Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ingen mens... inget plus... dag 34... SUCK!!

Nu ska vi se till att få en utredning! Detta håller inte längre... Har försökt få till utredning 3 ggr tidigare, men fått till svar att allt ser bra ut- varför blir det då ingen bebis!!!

Mimmi, jag kan också shoppa mig lycklig... Har planera köpa nya byxor, nå snygga till vintern- om det nu inte är så att jag ska bli "tjockis"....

• pixerpie
    MCT79 skrev 2010-11-08 07:03:07 följande:
    jA man hoppas ju det.. Han skrev att vi ska prova med progesteronbehandling nu nästa gång jag plussar.. jag har ju fått recept för 12 dagar men han skriver i brevet att jag ska kontakta honom så fort jag får mitt plus, dels för att jag behöver mer progesteron och dels för att boka en första kontroll. Han var oerhört noga på den punkten. Alla som har haft ett utomkveds ska följas noga i början.. tänk vad olika de resonerar...

Pixan, jag lider med dig! Du å jag!... fasen ge oss våra plus nu!!

Kollade med ett ältest i morse, tänkte om det är hyffsat starkt så tar ajg ett gravtest men det var andetagssvagt så nått hcg lurar inte. Går jag på senaste ältest stegringen så är jag iofs äl+10... bim-4 å så tidig har jag ju inte plussat innan...
    JA DU.... Inget plus ingen mens... Testade i lördags... neg,neg.... Känns som om jag bara vill att menshelvetet ska komma igång... Kan nog vara så min äl kom senare... Har ingen aning... SUCK!!

Härligt du fått bra provsvar, är ju alltid något, har ju vi också men blir ju iaf inget... Progesteron låter bra...
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2010-11-09 17:23:52 följande:
    Tog ett test nu på em.... vitt vitt  vitt vitt....  Rynkar på näsan
    Jag med!!! Vitt, vitt vitt- dag 36!! Vad ska vi ta oss till!!! Ja, ja... bara vänta och se... Kan ju innte göra något annat!!

Tack för pepp SUgar och ni andra!!
  • pixerpie

Nu hänger det på dig MCT- ett plus är bättre än inget!!! Och sången... WOW!!! Stämmer in... "helvetets jävla fitt"

Känns just nu som jag lägger ned... Skiter i detta!! Blir det något så blir det... framtills dess orkar jag inte bry mig!!

Ska ringa kk och be att få komma och kolla "det jag trodde var en stängd tapp" men som sitter kvar... Så det är väl nån skit... fast där finns kanske förklaringen... Och mannen ska ringa privat gyn och höra...

Mimmi! Vad ska man säga för att få såna sköna piller... Nåt kul måste man ju få ha!!! Morfin??

• pixerpie

Ja, min mens kom igår morse... därför står mitt hopp till MCT!!!

Försökt boka en tid idag, men de hade ingen... Skulle ringa imorgon igen...

Funderar också på zonterapi... Ligger på spikmatta och det är ok... Har börjat på gå massage en gång i månaden... Allt för att få loss spänningar och blockeringar...

SoMa... Jag har också lite åldersnojja... Men du måste väl kunna få hjälp tidigare om du söker eller vad säger läkaren? Hade ju tänkt få två tätta barn och sen en sladdis... Känns som man får va glad om det blir två överhuvudtaget!?!?

• pixerpie

SoMa!
    Och jag är jättetacksam för det barn jag har... men hon ger mersmak...

Menade inget dumt med den sista meningen i förra inlägget, hoppas du inte tog illa upp! Var in och läste på din sida sen.
    Kram!

• pixerpie

Å, hoppas era symptom betyder något!! Håller mina tummar!!! HÅRT!!!

SoMa, att passera "bf" är skit rent ut sagt!!! Hade ju kunnat ha en 3 veckors här nu... blä... Men det är ju som det är... Bara att överleva! Det som inte "dödar" det härdar ju...

Har varit hos läkaren idag, som säger att de inte kan hjälpa mig, eftersom jag har ägglossning, vi har blivit gravida förut och inga sjukdomar finns i släkten. Kändes bra efter besöket men inte nu, känns som jag är tillbaka på ruta ett igen... Tålamod är inte min gej just nu! Mannen har bokat tid för oss hos privata gyn nästa vecka- få se om de kan hjälpa oss... Hade nästan önskat att något verkligen var fel- får då hade vi ju iaf fått hjälp

• pixerpie

God morgon!! Vabbar fm idag, känner så igen mig i mycket nu skriver... Känns skönt att få bekräftat att man inte "tänker" fel.  Lätt att tro det när man är arg, ledsen och bitter- men det är ju helt naturligt, mannen tycker inte jag ska/ kan jämföra med andra- men såklart man gör hela tiden!! Orättvist är bara förnamnet!!!

Usch, Sugar jag var med om samma sak då jag en kompis berättade om sin graviditet så blödde jag också mitt andra mf... Nu har hennes bebbe kommit och jag tror hon har svårt att hantera det med mina mf ( ångrar eg att jag berättade)  vår relation känns lite ansträngd... Men det ger väl sig och blir bättre också när jag mår bättre... Sen hoppsan är min svägerska gravid- gick snabbare än de tänkt sig... Stackras dem!!! *not*

Läkaren tyckte jag skulle vara ärlig om någon frågade om fler barn, bara säga " Ja, det är vårt, problem just nu". Får väl se om jag gör så... 

Alicia, för ett år sedan gjorde jag vul, progesteron test (är det samma som gulkroppshormon) samt mannen lämnade prov. I somras gjorde jag ämnensomstattningsprov och saltnivå prov hos en annan läkare och sen i höstas progesteron och prolaktin samt vul hos en tredje... Igår var jag tillbaka på landstinget och ska få göra prolaktin, progesteron och något mer...

Alla säger samma sak- HA TÅLAMOD!!! Men jag tror det är något hormonellt!! Så nästa vecka ska vi träffa ännu en läkare och se om vi inte kan få hjälp med assisterad befruktning- jag pallaer inte längre att ALLA runt omkring blir gravida!!! Och får barn efter barn... 2,5 års väntan har gjort mig "lätt" labil!!!
    KRAM!!

• pixerpie

Nä, jag vet inte heller om jag skulle klara att säga så... Tycker inte andra har med det att göra.... Har varit hos vanliga gyn och en gpng klinik, ska dit nästa vecka jue... Fast de har sagt de vill eg inte hjälpa oss... Eftersom de inte tycker att vi har problem...  

Jo, jag vet att man får försöka hantera det... Och jag klarar det väl eg ganska bra, har ett inspirerande jobb och en underbar familj... Har världens bästa vänner också (framsett då de har lätt att bli gravida *blink*)  Men som sagt det barn vi har ger mersmak!!!

Ja, ja... Kan ju inte göra annat än att vänta...

• pixerpie

Å, SoMa... den där ovissheten är hemsk! Men håller tummarna! Vad är känslan? Brukar ju gå att känna hur läget är... vårt kvinnliga sjätte sinne... 

Ja, hoppas du har rätt... Att det snart tar sig! Fast jag tror ju ändå någor är fel... Eftersom de inte tagit alla hormonprover... 

KRAM!  

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3