Pancakes skrev 2010-08-29 17:01:05 följande:
Vad gullig du är! Du är inte ensam! Jag känner mig dock rätt ensam om att vara inne på 5:e försöket. Känns som alla andra plussar mycket fortare. Jag vet att det är normalt men fem månader efter missfallet känns som lång tid.
Känner mig lite smånere den här månaden, det känns extra tungt på nåt sätt. Försöker fokusera på annat men känner mig lite småsorgsen hela tiden, det är inte likt mig. Provade ju ÄL-test för första gången och det känns faktiskt bara ännu värre när mensen kommer då tycker jag. Vi prickade in så himla rätt och så tog det sig inte i alla fall. Vet inte om jag ska ta test nästa månaden. Vill helst bara låta allt vara. Men då kan det ju ta ännu längre tid....jag vet inte.,
Nu ska jag säga något som är sjukt svårt att leva upp till..
Slappna av! Försök tänka bort "bebisverkstaden" lite. Jag skrev ju massor här under slutet av juli och augusti, att jag levde livet, drack vin, satt på uteserveringar, hade poolparty, gick promenader, hade myskvällar.. Jag bara levde. Jag tänkte inte, för vi hade då tagit alla prover till utredningen och jag slappnade av totalt. I mitt huvud var det
"Åååh va skönt, när ja blir gravid nästa gång finns de hjälp o få. Och de kommer när de kommer.." POFF! Gravid - igen. Och såhär långt har ja inte kommit innan, jag tror faktiskt på att om man kopplar bort det lite så kommer de naturligt. Annars blir kroppen stressad omedvetet. Därför tycker jag en resa låter kanon för er, åk dit, sola bada och njut. Ta hand om varandra.
Deppa inte ihop. Ju mer du ändå tänker på de, mår dåligt, blir stressad - desto längre tid tror jag nog de tar faktist..
Ge inte upp, snart är de er tur! Men tills dess, njut av livet - gör saker du mår bra av. Sysselsätt dig. Och låt inte sexet bli ett "tvång" under ÄL tester..
Tänker på dig! Snart ses vi i den andra tråden! :)
Kramar!