fan inte ens testa utan bara vänta in blödningen. Sen har vi bestämt att vi lägger ner verksamheten tills efter sommaren,

MCT Jag har skrapats tre gånger och har faktist inte haft mer än som en vanlig mens knappt det efteråt, plus att vissa läkare säger att det är väldigt lätt bli gravid efter en skrapning. Så hoppas hoppas för din skull gumman Kram

• Bellas7

Jag brukar få äl på dag 16-17 efter mens med pergo :)
    Normalt får jag bara ett ägg med pergo.

• Bellas7

Pixan har du testat med andra tester ? Fast jag fick gravid 1-2 på digitaltest i lördags och tydligt plus på testlagrets flera tester. Så kunde man knappt se något på billiga tester. Så det kan vara fel på dina tester och du är gravid. Hoppas hoppas att det blir ett tydligt streck. Kram

• Bellas7

Hmm jag är ju kung med tester men.. Anser att man kan leva som vanligt i början :)

Hoppas på dig.. Nej förlåt OSS för fasen vi e ju några stycken

• Bellas7

MCT ja det e bra att ta allt på en gång så kan man checka av det från sin lista. När jag fick mitt x i januari hade jag ju haft två missfall och tre MA så när läkaren gjorde vul för att se var graviditeten var så frågade hon om jag hade haft ett x innan annars med min otur var det säkert det. O ja mycket riktigt var det så. Haha jag kunde ju faktist inte låta bli och le för hur mycket skit kan det liksom bli på en gång.

Hoppas verkligen du fick mer smärtstillande med dig hem så du kan vara hög lite till gumman kram på dig du är duktig :)

• Bellas7

Så varit på vul och hormontabletterna har verkligen hjälpt, Slemhinnan var idag redan 8,5 mm fast jag slutade blöda i förgår. Så det verkar vara bra förutsättningar att Slemhinnan kommer upp i 10-12 mm. Sen äggblåsorna hmm där var fyra idag oxå och de låg mellan 10mm -11mm så jag ska spruta i tre dagar till sen dit på måndag igen då trodde hon att de skulle vara runt 17 mm. Känns konstigt har ju bara sprutat i fem dagar och precis blött ut mf. Och nu ska det snart vara dax för äl hmmm

• Bellas7

Hej alla kämpar, nu ska jag sprida lite sjuk glädje här i tråden hehehe

Kolla in min dagsrason av medecin

3  hormontabletter (för att förstärka slemhinnan)
    2 folsyratabletter (för att förebygga mf)
    2 levaxintabletter (för min sköldkörtel)
    1/3 barnalbyl (för att tunna ut blodet och förhindra mf)
    1 spruta porugon i magen för att få äggblåsor
    1 spruta organultran för att förhindra ägglossning
    2 alvedon (för alla biverkningar)

sen kommer nästa vecka

3  hormontabletter (för att förstärka slemhinnan)
    2 folsyratabletter (för att förebygga mf)
    2 levaxintabletter (för min sköldkörtel)
    1/3 barnalbyl (för att tunna ut blodet och förhindra mf)
    2 alvedon (för alla biverkningar)
    1 ägglossnings spruta för att få ägglossning
    2-3 vagiatorer som är fyllda av progresteron för att hjälpa ev graviditet
    OCH DET OBLIGATORISKA SEXSCHEMAT
    som denna gång till ära bara ska bli en gång om dagen förutom dagen efter älsprutan då borde det bli två gånger enligt dok.

Så vänner vad tycker ni saknas i min medecinlåda hmmmmmm VIN kanske vilken tur att jag ordinerar det själv när vi ska i kväll ut och äta med våra gravida kompisar som säger hela tiden att det är vår tur att skaffa barn nu.. HMM tror jag ska ta ett glas rött i kväll eller föresten jag ska ha hela j--la flaskan för det är jag värd och dyr ska den vara haha KRAMMM på alla

• Bellas7

Mimmi jag ger oxå blod men inte när vi försöket för kroppen behöver inget mer att jobba med. Vi klarar oxå bara av en gång om dagen men då får jag krusa ;)

Pixan mina Test har alltid varit starkare på kvällen men sen får jag dock en del mf. Hatar det skitet

• Bellas7

tänkte puffa lite på bim tråden. Jag har ju vul nu i eftermiddag och ser allt bra ut och det har växt som det hade gjort förra veckan så ska det inte vara långt till min ägglossning :)
    SoMa det kan inte vara så långt till äl?

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - Leaeva (3 mf och ett x)

• Bellas7

Ush var på vul nu och fick ingen bra känsla alls. Hade bara två blåsor kvar ca 15mm stora och de andra som var 11-12 hade försvunnit. Slemhinnan hade inte ökat heller utan låg kvar på 8.5 mm
    Ska spruta tills på tors och kolla då igen med vul. Ush vad tror ni?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3