• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Muffe: jag har ingen aning. Men det nog svårt. Vi funderar däremot på en Australienresa när bebisen är 10 månader, och därför har jag sparat en hel del semester från iår. Då kan den sambon ta föräldraledighet under resan, och jag ta ut insparad semester!

• marytose

Myra, ja han fick panik när han fick veta jag väntade barn. Men han var ju inte den som skyddade sig heller, så lite får ju han ta på sig ansvar också. Jag vet inte hur det är nu... mellan oss... det har blivit ett litet glapp...

• Muffe80

Hur funkar det om man blir föräldraledig i april nu, får man fullt antal semesterdagar fast man är mammaledig??

• Myra

Ang smart föräldrarledighet. Blir det för lite i pengar om man tar mindra dagar i veckan så man sparar. Kanske inte hela tiden utan man borde ju kunna växla under tiden med hur många dagar man tar. Men förstått att man inte är direkt rik när man går hemma så det kanske är omöjligt. Man måste ju kunna leva också.  Ohh vad svårt det är att få till det. Hade man varit en Hollywood hemma fru så behöver man ju inte oroa sig för det.

mariatösen: Ge det lite tid med sambon, nu är det mycket sårade känslor för er båda. Du behöver lite tid att läka men sen så kan ni hitta tillbaka till varandra.

Muffe: Jag vet faktiskt inte hur det blir med semester dagarna. Jag har ingen erfarenhet. har ett svagt, svagt minne om att man inte får sem dagar för den tiden man varit hemma. men jag ska inte säga säkert.

• Myra

Mct79: bra info. men då får man alltså bara sem dagar för 4 månade och med avrundning uppåt enligt sidan så får man 9n dagar. Hmm om jag nu blir gravid nu (hoppas, hoppas) så tror jag att jag ska jobba ngn mån  innan våren så sambon får vara hemma. Sen så kan man vara hemma hela sommaren...;)

• FruW

vet ni vad jag har hört? Bebisar - de dregglar massor! Och bajsar - huuuur mkt som helst!! jajamän, har hört det från en säker källa, en kompis kompis har en kusin som har träffat en som hade en bebis!! I bland t o me KRÄKTES den...! Vill INTE ha en sån, nepp!! Skål på er tjejer!! Fram med kådisarna o p-pillren, inga barn för mig!!! Skål

• sugarrush

Nej fy, är det sant???
    Jag har hört att man måste greja med deras bajs också... Blä!

• Myra

tänk på vad en bäbis kostar. Så mycket pengar som man bara slänger bort och så har man inte råd med sina dyra vanor, Näää ingen bäbis här för jag vill fortsätta shop varje helg.

Apoteket nästa för kådisar

• Längtan efter liten
    Myra skrev 2010-08-29 18:50:19 följande:
    Du har så rätt, kanske strunta i äl tester, tvångs sex på beställning och inte tänka på allt det där med barn ett tag.
    Mitt problem är att jag inte haft äl och mensen strular så mycket för mig. Mest testat för att se om jag ens får äl. lite kroppskontroll,
    Grattis till bäbisen i magen..:=)
    det är just sånt som får en att stressa också, när man vet att ens kropp faktiskt inte funkar normalt.
    Men du får inga tabletter för äl då?
    typ pravidel eller pergotime?
    kanske ska rådfråga med en läkare?
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3