• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

Sommaren2005, hann du testa negativt innan du plussade så att du är säker på att det inte är "rester" kvar sen missfallet som ger utslag? Usch, vilken tråkmåns jag är som frågar detta men tänkte ändå det var bäst att kolla...

• Happiness

Tack tack tack och åter tack till ALLA ni underbara tjejer härinne. Vad skulle jag ta vägen utan ert stöd...känt mig betyligt ensammare i denna kamp antagligen. jag vill ge er en STOR bukett blommor.

Här precis kommit hem från sjukstugan. Här har jag gått och skrämt upp mig själv hur mycket som helst...ja ni vet ju ...så visade det siga att det var en baggis. Fick en kanyk i armen med morfin. Haha jag bara låg och flummade. Innan jag kom in hade jag träffat Tomas von Brömssen och några dagar innan Kristin Kaspersen. Jag är ju en sån pinsam persom så jag går ju fram och snackar med dom.

Precis som vi vore bundisar... .Detta låg jag och yrade om i morfin ruset. Sen la hon en bedövning i slidan. Inte farligt alls... 5 ägg fick dom ut. Glad för det! Som vi alla vet här inne vet vi ju att äggblåsor faktiskt kan vara tomma. Ska tillbaka på söndag för att sätta in embryot. Men det är inte säkert att något blir befruktat. Ikväll ska jag ta vaginatorer med Progesteron. tre gånger om dagen tills jag plussar.

Så på söndag kan jag förhoppningsvis komma med på listan igen. I vissa fall långtidsodlar man, men det vet dom inte på förhand. Nu känner jag mig trött och blöder lite efter insticket. Är otroligt tacksam och glad över att det gick så bra.

Tycker om er alla!!!!!!!!

• maria204

Hej igen!
    Jag har mycket att läsa igen. Har varit lite nere och inte orkat vara inne på Familjeliv, ens för stöd. JAg var på det tredje VUL:et idag för mitt missfall. De misstänkte utomkvedshavandeskap, eftersom graviditetshormonet steg. Tror ni inte att de idag hittade ett foster med tickande hjärta? I v. 7+6!!!! {#lang_emotions_surprised}Om en vecka ska jag på återbesök för att se om blödningarna ändå är ett tecken på missfall. Jag är i chock, men skriver väl upp mig som gravid igen.

Jag tror detta är en magiskt tråd. Igår plussade jag, tre dagar efter bim (jag har inte vågat innan, jätetknasigt men jag har varit så rädd för resultatet) efter 14 månaders försök att bli gravid. Hade ett mf förra månaden så det tog sig direkt igen. Hoppas bara på att det lilla fröet STANNAR KVAR!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

12 maj - Mallanis (3-4 försöket efter MA nov 09
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    27-28 maj- LittleJunia (2:a försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    maria204
    Mimmi80

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Smålands jänta BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
  • FruW

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

12 maj - Mallanis (3-4 försöket efter MA nov 09
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    27-28 maj- LittleJunia (2:a försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Smålands jänta BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011

• FruW

Sommaren2005 - grattis, vad härligt!! Stort lycka till för dig!! Underbart att läsa om alla som blir gravida så snabbt efter mf! {#lang_emotions_smile} Här har äl-stickorna precis slutat ge utslag, så sista aktiviteterna i verkstaden är inplanerade, snart är jag inne i hoppas-hoppas-perioden igen..

Happiness - wow, 5 ägg, låter väl jättebra?!! Jag har ingen aning om vad man "brukar" få för resultat, men låter lovande tycker jag!! Hoppas att ni får många perfekta befruktade ägg att sätta tillbaka! Sätter man tillbaka ett o fryser de andra, eller hur gör man? (Om jag säger ngt som låter "fel" eller plumt ber jag om ursäkt, jag har ingen erfarenhet av IVF..) Vad skönt att höra att plockningen gick bra, lite morfin kan ju bara va trevligt {#lang_emotions_tongue_out}

Maria204 - det är ju helt fantastiskt! Vilken chock för er!! Håller alla mina tummar o tår, o lånar sambons med, för att liten stannar hos er! Det verkar ju va en liten med kämparglöd iaf!! Tänk vilken berg- och dalbana det här med barn kan va..

Jag håller med Pancakes - i bland är skaffa barn sexet inte så... sexigt! Är ju så där ibland att mysa för att man "måste", när lust o ork kanske inte är på topp.. (Blir verktyg att ge kommande barn dåligt samvete med - "om du visste vad pappa o jag fick kämpa för att få dig" {#lang_emotions_wink}) För mig o sambon har det där med skaffa barn sex gått lite i vågor, i början var det bara spännande, att veta att vi hade äl o att det kunde bli ett barn. När tiden gått o man insåg att det där med barn var nog inget man bara skaffade, blev det ganska pressat i sovrummet emellanåt.. Var rädd för att det var så här sexlivet skulle bli, att verkstaden skulle förstöra eller försämra relationen.. Men jag tycker oftast att vi har kommit över det där nu, kanske inte är så sugna när vi börjar, men det tar sig på vägen..

Jag uppdaterade listan också, hade blivit ngt knas med mig där.. Jag vet inte riktigt när BIM är för mig, men tror att den 2 juni borde mensen ha kommit iaf med hänsyn till äl, men det är ju just det den inte ska...

Ha en skön fredagkväll allesammans! Här har det åskat som tusan, och regnet har vräkt ner, så är liiite svalare nu iaf, inte så klibbigt som tidigare - sköönt!

KRAM

• Lallan

Maria204: Vad härligt Sa ju att det inte var kört än, var ju ungefär som det jag var med om. Håller tummarna för att den bestämmer sig för att stanna den här gången!

• kajsalisa

Haha... Söta, söta Happiness. Skönt att allt gick bra. Din lilla historia fick mig att skratta. Morfin verkar helt klart underskattat... ;)

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-05-21 19:06:48 följande:
    Haha... Söta, söta Happiness. Skönt att allt gick bra. Din lilla historia fick mig att skratta. Morfin verkar helt klart underskattat... ;)
    Hallå tjejen....haha ska vi morfa lite ...Kul att höra från dig. Hur mår lilla mamman? Lugn hemmakväll?
  • Happiness

Funderar allvarligt på att ta ett glas rött ikväll. Det kan ju bli det sista,,men jag vet inte om det är så bra om ET är på söndag....nä nu vet jag...blev sugen på Bailys..min favvo.riktig kärring dryck med is i självklart

• kajsalisa

Jag mår bra, fast trött, hungrig, kissnödig och uppblåst. Ser det som positiva tecken dock. 3 veckor kvar till UL... Ska du ut i solen å kolla Varvet imorgon?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3