• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-08-12 13:46:30 följande:
    Förresten, jag som inte skulle leta symptom den här månaden, har förstås blivit helt skogstokig
    Igår kväll (ÄL+3) ömmade det så i livmodertrakten att jag knappt kunde böja mig framåt. Idag gör det lite ont i bröstmusklerna, alltså nästan uppe vid armhålan. Och det var just sån värk i bröstmusklerna som sist fick mig att misstänka graviditet (och då var jag ju gravid)....
    Blir galen på min kropp, man kan ju inte känna något såhär tidigt väl?
    Det låter tidigt men kroppen är fantastisk....såå.....  :)
  • LillaMy3

Tar också RR denna månad i brist på Pergotime. Har ju aldrig äl annars men har liiiite hopp nu ändå. Men det kan ju hända att kroppen pausar i något dumt mellanläge. Skall börja med älstickor snart för att få lite översikt. Har lite ökande flytningar men det kan man ju ha ändå. Skall ge kroppen augusti ut och sen får jag klura vidare på vad jag skall göra. Skall se om jag inte hittar en ny gyn för jag har liksom "kört fast" med den jag har.

• MCT79

Hej på er!

Hem från jobbet, sexiga sms från sambon innan... myyyys.... dusch, middag och tv.... härligt! Nu inleds väntan då... fast det kommer ju mysas lite framöver också... :)

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-12 20:19:33 följande:
    Hej på er!

Hem från jobbet, sexiga sms från sambon innan... myyyys.... dusch, middag och tv.... härligt! Nu inleds väntan då... fast det kommer ju mysas lite framöver också... :)
    Hoppas det var mysigt igår :)

Ja, nu börjar väntan för oss med! Hade som sagt jättestarka streck både onsdag och torsdag morgon och det blev sex både onsdag och torsdag kväll. Idag åker vi ut till landet och bor ihop med massa folk så det lär nog inte bli nåt. Hoppas att de här två dagarna räckte... Usch, kommer bli jättebesviken om det inte tar sig nu när jag provat med ÄL-test för första gången. Men det är ju ingen garanti så ska försöka att inte hoppas ändå.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-12 13:46:30 följande:
    Förresten, jag som inte skulle leta symptom den här månaden, har förstås blivit helt skogstokig
    Igår kväll (ÄL+3) ömmade det så i livmodertrakten att jag knappt kunde böja mig framåt. Idag gör det lite ont i bröstmusklerna, alltså nästan uppe vid armhålan. Och det var just sån värk i bröstmusklerna som sist fick mig att misstänka graviditet (och då var jag ju gravid)....
    Blir galen på min kropp, man kan ju inte känna något såhär tidigt väl?
    Låter ju lovande! Speciellt om du kände så sist du var gravid. Jag kände ingenting sist så jag vet inte hur det ska kännas. Dock har jag förväxlat träningsvärk efter att jag kört armhävningar med ömma bröst några månader men jag antar att de två känslorna inte är så lika..
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-08-12 19:14:38 följande:
    Tar också RR denna månad i brist på Pergotime. Har ju aldrig äl annars men har liiiite hopp nu ändå. Men det kan ju hända att kroppen pausar i något dumt mellanläge. Skall börja med älstickor snart för att få lite översikt. Har lite ökande flytningar men det kan man ju ha ändå. Skall ge kroppen augusti ut och sen får jag klura vidare på vad jag skall göra. Skall se om jag inte hittar en ny gyn för jag har liksom "kört fast" med den jag har.
    Håller tummarna!!! Får lite dåligt samvete för att man håller på och ältar sin ÄL här när vissa har problem att få ÄL överhuvudtaget. Sorry... Kram till dig! Hoppas rosenroten funkar, den verkar ju ha gjort det för många här!
  • Längtan efter liten

åååh kan det inte få bli 4 september snart ?=) vill till grekland nuuuu :)

Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-12 20:19:33 följande:
    Hej på er!

Ah, låter härligt!
    Pancakes skrev 2010-08-13 09:39:01 följande:
    Hoppas det var mysigt igår :)

Ja, nu börjar väntan för oss med! Hade som sagt jättestarka streck både onsdag och torsdag morgon och det blev sex både onsdag och torsdag kväll. Idag åker vi ut till landet och bor ihop med massa folk så det lär nog inte bli nåt. Hoppas att de här två dagarna räckte... Usch, kommer bli jättebesviken om det inte tar sig nu när jag provat med ÄL-test för första gången. Men det är ju ingen garanti så ska försöka att inte hoppas ändå.
    Låter jättebra! Allt är ju tillåtet i krig, krälek och graviditetsförsök... även ÄL-stickor!
    Tror ni är på god väg nu, när ni börjat med ÄL-stickor. Det hjälper ju att veta när ÄL är, helt klart! Håller tummarna!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-13 10:55:19 följande:
    Låter jättebra! Allt är ju tillåtet i krig, krälek och graviditetsförsök... även ÄL-stickor!
    Tror ni är på god väg nu, när ni börjat med ÄL-stickor. Det hjälper ju att veta när ÄL är, helt klart! Håller tummarna!
    Tack snälla du! Ja, det känns bra faktiskt. Har ju varit stor motståndare till ÄL-test men har fått vika mig nu. De säger ju att man inte behöver det om man har sex varannan dag året runt men det har vi verkligen inte. Är alldeles för upptagna med annat för att hinna/orka med det. Satsar med på kvalitet än kvantitet :) Så då är väl ÄL-test en bra variant för oss. Dock vet inte sambon om det här med ÄL-test, jag har inte sagt nåt och tror inte jag gör det heller.  Är det fel tycker ni? Jag förför honom hellre på nåt sätt än att hojta "parvla dig hit, nu är det starka streck" haha.
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-08-13 10:38:08 följande:
    åååh kan det inte få bli 4 september snart ?=) vill till grekland nuuuu :)
    Vad trevligt med Grekland! Jag vill också! Funderar på att ta nån sista minuten för att fokusera lite på annat och slippa tänka på bebisverkstad hela tiden.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3