• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Bev
    färnik skrev 2010-08-16 14:08:38 följande:
    Längtan: bra med en så förstående läkare! En sådan hade jag också velat gå hos... Här får man tjata, och det är på nåder att man får kolla upp det.

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    Oj önska dig all lycka imorgon. Hoppas innerligt att du inte behöver genomlida något sånt här skit igen.

Är inne och tittar till er imellan åt. Tänker på er! Hur mår ni allihopa?

Själv är jag i vecka 20 och allt ser hittils bra ut. Har fått titta på lilla miraklet nu på RUL och h*n ser så fin ut.
    Stora kramar!
  • sugarrush
    Längtan: bra med en så förstående läkare! En sådan hade jag också velat gå hos... Här får man tjata, och det är på nåder att man får kolla upp det.

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    Vad bra att du fick komma in på ett VUL. Du ska se att allt ser bra ut den gången. Det kommer säkert att kännas jätteskönt efteråt, när du sett att det står bra till med den lille/lilla.
  • Dag och natt

Da ska jag tanka pa dig och hoppas att allt ser bra ut! KRAM

Ursakta att jag skriver utan svenska bokstaver, de har av nan konstig anledning bara forsvunnit fran min dator under dan. Lite latt storande. Glad Jag kanske ska forsoka lista ut vad som har hant innan jag skriver mer....
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-16 15:29:03 följande:
    Da ska jag tanka pa dig och hoppas att allt ser bra ut! KRAM

Ursakta att jag skriver utan svenska bokstaver, de har av nan konstig anledning bara forsvunnit fran min dator under dan. Lite latt storande. Glad Jag kanske ska forsoka lista ut vad som har hant innan jag skriver mer....
    om du tittar nere vid klockan på skärmen finns det bokstäver där det antagligen stå EN för dig.. tryck där och välj SV
    Längtan efter liten är stor
  • Dag och natt

Längtan: Fanns inget sånt vid min klocka tyvärr men jag vet vad du menar för så har jag på min dator hemma! Det funkade att skriva å, ä och ö i Word men inte i vårt dataprogram eller på internet. Jag startade om datorn så den fick göra några uppdateringar och vips så försvann problemet! Glad 
    Hoppas förresten också att allt ser bra ut för dig på måndag, det måste trots allt kännas skönt att de kollar upp dig så noga med tiodagars intervaller! Och att ni kommer iväg på er resa och vågar låta er njuta av resan! Jag förstår ju att det kan vara svårt att att sluta tänka på det även om det ser bra ut, men om det gör det ut så hoppas jag att ni kan börja slappna av lite grann iaf! {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag åka hemåt... !

• Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-16 16:51:51 följande:

Längtan: Fanns inget sånt vid min klocka tyvärr men jag vet vad du menar för så har jag på min dator hemma! Det funkade att skriva å, ä och ö i Word men inte i vårt dataprogram eller på internet. Jag startade om datorn så den fick göra några uppdateringar och vips så försvann problemet! Glad 
    Hoppas förresten också att allt ser bra ut för dig på måndag, det måste trots allt kännas skönt att de kollar upp dig så noga med tiodagars intervaller! Och att ni kommer iväg på er resa och vågar låta er njuta av resan! Jag förstår ju att det kan vara svårt att att sluta tänka på det även om det ser bra ut, men om det gör det ut så hoppas jag att ni kan börja slappna av lite grann iaf! {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag åka hemåt... !

jag försöker övertala mig själv att om det ser bra ut på måndag så KAN det väl ändå inte vara någon fara med de här flytningarna? och sen har jag ett till vul innan resan, det vill säga den 31 augusti och då är det 4 dagar kvar till Grekland, så har jag klarat mig dit ska jag banne mig klara 2 veckor i Grekland.

Sen känner jag så här med. att om jag avstår Grekland och ändå får missfall då kommer jag ångra mig till 1000 att vi inte åkte. Och får jag missfallet där, ja då är jag ändå glad att jag åkte, för det hade ändå inte blivit bättre att bara sitta hemma och tycka synd om sig själv. det hade ändå hänt..
    och får jag Inget missfall alls och jag avstår Grekland så kommer jag bli arg på mig själv att jag tilläts stanna hemma bara för den sakens skull...
    tänker jag fel?
  • sofy

BIM idag, ingen mens. känner mig dock helskum i kroppen! har varit så förbannat trött idag, min man fick inte upp mig förrän 11.30, kunde inte lyfta huvudet från kudden. sen åkte vi iväg o kekade o lite sådär, o så somnade ja i soffan vid 14 igen, han väckte mig vid 16.. är varmare än vanligt, känns som klimakteriet (hur de nu känns, men värmevallningar!) och så konstant molvärk, samt mina tokömma bröst. nu börjar jag verkligen misstänka något så vi ska strax gå upp o köpa ett test som jag tar imorn bitti om inget nytt händer innan. dock känns de ganska "meningslöst" eftersom ja alltid börjar blöda senare o de slutar i MF; så då blir man glad för o sen bli ledsen - igen. istället för o bara vänta in mensen o "tro" att den e sen.

diffust illamående har jag också, obehagligt. tempen är högre än vanligt, ligger på 36,8-37,1 hela tiden. jag ligger annars alltid på 36,2-5.

• Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-16 17:07:52 följande:
    BIM idag, ingen mens. känner mig dock helskum i kroppen! har varit så förbannat trött idag, min man fick inte upp mig förrän 11.30, kunde inte lyfta huvudet från kudden. sen åkte vi iväg o kekade o lite sådär, o så somnade ja i soffan vid 14 igen, han väckte mig vid 16.. är varmare än vanligt, känns som klimakteriet (hur de nu känns, men värmevallningar!) och så konstant molvärk, samt mina tokömma bröst. nu börjar jag verkligen misstänka något så vi ska strax gå upp o köpa ett test som jag tar imorn bitti om inget nytt händer innan. dock känns de ganska "meningslöst" eftersom ja alltid börjar blöda senare o de slutar i MF; så då blir man glad för o sen bli ledsen - igen. istället för o bara vänta in mensen o "tro" att den e sen.

diffust illamående har jag också, obehagligt. tempen är högre än vanligt, ligger på 36,8-37,1 hela tiden. jag ligger annars alltid på 36,2-5.
    vi hoppas på det bästa..
    men om du är gravid, är det så att du inte klarar en graviditet utan medicin?
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 17:09:22 följande:
    vi hoppas på det bästa..
    men om du är gravid, är det så att du inte klarar en graviditet utan medicin?
    dom vet inte, jag har 4 bekräftade MF sen december -09. samt säkert 2-3 st tidigare där jag aldrig testat mig men där mensen varit "sen" o de har varit precis som vid mina MF. men som sagt, dom e inte bekräftade på sjukhus.

det kanske e så att jag klarar mig utan medicin, nångång ska de väl gå bra liksom. men man vet ju aldrig, så därför fick jag gravförbud förra månaden och denna för att jag ska hinna få provsvar o mediciner till nästa ÄL då ja ska börja me dom, vi ska dit nästa torsdag. så ja, de kan ju gå hursom. kanske bra, kanske åt helvete som vanligt :/ men testar o ser iallafall, o om ja skulle va gravid vilket ja börjar tro mer o mer så får ja ringa dom o kolla om man inte kan sätta in medicin nu, även om de nog e försent..
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-16 17:12:55 följande:
    dom vet inte, jag har 4 bekräftade MF sen december -09. samt säkert 2-3 st tidigare där jag aldrig testat mig men där mensen varit "sen" o de har varit precis som vid mina MF. men som sagt, dom e inte bekräftade på sjukhus.

det kanske e så att jag klarar mig utan medicin, nångång ska de väl gå bra liksom. men man vet ju aldrig, så därför fick jag gravförbud förra månaden och denna för att jag ska hinna få provsvar o mediciner till nästa ÄL då ja ska börja me dom, vi ska dit nästa torsdag. så ja, de kan ju gå hursom. kanske bra, kanske åt helvete som vanligt :/ men testar o ser iallafall, o om ja skulle va gravid vilket ja börjar tro mer o mer så får ja ringa dom o kolla om man inte kan sätta in medicin nu, även om de nog e försent..
    varför skulle det vara försent? bättre sent än aldrig? eller får du mf direkt vid plusS?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3