• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Svårt att säga, jag skulle ändå vänta två dagar till och sen ta ett test kanske med CB Digital (vet att en del hatar dem, men då finns inget att tolka i alla fall...) Men jag tror att de tar längre tid på sig att visa om man är gravid eller inte, har jag fått för mig.

annars tycker jag strecket ser starkare ut idag iofs

• sugarrush

Pilgrimmen: jag är ingen förespråkare av CB digital, jag tycker CB med plustecken är så mycket bättre. Om jag tittar på ditt test tycker jag inte det är speciellt svagt, det är ju ett tydligt streck, men ungefär lika starkt som igår. Försök ha tålamod, det stiger långsamt i början. Fast jag vet hur jäkla jobbigt det är att vänta!

• Odetta
    Pilgrimmen skrev 2010-09-09 06:45:20 följande:
    Nää tjejer, jag nästan gråter här hemma. Fick  "inte gravid" idag och jag tog även ett  hederligt test och det var kanske aningen svagare idag...Fyyyyy bubblan alltså..Så nu känns det bara som att jag går och väntar in mitt andra missfall

för visst borde det vara starkare vid denna tiden?? (bim idag)

Men hörre du tjejjen....du kanske är som jag...att testen visar starkare på eftermiddagen/ kvällen

Mina morgontest har alltid varit svagare än kvällstesten. Grejjen med testen är INTE vilken tid på dygnet du tar dem UTAN HUR KONSENTRERAT DITT KISS ÄR Mitt ät alltid mest konsentrerat på kvällen eftersom jag dricker så dåligt på dagen. Morgonkisset är däremot som vatten nästan för då kom jag på på kvällen att jag inte druckit tillräkligt och häller i mig massor innan jag går och lägger mig! Så kiss som vatten - skit i att testa. Gult -doppa en sticka

Jag tror på dig vännen!

***kramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • MCT79

Jag håller mina tummar för dig Pilgrimmen!! Som Odd säger, kissa lite i en burk om det är ljus urin strunta i testet... ju gulare desto bättre. :)

• MCT79

Pancakes gissa vad?? Mina älstickor har börjat stegra! Redan! Fortsätter det på detta sätt borde jag ha äl om ett par dar.... håll tummarna!

• MCT79

Lyfter fram listan bara!

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    13 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 1 sept
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

Vad hände med Pixan? Hon skulle iväg på ridlektion sen blev det tyst...??

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-09 08:58:14 följande:
    Pancakes gissa vad?? Mina älstickor har börjat stegra! Redan! Fortsätter det på detta sätt borde jag ha äl om ett par dar.... håll tummarna!
    Men åååh, vad kul! Du är ju i kapp redan! Heja oss båda nu!!! Har du slutat blöda?

Mitt ÄL-test var ganska starkt imorse också men liiiiite svagare än igår. Förförde maken igår kväll i alla fall :) Borde väl göra det ikväll också, men vi ska bort på middag.... Åh, jag blir förvirrad av detta... 12 timmar efter utslaget på andra testet säger du? Dvs ikväll är det ÄL antagligen. Då borde sex imorn vara försent? Jag tror nästan jag slopar ÄL-test nästa månad. Jag stressar upp mig så känner jag. I och med att mannen inte är nån jättefan av sex många dagar i rad på rutin kanske detta inte är nån bra metod för oss?!
  • MCT79

Näe det är ju inte bra om man stressar upp sig över dumma test... kör på lust bara! Herregud... det är ju så befolkningen fortplantat sig i evigheter och det har ju fungerat hittills...
    Jag jag slutade blöda i söndags/måndags... men det känns tiiiidigt med äl redan?? Iofs när kroppen gjort sig av med hcg så kanske den direkt sätter i gång med ägglossningshormonerna istället för den latenta fasen mellan bim och nästa äl? bara spekulerar..=)
    När jag hade mitt utomkveds i våras och hcg inte sjönk som de skulle så såg ju hon vid sista vaginala ultraljudet att jag precis ägglossat... då var hcg fortfarande på 5 i blodet och jag har för mig att jag fick svaaaagt plus på stickan då med. Nåja... har precis myst lite.. man får passa på när innan sambon ska iväg och kvällsjobba!

Jag pratade lite med min mamma före helgen. hon ringde när jag var lite ledsen så jag berättade om missfallet... hon är så bra så... tröstade bra.. jag frågade om hon hade haft nått men det hade hon inte vad hon visste...
    MEN som hon sa....mensen var sen 1-2 veckor flera gånger och på den tiden (70-80 talet) var man tvungen att gå över en mens och att nästa var sen innan man kunde se nått på graviditetstest.... vilket isf betydde att man var v. 8-9 sådär när man plussade... Jag och min två år yngre syrra kom till på bara ett par försök.. sen försökte de med min yngsta syrra... det tog över ett år och mamma fick äta en del hormon...  nyttigt att höra...

Det är kanske inte enbart av godo att kunna testa så tidigt alla gånger...

• Pancakes

Skönt att du är igång igen MCT! Förstår att det kändes bra att prata med din mamma också. Alltid intressant att höra. Och ja, bara för att man kan testa så tidigt upptäcks ju fler missfall. Det är väl inte ovanligt att många får missfall och så tror de ju att det bara var en vanlig mens. Om du inte hade testat och det varit 70-talet nu så hade du väl trott det den här gången? Men det är så svårt att låta bli att testa..man är ju så nyfiken :)

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-09 10:21:28 följande:
    Näe det är ju inte bra om man stressar upp sig över dumma test... kör på lust bara! Herregud... det är ju så befolkningen fortplantat sig i evigheter och det har ju fungerat hittills...
    Haha, precis! Jag tror nog det är bäst, jag blir lite nojig över allt detta timande. Som nu till exempel...sitter och funderar på vad som är bäst....Utslag på ÄL-test igår morse och imorse. Sex igår kväll. Det bästa är väl med sex både ikväll och imorn men om jag bara ska "välja" en gång, är idag eller imorn bäst?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3