FruW skrev 2010-08-19 17:08:28 följande:
Pancakes (och ni andra med såklart) jag tycker du ska gå om du har LUST, men inte annars! Om någon frågar om det inte är dags för er att "skaffa barn snart" så säg bara ett (lite) tydligt Neeej... då fattar nog vederbörande att det inte är läge att fortsätta fråga.. Om du vill alltså..
Jag var inne en sväng på en gammal arbetsplats i går (en klädbutik) tillsammans med sambon, stötte då på min förra chef.. som frågar - lite käckt; Inga barn på väg snart? Samtidigt som hon gör den där gesten över magen ni vet.. Och jag, som precis har mensen på ingång, ville INTE ha den frågan just då, av just henne.. Sa nog ett tydligare och lite mer snäsigt nej än vad jag brukar, men det såg ut på henne som om hon iaf inte vågade fråga mer.. Annars är det många som fortsätter "tjata" som att tänk på att du börjar bli äldre (japp, har precis fyllt 30 - jag är JÄTTEgammal!!), ni som har hus nu o allt, har varit tillsammans så länge, vill inte sambon ha barn mm mm!! I de lägena vill jag bara skrika: Vi vet inte om vi kan få barn alls, fattar du det (kärringj´´´vel!!!)
Ursäkta språket, men oj vad upprörd jag blev nu när jag skrev det här känner jag, mkt inneboende ilska där, haha!
Hur som Pancakes, du gör ju såklart det som känns bäst för dig, MEN om du VILL gå, gör det, missa inte partyt "bara på grund av det här" (hoppas du förstår mig rätt nu), det finns många sätt att hantera de där frågorna, hitta det som känns bäst för dig.. Kanske bolla tillbaka frågan till vederbörande - t ex varför frågar du det? eller nej, ska du ?
Kram till er alla!
Extra kram till Sugarrush - vila vännen om det känns bättre, jag tror på att det kommer gå bra för dig!
Vet precis hur jäkligt det där kan kännas. Med mitt ex försökte jag få barn i ett år utan resultat. Vi plussade aldrig och jag var så ledsen. En dag skulle jag på ett släktbröllop (utan sambon, han var sjuk) och hade gjort mig fin. När jag står där, efter vigseln, kommer min kusin fram (som jag inte träffat på 3 år) och säger "hej, jag måste bara fråga, är du gravid?" jag svarade att nej, det är jag inte. hon frågade igen "är du säker". Jag svarade lite snäsigt "ja, det är väl klart att jag är säker, jag står ju här med ett glas vin i handen. Tycker du att jag är tjock eller?" Hon sade att nej, jag van inte tjock inte, men det borde ju vara DAGS, min systers barn börjar ju bli större nu och det är MIN TUR att skaffa barn faktiskt.
Jag höll nästan på att nita den jäveln. Jag var ju superdeppig över att aldrig bli gravid, och så kommer den lilla idioten och påminner en, och provocerar, när man är på fest.
Folk har INTE med sånt att göra. De som säger så har aldrig upplevt motgångar själv, de tror väl att man kan bli med barn på beställning. Så otroligt naivt av din gamla chef!