Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

God morgon... har inte varit så aktivt i tråden den sista tiden men... vettesjutton om det inte var ett ytte-pytte tunt extra streck på gravtestet imorse... äl + 10... vågar inte tro det... men mannen såg det också... ( dock kollade jag inte klart inom tiden utan först 3 timmar senare- så det kanske inte  är ett gilitigt test)

Men undra om det nu är det , hur ska jag göra med ev progesteron... läkaren har inte sagt någon om det mer än att jag kan få gå på exrta och tätta vul om jagh känner att jag behöver det??

Kan någon förklara varför man får progestero utskrivet? Jag har nog inte fattat det riktigt... Men eftersom det ska vara balans mellan hormonerna och jag har något överskott på östrogen, kanske jag behöve det??

• pixerpie
    FruW skrev 2011-02-13 10:16:58 följande:
    Va spännande pixan!! Jag har aldrig fått ett extra streck om det inte har varit ngt där, så det låter mkt lovande tycker jag! Dock har jag aldrig läst av mina stickor efter 3 h heller.. Då vet du inte hur de såg ut inom testtiden? Ta ett nytt test så får du se..

Tjejer- kommer ni ihåg att jag för 2 veckor sen skrev här att jag hade världens bästa sambo o att jag var såå lycklig?! Nu kan jag äntligen berätta varför. Vill ni veta???
    Berätta!!

Jag tar ett nytt test imorgon!
    Jag var så trött och grusig i ögonen vid halv sex så jag läste av det ordentligt först vid halv nio. Men det är så tidigt, tror inte jag blir klokare av ett test till idag.
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-02-13 10:22:21 följande:
    Har du progesteron utskrivet?
    Progesteron är ju ett "graviditetsbevarande hormon" som kroppen producerar själv. En orsak till tidiga missfall kan vara att man har för låg produktion av progesteron och därmed avbryts graviditeten. Det skadar alltså inte att ta det.
    När det gäller balans mellan östrogen och progesteron har jag däremot ingen aning...
    Tack för ditt svar!
    Jag ska prata med min läkare imorgon om jag får positivt test på morgonen då med!! Hoppas, hoppas, hoppas!! Då får vi kanske en varsin oktoberbäbis du och jag!!
    KRAM!

MIMMI!
    Berätta!!!
  • pixerpie
    sugarrush skrev 2011-02-13 15:09:05 följande:
    Shit vad spännande! Så har det ofta börjat för mig, ett svagt streck som kommer för sent, och sedan, nästa dag, kommer strecket liite snabbare... och efter några dagar dyker det upp inom test-tiden!
    Hoppas hoppas hoppas!!!!!!!
    Ja, hoppas, hoppas, hoppas!! Hur långt gången är du nu då? Hjälp mig att tänka- vad ska jag tänka på nu då om det är en tidig graviditet?? Kaffe?? Motion?? Sex?? Mm, mm... Några tips?? Och progesteron, tycker du jag ska kämpa för att få det??

MCT!!
    Hur gjorde du med ridningen sedan?? Om jag testar positivt imorgon med, så har jag ju ridlektion på tisdag.... Kankse ska avboka tills efter vul... Fast å andra sidan så ska man ju leva normalt och å det tredje så hoppas jag ju på en frisk graviditet och med treåringen red jag ju in i v 24-26 någonting... Å, så mycket frågor!!!  
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-02-13 17:49:39 följande:
    Jag har ridit en gång till.. har frågat och alla säger att det absolut inte är nån fara, inte ens om man ramlar av såhär tidigt. Bebis/embryo är så skyddad och kan inte "skaka loss".
    Har kontakt med en kvinna om att ev. ta hennes häst på foder men jag vet inte... hon är väldigt övertalande och säger att det inte kommer vara några problem. Det är en häst som verkligen skulle passa mig men jag vet ju inte hur jag kommer må?  Dessutom vet jag ju inte att det faktiskt går vägen.. ska jag sätta livet i stand-by igen???
    Ja, det är väl så jag känner också... men sen som Sugar skriver... tänk om- då skulle jag ju förebrå mig själv. I ditt läge... Jag vet inte, ta en häst på foder skulle kännas för stort för mig, kan hon inte ha kvar honom och du är medryttare?? Medryttare så har man ju inte hela ansvaret... Utan kanske bara halva veckan?? Finns någon annan lösning för dig?! Nä, inte sätta livet på stand-by- det är rätt tänkt!!´

Kom på om progesteron, är det inte det som gör att man mår illa " man blir progesteronförgiftad", så om jag mår illa borde jag ha tillräckligt med progesteron?? Jag ska kolla med läkaren...
    sugarrush skrev 2011-02-13 18:08:23 följande:
    Jag går in i vecka nio (8+0) idag! Känns skönt att ha äntligen ha passerat mf-dagarna, så nu är ju varje dag ett nytt rekord.

Jag har gjort såhär: i tolv veckor skippar jag sex, allt kaffe och ansträngande motion där jag får upp pulsen mycket. (Vet förstås inte om det gör ngn skillnad, men det är iaf lite lugnanade för en själv om man har anlag för att noja och klandra sig själv om det nu skulle gå fel igen.)

Progesteron kör jag på, och jag tycker inte det är så värst jobbigt faktiskt. Försök att få det om du vill, det skadar ju inte bebisen iallafall. Jag har även kört med 1/3 albyl minor sedan ÄL, för att öka blodgenomströmningen i livmodern och minska risken för mikroproppar (sådana kan orsaka mf). Jag fick det rekommenderat av två oberoende läkare så det känns som en "safe" medicin att ta.

Hoppas nu att det blir ett starkare plus snart, det hade ju varit superkul! Kram!
    Tack för att du delar med dig... Det var precis den typ av råd jag ville ha... Ska känna efter imorgon, då plusset ska ha blivit lite starkare...
    Härligt om du är så långt nu, då har du ju gjort 1/5!!! Heja, heja!!!

KRAMAR TILL ER BÅDA OCH ALLA ANDRA!!!
  • pixerpie
    sugarrush skrev 2011-02-13 18:08:23 följande:
    Hoppas nu att det blir ett starkare plus snart, det hade ju varit superkul! Kram!
    Nä, inget utslag imorse! Blä för oviss!!! het
  • pixerpie
    Bellas7 skrev 2011-02-16 10:32:45 följande:
    Pixan jag fick oxå supet svaga streck sen dagen efter nada.. Tråkigt :(
    Vilka test använde du och vad visar dina test i dag? Jag e på Bim -4 och testlagrets tester
    Jag  gjorde ett test i tisdags em men det var också negativt. Var det nu du fått plus/ spökstreck?? Har du tagit fler test??

Hade också testlagrets... Var säkert ett spökstreck, eller något att typ att ägget befruktats men inte fäst... men läkare säger att testar man varje dag hela cykel är det troligt att man ibland får positivt fast man inte är gravid...
    Har väl bim ida eller imorgon, är äl + 15 idag, ömma bröst ff... men känns som det blir mindre och mindre... samt att vätskan/ "mjölken" avtar... Tappen ganska lång upp men känns öppen... SÅ jag tror det är kört denna månad!!! SKIT, SKIT,SKIT!!!  
  • pixerpie
    FruW skrev 2011-02-16 20:49:53 följande:
    Hej girls!!

Här kan ni läsa om ni är nyfikna på varför jag är lyckligast just nu... Skrattande (vill inte skriva ett superlångt inlägg här..)

drommaromsmatt.blogspot.com/

Ska lite fram bim-listan med, var ett tag sen vi såg den nu va?

Tusen kramar från mig
    Åh, underbart!! Jag blir avis... Vill också gifta mig... Fast vi har pratat om att gära det efter att vårt andra barn fötts så kan jag planera bröllopet under min föräldraledighet... Just nu känns det väldigt LÅNGT dit!! 
    Njut av din underbara man och roligt planering nu!!  
  • pixerpie

Sugar, såg din ul-bild i andra tråden!! Gud så SÖT! Jag vill också ha en sån i min mage!!
    KRAMAR!!

• pixerpie
    Bellas7 skrev 2011-02-17 12:25:20 följande:
    Pixan japp i mån fick jag på två tester ett svagt streck. Sen inget :( tror jag är på Bim -3 el -7 idag. Hade två pos utslag på Ägglossningen denna månad men känner att det inte blir nåt nu heller, har lite molvärk säkert skitmensen
    Jag undrar om kanske pergon kan ge utslag?? Skumt som sjutton, jag har aldrig fått spökstreck förut.. och med ett litet streck väcks ju hoppet... Jag hade ju bestämt att vara "cool", men nu nojjar jag ju ändå... Vågar inte ta fler test nu... borde ju gett utslag i tisdags då tycker jag...  väntar till helgen och testat igen... men mensen lär ju komma imorgon!! Blä!!
    Har du fått tag på mer pergo eller hur gör du med det??
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3