• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-26 08:39:35 följande:

Om jag är gravid funderar jag på att följa med, om det inte  blir en killresa såklart... Skulle vara skönt med sem då :) För inte vågar man åka skidor då som gravid?? Dumt va?

Hihi, det är skitsvårt att inte testa men jag vill inte bli besviken som förra veckan, höll på att gå under när det var neg. då!

Hoppas så innterligt på plus, springer på toa hela tiden för att kolla om mensen kommit.

Mensvärken försvann i går kväll och sedan dess har jag inte känt något förutom det där "bandet" som går över magen som jag hade som gravid sist, och blodådror på brösten, samt som att det suger och sticker i brösten
    Men, allt kan vara inbillning!

Självklart kan man åka skidor ändå! Jag var i Alperna sist jag var gravid. Körde inte störtlopp precis men kunde leva precis som vanligt förutom alkoholen då. Visserligen slutade det i missfall men det var ju inte pga skidresan. Jag frågade BM om det var ok och hon sa att man ska råka ut för en rejäl jäkla vurpa om det ska vara skadligt.

Jag håller ju själv på att planera semester just nu för att livet ska gå vidare och man kan fokusera på annat så självklart råder jag även dig att åka till Thailand eller vad du vill göra. Folk är ju gravida där med så varför skulle det vara livsfarligt för oss att åka dit. Det är så jag resonerar och därför ska vi boka en resa, annars blir man ännu mer besviken om man inte blir gravid och så har man avstått från en resa också
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-26 08:52:23 följande:
    Självklart kan man åka skidor ändå! Jag var i Alperna sist jag var gravid. Körde inte störtlopp precis men kunde leva precis som vanligt förutom alkoholen då. Visserligen slutade det i missfall men det var ju inte pga skidresan. Jag frågade BM om det var ok och hon sa att man ska råka ut för en rejäl jäkla vurpa om det ska vara skadligt.

Jag håller ju själv på att planera semester just nu för att livet ska gå vidare och man kan fokusera på annat så självklart råder jag även dig att åka till Thailand eller vad du vill göra. Folk är ju gravida där med så varför skulle det vara livsfarligt för oss att åka dit. Det är så jag resonerar och därför ska vi boka en resa, annars blir man ännu mer besviken om man inte blir gravid och så har man avstått från en resa också
    Många tror det inte, men Thailand har en mycket bra sjukvård på de större orterna. Det som är problemet i Thailand är att inte alla har råd med den vården utan tvingas söka den mindre (?) bra hjälpen på mindre sjukhus.

Har en kollega därifrån och i Bangkok bla ligger de rätt långt fram i mycket.. =)
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-26 08:40:14 följande:

Sugar och ni andra, har ni berättat för föräldrar och närmsta familjen om er graviditet?

När jag plussade i januari fick de veta först när jag var tvungen att berätta att jag var inlagd på sjukhus... det var 4 veckor efter jag plussade.. eller 5 veckor.. men då var det ju redan kört.
    Men det är ingen.. varken min sambos eller mina föräldrar som frågat eller kommit med kommentarer efter det... om vi ska försöka igen och så... skönt!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-26 08:45:09 följande:
    Japp, det verkar som jag hänger med dig till septemberlistan! Skönt att man har nån eftersom MCT79 verkar överge oss, snyft.. Jag tog ju ett test igår på BIM som var snövitt. Ingen mens än, men grav.testet talar sitt tydliga språk så jag skulle tippa på att den dyker upp idag eller imorn. Har ju varit lite oregelbunden på sistone.
    Jag kanske kommer med er... vem vet... bim i morgon, känner mig inte ett smack gravid och de tidigare rätt ömma brösten är klart mindre ömma idag...  :S
  • Längtan efter liten

Godmorgon tjejer... hoppas ni mår bra..

Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

MC, klart du inte kommer med i sept... du har ju plussat! sluta nu

• sugarrush

Vet ni, en bra grej med oss... vi har ju redan testat på minst en gång med att vara gravida och har lärt oss lite av det. Jag exempelvis var EXTREMT förstoppad förra gången, jag kunde bara göra nr 2 en gång i veckan, typ. Lovade mig själv efter missfallet att nästa gång ska det bli andra bullar!

När jag nu plussade igen tog jag tag i det direkt och blandade ihop en supermusli med linfrön och torkad frukt och bovete och nötter och grejer. Nu äter jag den varje morgon och min mage funkar!!!! (till skillnad mot förra gången) Helt underbart!

Sen så vet vi ju om från dag 1 vad man ska äta och inte... det är så enkelt nu när man slipper googla efter information hela tiden, för man har ändå hyfsad koll redan.

Nu ska det plussas i tråden! Heja heja!

• Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-26 10:08:27 följande:

Vet ni, en bra grej med oss... vi har ju redan testat på minst en gång med att vara gravida och har lärt oss lite av det. Jag exempelvis var EXTREMT förstoppad förra gången, jag kunde bara göra nr 2 en gång i veckan, typ. Lovade mig själv efter missfallet att nästa gång ska det bli andra bullar!

När jag nu plussade igen tog jag tag i det direkt och blandade ihop en supermusli med linfrön och torkad frukt och bovete och nötter och grejer. Nu äter jag den varje morgon och min mage funkar!!!! (till skillnad mot förra gången) Helt underbart!

Sen så vet vi ju om från dag 1 vad man ska äta och inte... det är så enkelt nu när man slipper googla efter information hela tiden, för man har ändå hyfsad koll redan.

Nu ska det plussas i tråden! Heja heja!

hur gör man mot tvärtom mage då :S
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Håller med om att man skulle vara lugnare denna gång om man plussar, på ngt sätt känns det inte lika märkvärdigt denna gång, fler som känner så? Eller så känner jag så för att jag inte plussat än?
    Men första gången googlade man ju på allt osv, nu VET man bara...

Kommer ni gå på hälsosamtal även denna gång elle skippar man det om man redan varit på det en annan gång?

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-26 10:17:27 följande:
    Håller med om att man skulle vara lugnare denna gång om man plussar, på ngt sätt känns det inte lika märkvärdigt denna gång, fler som känner så? Eller så känner jag så för att jag inte plussat än?
    Men första gången googlade man ju på allt osv, nu VET man bara...

Kommer ni gå på hälsosamtal även denna gång elle skippar man det om man redan varit på det en annan gång?
    Det känns faktiskt helt annorlunda nu. Vi har pratat om det jag och min kille, att nu känns det annorlunda. Vi pratar inte så mycket om det, kanske bara några få gånger om dagen. Förra gången pratade vi om det precis hela tiden! Att hålla det hemligt nu är en baggis, skulle nästan kännas konstigt att prata om det med folk när vi inte pratar om det så mkt själva. Förra gången var det ju ett rent helvete att hålla tyst. det var ju nästintill omöjligt.

Igår kom min bästis kille fram till min kille, dunkade honom i ryggen och och sade "grattis!" (jag har ju berättat om graviditeten för min bästis.) Jag fattade först inte vad han gratulerade min kille till , jag tänkte "men han fyller ju inte år". Sedan kom jag på det "jajustdeja, jag är ju gravid, glömde det...."  
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3