• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Anna i Hult

Hur tidigt kan man testa med ett vanligt gravtest? Hade nog ÄL 13-14 maj, kan man testa redan nu? Hoppas, hoppas..

Bev- Tvillingar är härligt, men jobbig precis när de börjar gå...Grattis till graviditeten . en eller två!

• Happiness

BEV: Haha tvillingar låter ju suveränt!!!!! Säger GRATTIs!!!! Min son säger alltid att han önskar sig en enäggstvilling om jag blir gravid Haha!

• And3RZsoN

får man komma med i denna tråd?

Fick nyligen ett missfall ( fått ett tidigare för några år sedan, var ej någon planerad graviditet då, men endå en förlust)
    Har precis fått mediciner som ska få min kropp till det normala igen så jag får igång en bra menscykel.
    Vi har precis börjat försöka nu, så att ja fick missfall kändes inte kul :(...

Hoppas ja kan få joina er :)

kram Diana

• rontgensyrran
    And3RZsoN skrev 2010-05-19 23:02:05 följande:
    får man komma med i denna tråd?Fick nyligen ett missfall ( fått ett tidigare för några år sedan, var ej någon planerad graviditet då, men endå en förlust) Har precis fått mediciner som ska få min kropp till det normala igen så jag får igång en bra menscykel. Vi har precis börjat försöka nu, så att ja fick missfall kändes inte kul :(... Hoppas ja kan få joina er :) kram Diana
    Såklart, välkommen. Tyvärr träffas vi i denna gruppen inte under de mesta positiva premisserna. Men vi håller lågan uppe. Och nån dag har vi alla våra efterlängtade pluss :)
  • rontgensyrran
    Bev skrev 2010-05-19 21:51:59 följande:
    BRA att så många hittar hit Det vart ett bra besök idag på KK dock inte så jätte mycket klokare utan mer förvirrad. Hon sa att allt såg ut som en normal grav och att det var så stort som det skulle va etc etc. Hon kunde inte riktigt se ett hjärta men min man som oxå tittade tyckte att det var klara hjärtrörelser. Men men hon fortsatte att titta och spana och greja och tillslut frågade hon om vi hade tvillingar i släkten Jo det har vi ju men på min mans sida... Jo då sa hon att jag tror faktiskt att jag ser två Men hon var inte säker. Det fanns bara en gulsäck vilket menas att det i så fall är enäggs GAAAAAAAaaa vad spännande, herre gud ÖNSKAR innerligt att de ska vara ett/två friska barn bara. Sen får det va ett eller två. Nästa besök är i vecka 12 tror jag så vid midsommar ungefär.Happiness: Spännande med äggplock, ska det va spontan befruktning sen eller insemination (eller vad det heter, med nål)?
    Är det en ny läkare?? Hon verkar rätt oerfaren. Men härligt, vad spännnande det är nu till nästa u-ljud! Tänk om det är tvillingar?! WOW!!!! :D
  • rontgensyrran
    Anna i Hult skrev 2010-05-19 22:39:43 följande:
    Hur tidigt kan man testa med ett vanligt gravtest? Hade nog ÄL 13-14 maj, kan man testa redan nu? Hoppas, hoppas..Bev- Tvillingar är härligt, men jobbig precis när de börjar gå...Grattis till graviditeten . en eller två!
    Jag testade positivt BIM-5, man har ju läst om tester där det ska vara mjöligt att testa BIM-7 men det tror jag inte. Isf i enstaka fall. För på just det testet (testa tidigt), var testet sååååå svagt att det inte skulle fastna på bild. Medans testlagrets stickor, syntes det på. Du kan kolla in mitt galleri där är bilder på mina "pluss".

Men BIM - 6 var blankt.

Lycka till :)
  • LittleJunia

Anna i Hult - Om du hade ÄL 13-14 maj så är du bara ÄL + 6 eller 7. Det är för tidigt att testa. Jag har ått plus som tidigast ÄL +10. Så nu testar jag först den dagen. Finns ju andra som plussat  några dagar innan än så. Men jag hade då väntat till minst ÄL + 8 iaf! Lycka till!
    Själv blir det att testa på lördag! Då är jag ÄL+ 10!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mammaSöt

Ny på familjeliv och i denna tråd.. Missfall i söndags (vecka 6) efter behandling med pergotime. Nu väntar jag på att slutablöda (hur lång tid skall det ta ?) och ultraljudet på tisdag för att kontrollera så att "allt" har försvunnit.. Sedan är det bara att börja om från början med diverse hormonpiller och sprutor!

• Happiness

Välkomna alla nya. Varför ni är här är ju fruktansvärt...men det är skönt att vi alla har varit igenom samma sak. Ni kommer trivas här..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3