• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pilgrimmen
    FruW skrev 2010-09-05 20:15:16 följande:
    MCT - härligt vännen!! Jag fick ju plus månaden efter mitt andra mf, så det talar ju för "påståendet" om att man har lättare att bli gravid efter ett mf,,, (Dock blev ju det också ett mf, och sen dess inget plus, men det behöver vi inte låtsas om, så blir det lite mer hoppfullt, eller hur! Flört)

Pilgrimmen - såå spännande!! Inga symptom? Håller tummarna för dig!! Minus några dagar innan bim behöver ju inte betyda ngt!

Själv har jag ju en vecka kvar till bim, och har redan börjat snegla åt testerna som ligger o bränner här hemma.. Lite yr är jag, och tycker att jag ibland känner av lukt och smak på annat sätt, men jag är ju fortfarande rejält förkyld, så säkert det som ger "symptomen". Anfådd blir jag med, o jag tror nog att det är förkylningen det med.. attans..! Ni får hålla tummarna för mig i morgon girls, är ni söta! Jag ska ringa den där expert-läkaren och prata med honom om mf-utredning och behandling... Hoppas hoppas såå att han kan hjälpa oss!
    Hihi tack va snäll du är
    Nja nää inga direkta symptom faktiskt. Lite lite lite öm i brösten men det kan man ju ha innan mens och sen inget med. Kanske kanske en liten stickande känsla i livmodern ibland, men det kan också lika gärna vara tecken på mens...Haha snacka om att man inte vågar tro något Men man blir ju sååå besviken annars.

Jo visst är det några dagar kvar men man läser ju om alla 1000 människor som får plus massa dagar innan, haha och då tappar man hoppet lite mer när det inte blir plus på bim-3 eller 4 :(

Jag ska hålla alla mina tummar för dig..Och hoppas att det inte är förkylningen som spökar utan att det faktiskt är en liten i magen på dig . Haha när ska du testa då?
  • LillaMy3
    Myra skrev 2010-09-05 19:53:28 följande:
    Ja det är bökigt när man inte har mens och det försvårar väldigt. Har inte du fått äta provera?
    jag är så glad att jag fick igång mensen efter missfallet, var så säker på att det skulle strula. Undra hur länge den där lättheten att bli gravid efter mf? 1 menscykel eller 2?
    Fick provera första gången och andra (fick inte äl första pergokuren), sen när jag fått äl har jag ju fått mens Och nu fick jag det plötsligt en gång utan pergo. Det var lite överaskande! Fast på ett bra sätt. Hade inte trott något alls skulle hända utan pergo.

Lättheten vet jag inte heller hur länge den sitter i. Men två månader låter rimmligt.
  • Myra

Ohh panik. Ska ju lämna blodprov till sofiahemmet för kolla hormoner mm.
    Jag hade helt fått för mig att det är på dag 5. Blandade ihop dagarna eftersom man tar pergotime på dag 5.
    men det är ju på dag 3 man tar proverna. om det infaller en helg så ska man ta dag 2-4. i morgon är det dag 5.
    Hur ska jag göra, ska jag ta provet endå eller blir det helt fel? vet att jag fick mens väldigt sent til torsdags. Såg det när jag skulle hem från jobbet vid 17 tiden. Kan det göra skillnad så jag kan ta provet endå?
    Ohhh vad frustrerad jag blir, vill ju inte vänta en cykel till, vet ju inte om mensen strular. Har tid till sofiahemmet i slutet av oktober.
    Har så svårt att ringa från jobbet men måste nog ringa endå. Dom vill att man tar provet mellan 10-12 på dagen.
    *suck* vad trött man blir på sig själv.
    Vad tror ni?

• LillaMy3
    Myra skrev 2010-09-05 20:45:44 följande:
    Ohh panik. Ska ju lämna blodprov till sofiahemmet för kolla hormoner mm.
    Jag hade helt fått för mig att det är på dag 5. Blandade ihop dagarna eftersom man tar pergotime på dag 5.
    men det är ju på dag 3 man tar proverna. om det infaller en helg så ska man ta dag 2-4. i morgon är det dag 5.
    Hur ska jag göra, ska jag ta provet endå eller blir det helt fel? vet att jag fick mens väldigt sent til torsdags. Såg det när jag skulle hem från jobbet vid 17 tiden. Kan det göra skillnad så jag kan ta provet endå?
    Ohhh vad frustrerad jag blir, vill ju inte vänta en cykel till, vet ju inte om mensen strular. Har tid till sofiahemmet i slutet av oktober.
    Har så svårt att ringa från jobbet men måste nog ringa endå. Dom vill att man tar provet mellan 10-12 på dagen.
    *suck* vad trött man blir på sig själv.
    Vad tror ni?
    Har inte tagit de proverna, men tycker det låter klokt att ringa på måndag så snart de öppnar och kolla.
  • MCT79
    Myra skrev 2010-09-05 19:55:40 följande:
    Ohh dags för äl för dig. Ohh vad spännande. Du vet att det är så många som blivit gravids direkt och inte fått någon mens mellan. Bara hoppas på gubben där hemma nu..;) här hejjas det på av bara den..:)
    Näe det lär nog dröja ett par veckor till äl.. eller iaf 1½ vecka. Blöder än!
  • MCT79
    Pilgrimmen skrev 2010-09-05 20:23:00 följande:
    Hihi tack va snäll du är
    Nja nää inga direkta symptom faktiskt. Lite lite lite öm i brösten men det kan man ju ha innan mens och sen inget med. Kanske kanske en liten stickande känsla i livmodern ibland, men det kan också lika gärna vara tecken på mens...Haha snacka om att man inte vågar tro något Men man blir ju sååå besviken annars.

Jo visst är det några dagar kvar men man läser ju om alla 1000 människor som får plus massa dagar innan, haha och då tappar man hoppet lite mer när det inte blir plus på bim-3 eller 4 :(

Jag ska hålla alla mina tummar för dig..Och hoppas att det inte är förkylningen som spökar utan att det faktiskt är en liten i magen på dig . Haha när ska du testa då?
    Håller mina tummar för dig!
  • Annica P
    Myra: Jag har fått enkeldos pergotime.
    Har inte alla fakta i huvudet, det börjar bli för många missfall :( Jag har aldrig kollat ÄL förrän den sista graviditeten så jag har ingen dunderkoll.

Min historia (ungefärligt): Första graviditeten som blev ett barn: blev gravid direkt efter att ha slutat med p-piller, fick aldrig mens emellan. Så enkelt det kan gå, även om kroppen reagerade häftigt på graviditeten med extremt illamående som inte försvann helt förrän han var född.

Några år efter försökte vi igen, inga uppehåll mellan försöken:
    2:a grav på 2:a försöket efter att hormonspiral tagits ut - MA.
    3:e grav på 3:e försöket  - MA.
    4:e grav först på 10:e försöket efter 3 mån pergotime - MA.
    5:e grav på 4:e försöket, hela tiden med pergotime - MA.

Kan tyvärr inte dra några slutsatser av detta mer än att jag behövt flera kurer. Efter fjärde MA tog det över 6 veckor innan mensen kom tillbaka, annars har det varit ca 4 veckor.

Har också hört att det skulle vara lättare att bli gravid strax efter missfall. En kompis till mig fick vänta flera år på ett syskon till sin förstfödda och när det väl blev plus slutade det med missfall. Dock blev hon direkt gravid efter detta (vilket ju inte rekommenderas) och denna gång gick det bra! Ett fall som stöder tesen. 
  • Myra

Annica P: har dom kolla upp alla dina mf, varför du får det`?
    Ja pergotime verkar olika på alla.
    Hört flera som lyckats bli gravid direkt efter mf så det är bara att hålla tummarna för alla.

Försökte leta efter mina pergotime här hemma, vet att jag har 2 kurer någonstans. Är på dag 5 idag så jag måste börja idag. Det är så jäkal typiskt, hittade inte dom där jäkla tabletterna. Var så säker på att jag lagt dom på ett ställe men dom ligger inte där. Har nästan rivit upp hela lägenheten för att leta. jag var så super stressad över att jag inte hittade dom igår. SÅ jäkla typiskt.
    Måste ringa läkaren och fråga om han kan skriva ut nya. vanlig gyn får tydligen inte skriva ut så många ggr och han har redan skrivit ut alla ggr så jag hoppas han kan skriva ut igen endå.  sen även ringa om blodprovet också. Jag som ahr så svårt att ringa på jobbet. *suck*

Ahhhhh varför händer allt det här för mig.

• mallanis
    Ändrar min BIM, enligt FF så ska den vara lite senare...

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    13 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 1 sept
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    MCT79 - X jan-10, MF aug-10

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-05 21:45:42 följande:
    Näe det lär nog dröja ett par veckor till äl.. eller iaf 1½ vecka. Blöder än!

För mig tog det precis två veckor efter mf att få ÄL så du är snart där tror jag! Glöm inte testa neg. innan så att du inte blir förvirrad om du skulle plussa direkt.

Skönt att du ser framåt! Du är en kämpe vännen!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3