• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-03 13:04:07 följande:
    Jag fick precis ett samtal från gynakuten.. mitt hcg i tisdags var 6 (wooow att man ändå kan se det på gravtestet då!) och i morse var det 2. Allt under 2 räknas som ickegravid... först var han inne på att ta ytterligare ett HCG för att se att det inte stannar där men när han hörde att jag blödit/blöder ordentligt och inte har ont så tyckte han vi kunde låta bli det.
    Jag känner mig också trygg med det och han uppmanade mig att söka akut igen om jag skulle få ont eller inte slutar blöda inom en vecka.

Såå... då har jag fått det svart på vitt... jag visste redan men.. nu är det klart. Bara ta sig igenom detta och vidare igen.

Kram till er alla!

Du tar det bra ändå vännen! Fan, vad orättvist det är. Blir så ledsen för din skull. Fy sjutton för att vara med om det här igen. Det är nästan som att man inte vill bli gravid igen för jag orkar inte gå igenom det igen. Skulle inte vilja vara där du är nu. Stor kram till dig!

• Muffe80

Nej ja är inte ett dugg klokare... bara att vänta och se!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-03 15:58:03 följande:
    Nej ja är inte ett dugg klokare... bara att vänta och se!
    Läste i den andra tråden...usch, vilken tråkig ton på den läkaren. Fattar de inte att man vill veta OAVSETT om de kan göra nåt eller inte. Att bara vänta är ju olidligt.

Men du, läser man de andras erfarenheter i tråden så finns det ju massa hopp, eller hur? Bra att du får en ny tid om en vecka. Jag tror att du kommer veta innan ändå. Slutar du blöda så är säkert allt ok och skulle du börja störtblöda och det fortsätter så vet du ju antagligen vad de innebär.

Usch, så tråkigt att både din och MCT:s glädje blev så kort! Ta det lugnt och ta hand om dig nu i helgen! Köp massa goda saker och kolla på nån icke-sentimental film. Kram
  • Muffe80

Ska försöka ta det lugnt. Skippar festen med jobbet ikväll, tyvärr...

Vet bara inte vad jag ska säga nästa gång jag ska iväg? Kan ju inte ha ont i magen jämt. I dag var jag nästa på väg att säga som det var till chefen faktiskt... men hejdade mig. Vill inte att ngn ska veta!

man kanske kan boka tider efter 16.30 på sjukhus? Tror ni det? Då hinner jag jobba klart nämligen.

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-09-03 13:04:07 följande:
    Jag fick precis ett samtal från gynakuten.. mitt hcg i tisdags var 6 (wooow att man ändå kan se det på gravtestet då!) och i morse var det 2. Allt under 2 räknas som ickegravid... först var han inne på att ta ytterligare ett HCG för att se att det inte stannar där men när han hörde att jag blödit/blöder ordentligt och inte har ont så tyckte han vi kunde låta bli det.
    Jag känner mig också trygg med det och han uppmanade mig att söka akut igen om jag skulle få ont eller inte slutar blöda inom en vecka.

Såå... då har jag fått det svart på vitt... jag visste redan men.. nu är det klart. Bara ta sig igenom detta och vidare igen.

Kram till er alla!
    suck vännen...
    Men tycker du har rätt inställning...
    jag vet att du kommer ta dig igenom det här och att du snart är med oss igen...
    Tråkigt bara att man ska behöva gå igenom detta om och om igen.. det är inte rättvist.
    Längtan efter liten är stor
  • marytose
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:08:59 följande:

Ska försöka ta det lugnt. Skippar festen med jobbet ikväll, tyvärr...

Vet bara inte vad jag ska säga nästa gång jag ska iväg? Kan ju inte ha ont i magen jämt. I dag var jag nästa på väg att säga som det var till chefen faktiskt... men hejdade mig. Vill inte att ngn ska veta!

man kanske kan boka tider efter 16.30 på sjukhus? Tror ni det? Då hinner jag jobba klart nämligen.

Så tråkigt för dig.... Lessen för din skull. Men du, man behöver inte förkalra allt för folk. Man kan säga att man fått förhinder bara, något akut inom familjen. Du behölver inte ens skylla på att det är dig det rör.
    Ta hand om dig nu
  • LillaMy3
    Uppdaterar med en ny BIM då jag faktiskt kanske fick äl denna pergofria mnd. Konstigt nog hade jag en "normal" cykel, 29 dagar, vilket jag nog aldrig haft i hela mitt liv. Mysko. Så vem vet, kanske kroppen fixar en till? I sånt fall blir kanske äl runt den 14 sept.

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 31 aug - 1 sept
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    23 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 spet- Lillamy3 (4e försöket, mf maj -10 ,äl ca 14 sept!?!? Optimist!!)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    MCT79 - X jan-10, MF aug-10

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
  • LillaMy3

och en sak till.

MCT nej så tråkigt

Muffe. Hoppas hoppas hoppas den lill* stannar. När jag hade mitt mf i 5+6 gjorde jag ett vul och då var där inte ens en hinnsäck. Gyn tyckte man i vart fall borde sett det. Så då tolkar jag det som att har man sett en hinnsäck så finns där forfarande hopp så tidigt!!

Själv  så hoppas jag att kroppen kan bjuda på en spontan äl till! Verkar ju som den lyckades med det nu i aug. Antar vi missade den med några dagar när jag ser tillbaka på saken. Eller så var det mens utan äl. Men har jag inte äl brukar jag inte ha mens alls... Får vänta och se helt enkelt. Sen fram i oktober får det nog bli Pergotime igen om inget händer.

• MCT79

Pixan hur går det för dig?? Nu är det ju 3 september!

Maria204??  Nått på gång?

• Myra

Godmorgon!

Muffe: vad tråkigt, beklagar.

Min 2:a mense efter mf som kom  i torsdags, det blöder så fasen. Vaknat 2 nätter att jag blöder igenom både binda och tampong. När jag fick missfallet så kom det blodklumpar. Nu kommer det lite små blodklumpar också, alltså intre stora men jag brukar inte ha så vid mens. Innan mens så kände jag lite spänningar i nedre delen av magen, nu har jag känt lite små hugg i sidorna som man känner vid äl.
    Jag fattar noll. Kan det fortfarande var rester efter mf? fick mf i v 7. Tycker det borde vara konstigt om det fortfande är rester kvar. Funderar på om jag ska ta en kur pergotime nu på dag 5.
    Hur har det varit för er med eran mens efter mf.
    Önskar er alla en trevlig Lördag.

Stor kram på er alla

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3