• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-08-19 15:24:25 följande:
    Hur länge ska det komma bruna flytningar egentligen? Det kommer fortfarande....
    brunt är bara rester och dem kan rensas ut rätt sakta...allt beroende på hur mycket vanliga flytningar du har som "sköljer" ut liksom.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Tack Odd, jag hoppas bara det inte är ett tidigt mf. Man är ju så rädd att få uppleva det igen....

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-08-19 15:24:25 följande:
    Hur länge ska det komma bruna flytningar egentligen? Det kommer fortfarande....
    Brunt är ingen fara ska du se, det är bara gammalt som ska ut! Jag hoppas såååå att detta pyre stannar hos dig!
  • FruW

Pancakes (och ni andra med såklart) jag tycker du ska gå om du har LUST, men inte annars! Om någon frågar om det inte är dags för er att "skaffa barn snart" så säg bara ett (lite) tydligt Neeej... då fattar nog vederbörande att det inte är läge att fortsätta fråga.. Om du vill alltså..

Jag var inne en sväng på en gammal arbetsplats i går (en klädbutik) tillsammans med sambon, stötte då på min förra chef.. som frågar - lite käckt; Inga barn på väg snart? Samtidigt som hon gör den där gesten över magen ni vet.. Och jag, som precis har mensen på ingång, ville INTE ha den frågan just då, av just henne.. Sa nog ett tydligare och lite mer snäsigt nej än vad jag brukar, men det såg ut på henne som om hon iaf inte vågade fråga mer.. Annars är det många som fortsätter "tjata" som att tänk på att du börjar bli äldre (japp, har precis fyllt 30 - jag är JÄTTEgammal!!), ni som har hus nu o allt, har varit tillsammans så länge, vill inte sambon ha barn mm mm!! I de lägena vill jag bara skrika: Vi vet inte om vi kan få barn alls, fattar du det (kärringj´´´vel!!!)

Ursäkta språket, men oj vad upprörd jag blev nu när jag skrev det här känner jag, mkt inneboende ilska där, haha!

Hur som Pancakes, du gör ju såklart det som känns bäst för dig, MEN om du VILL gå, gör det, missa inte partyt "bara på grund av det här" (hoppas du förstår mig rätt nu), det finns många sätt att hantera de där frågorna, hitta det som känns bäst för dig.. Kanske bolla tillbaka frågan till vederbörande - t ex varför frågar du det? eller nej, ska du ?

Kram till er alla!

Extra kram till Sugarrush - vila vännen om det känns bättre, jag tror på att det kommer gå bra för dig!

• sugarrush
    FruW skrev 2010-08-19 17:08:28 följande:

Pancakes (och ni andra med såklart) jag tycker du ska gå om du har LUST, men inte annars! Om någon frågar om det inte är dags för er att "skaffa barn snart" så säg bara ett (lite) tydligt Neeej... då fattar nog vederbörande att det inte är läge att fortsätta fråga.. Om du vill alltså..

Jag var inne en sväng på en gammal arbetsplats i går (en klädbutik) tillsammans med sambon, stötte då på min förra chef.. som frågar - lite käckt; Inga barn på väg snart? Samtidigt som hon gör den där gesten över magen ni vet.. Och jag, som precis har mensen på ingång, ville INTE ha den frågan just då, av just henne.. Sa nog ett tydligare och lite mer snäsigt nej än vad jag brukar, men det såg ut på henne som om hon iaf inte vågade fråga mer.. Annars är det många som fortsätter "tjata" som att tänk på att du börjar bli äldre (japp, har precis fyllt 30 - jag är JÄTTEgammal!!), ni som har hus nu o allt, har varit tillsammans så länge, vill inte sambon ha barn mm mm!! I de lägena vill jag bara skrika: Vi vet inte om vi kan få barn alls, fattar du det (kärringj´´´vel!!!)

Ursäkta språket, men oj vad upprörd jag blev nu när jag skrev det här känner jag, mkt inneboende ilska där, haha!

Hur som Pancakes, du gör ju såklart det som känns bäst för dig, MEN om du VILL gå, gör det, missa inte partyt "bara på grund av det här" (hoppas du förstår mig rätt nu), det finns många sätt att hantera de där frågorna, hitta det som känns bäst för dig.. Kanske bolla tillbaka frågan till vederbörande - t ex varför frågar du det? eller nej, ska du ?

Kram till er alla!

Extra kram till Sugarrush - vila vännen om det känns bättre, jag tror på att det kommer gå bra för dig!

Vet precis hur jäkligt det där kan kännas. Med mitt ex försökte jag få barn i ett år utan resultat. Vi plussade aldrig och jag var så ledsen. En dag skulle jag på ett släktbröllop (utan sambon, han var sjuk) och hade gjort mig fin. När jag står där, efter vigseln, kommer min kusin fram (som jag inte träffat på 3 år) och säger "hej, jag måste bara fråga, är du gravid?" jag svarade att nej, det är jag inte. hon frågade igen "är du säker". Jag svarade lite snäsigt "ja, det är väl klart att jag är säker, jag står ju här med ett glas vin i handen. Tycker du att jag är tjock eller?" Hon sade att nej, jag van inte tjock inte, men det borde ju vara DAGS, min systers barn börjar ju bli större nu och det är MIN TUR att skaffa barn faktiskt.
    Jag höll nästan på att nita den jäveln. Jag var ju superdeppig över att aldrig bli gravid, och så kommer den lilla idioten och påminner en, och provocerar, när man är på fest.

Folk har INTE med sånt att göra. De som säger så har aldrig upplevt motgångar själv, de tror väl att man kan bli med barn på beställning. Så otroligt naivt av din gamla chef!
  • FruW

Sugar - tack för förståelsen, söt du är!! (i dubbel bemärkelse Flört) Jag tror också det är så som du säger, har svårt att se att ngn t ex från den här tråden skulle ställa såna dumma frågor till ngn.. om inte annat borde de ju märka att man inte vill prata om det! Sicken kusin du har! Hur har det gått för er relation sedan dess?

• sugarrush

Äsch, jag har massvis med kusiner runt om i landet, och just hon är ingen jag träffar mer än på stora släktkalas typ vart tredje år. jag pratade inte med henne mer på hela kvällen. Har inte träffat henne sedan dess.

• Dag och natt

Sugar!!! ÅÅÅÅÅÅH!! Är så glad för din skull!! Supergrattis till plusset! Solig
    Ja det verkar ju som att det var en nidis som kom, jag tänkte inte ens en tanke på den möjligheten. Men du tar med digital sen när mensen är beräknad? Hoppas den stannar kvar där nu den där lilla smulan!

Själv är jag så trött så trött... Gått och lagt mig redan ca kvart över nio två gånger den här veckan och ikväll känns det som att det blir en ännu tidigare kväll, gäspar snart ur käken! När jag var på jobbet idag på toa och torkade mig såg det liiiiiite ljusrött ut på papperet... Det var verkligen inte mycket men ändå, ni förstår, man reagerar ju. Jag hoppas det inte är nåt fel. Rynkar på näsan Men när jag har gått sen har jag inte sett nåt mer.
    Har känt mer tarmrörelser idag, mer i tjejmagen och nu börjar jag även känna mer i svanken. Nu har jag ju inte haft nån graviditet som gått vägen så då är det så svårt att veta vad som är normalt att känna. Tänkte direkt att jag måste sluta stressa på jobbet, men precis då fick jag ett akutärende, var rädd för att jag skulle få ett mf när jag väl var ute på ärendet så det första jag gjorde när jag kom tillbaka var att gå på toa, men jag såg inget mer... kändes som jag kunde andas ut igen. Tror ju inte heller att det är bra att gå och oroa sig hela tiden heller, man måste försöka koppla bort den men ibland är det svårt... 

• Längtan efter liten

hej tjejer. har inte läst allt ni hunnit skriva och orkar verkligen inte göra det heller..
    sover så dåligt om nätterna... kuddarna är verkligen inte sköna längre. får ont i övre delen av ryggen och nacken/nedre delen av huvudet!
    Det är sååå frustrerande...
    Känner en massörr och skrev till henne inatt att jag behövde akut massage, men hon rekomenderade inte det nu när jag är gravid och allt är riskabelt.. hon tyckte jag skulle höra av mig när jag kommit förbi v.12...
    suck, så jag ska sova så här pissigt i flera veckor till :(
    känner mig som en zombie... Några råd?

Längtan efter liten är stor
  • Dag och natt

Vad intressant diskussion om åldersskillnad förresten! Bara häromdagen pratade jag med sambon om vi skulle ha tätt mellan barnen eller inte och jag har mest varit inne på tätt, kanske just på grund av min erfarenhet av mina egna syskon när jag tänker efter. Jag har många äldre syskon, jag har tre år upp till min yngsta storebror, och vi bråkade massor när vi var små! Samma med honom och min syster där det skiljer fyra år, de bråkade förmodligen ännu mer. Flört Och de två äldsta syskonen känner inte jag att jag har så bra kontakt med jämfört med de andra två just för att de är så pass mycket äldre än mig, den äldsta 14 år äldre. Så det kan ju vara väldigt olika det där. Jag känner att jag blir ju inte heller yngre och hittills har jag önskat mig tre barn ungefär, men igår kläckte jag ur mig till sambon att det vore trevligt med en skock ungar, typ fem som jag och mina egna syskon!! Haha men då får vi verkligen se till att köra hårt framöver. Flört

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3